Přidáte se k nám?
Valentýnská statistika: Muži i ženy se zamilovali do benzíňáků
Jejich největší láskou je Octavia
Dnešní den zamilovaných není jen o lásce partnerské, ale také té k dětem, rodičům nebo třeba automobilům. Kvůli dlouhodobé krizi v automotive se za poslední rok proměnily preference ve výběru aut hlavně u mužů, kteří nedali roky dopustit na automobily v dieslu.
Vloni si ale přes 51 % z nich pořídilo vůz s benzínovým motorem. Pro ženy jsou benzíňáky číslem jedna snad odnepaměti a jen vloni si je pořídilo na 63 % z nich. Vyplynulo to z prodejních výsledků skupiny AURES Holdings.
„Poslední dva roky zákazníci obecně daleko více přemýšlejí nad výběrem vozů. Zatímco před pandemií byly, pro mnohé překvapivě, daleko racionálnější ve výběru vozu ženy, nyní i muži více než počet koní pod kapotou řeší provozní náklady a praktické využití vozu. V loňském roce s trhem hodně zamával nárůst cen pohonných hmot, i proto muži teprve podruhé v jednatřicetileté historii naší společnosti upřednostňovali spíše benzínové vozy,“ uvedla generální ředitelka Karolína Topolová.
V loňském roce si v Česku vůz s benzínovým pohonem pořídilo přes 51 % mužů a na 63 % žen. Zájem o alternativní paliva je zatím nízký u obou pohlaví, ale v případě žen prakticky neroste. Muži si naopak vloni pořídili meziročně téměř dvojnásobně více elektromobilů.
Pokud jde o karoserie, tak u žen jednoznačně vedou hatchbacky a vloni si tento typ pořídilo v AURES Holdings přes 35 % žen. U mužů jsou hatchbacky s 25 % na druhém místě.
„Muži u nás velmi často kupují auto pro celou rodinu, proto téměř 30 % kupuje kombíky. Nejvýrazněji ale u obou pohlaví roste zájem o SUV. Muži si pořizují tento typ vozu z 22 %, ženy dokonce ve 24 % případů a je to pro ně druhý nejoblíbenější typ vozu,“ doplnila Karolína Topolová.
Obliba SUV přitom u mužů i žen ještě před pěti lety sotva přesahovala deset procent. V obou případech je to na úkor hatchbacků. Muži (27 %) i ženy (24 %) shodně milují Škodovky, jen se liší v oblibě konkrétního modelu. Muži dávají přednost větší Octavii, ženy zase kompaktnější Fabii.
V případě prémiových aut pak u obou vede Kodiaq. Obliba automatické převodovky roste vysokým tempem u obou pohlaví. U mužů se za posledních pět let vyšplhala ze 14,5 % na 24,5 %, už žen z 12,5 % na 22,3 %. V případě barev muži nejčastěji kupují auta ve stříbrošedé (25,2 %), černé (16,3 %) nebo bílé (16,2 %), ženy pak ve stříbrošedé (22 %), bílé (18,7 %) a černé (15,3 %).
Komentáře ke článku