Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Horák chce zpět na rallyeové tratě. Dovedu si představit starty s Lancerem, říká

Horák chce zpět na rallyeové tratě. Dovedu si představit starty s Lancerem, říká

Exkluzivní rozhovor s českým rallyeovým závodníkem

Libora Horáka bychom letos opět mohli vidět při rallyeových soutěžích. Podle mělnického jezdce jsou ve hře starty na vybraných českých soutěžích s vozem Mitsubishi Lancer. Plánuje ale také další okruhové vystoupení. To vše a mnoho dalšího prozradil v našem exkluzivním rozhovoru.

V loňském roce jsme vás na rallyeové scéně neviděli. Místo toho jste si zazávodil na okruzích při dvou podnicích ESET Cupu s vozem Renault Clio. Můžeme tedy letos čekat váš návrat do rallye?

Nějaké plány na starty v rallye mám, zatím je ale vše v jednání. Podílím se na organizaci mělnických závodů (v květnu se uskuteční akce 101 let motorsportu na Mělníku – pozn. red.) a nezbývá mi čas na zajištění vlastních startů.

Říkáte, že je zatím vše ještě v jednání, můžete ale prozradit, jaké soutěže byste rád odjel? Vaší srdcovkou je Rallye Bohemia…

Ano, Rallye Bohemia je pro mě prioritou. Na ní bych chtěl letos opět startovat. Rád bych se ale také svezl třeba ve Vsetíně, v Jeseníkách (Rallye Morava – pozn. red.) nebo ve Vyškově (všechny soutěže jsou součástí Rallysprint série – pozn. red.). Ve Vyškově mám od posledního startu škraloup. Měli jsme tam soutěž pěkně rozjetou a najednou dělám vývrtky v lese…

Uvažujete už i o tom, s jakými byste startoval vozy? Vaše poslední rallyeové starty byly spojeny zejména se značkou Mitsubishi. Naposledy to bylo Mitsubishi Mirage. Je tedy možné, že i letos s vozem této značky pojedete?

S Mirage to bylo pěkné svezení, ale projekt byl předčasně ukončen a obě auta teď závodí v Dánsku. Takže mi nezbude nic jiného, než zvednout telefon a zavolat Vaškovi Arazímovi, aby oprášil a nastartoval Lancera (směje se – pozn. red.).

Rallyeoví fanoušci naposledy mohli vidět Libora Horáka s vozem Mitsubishi Mirage. Foto: Rallye Bohemia


Na začátku rallyeové kariéry jste závodil i s vozy Škoda Fabia nebo Škoda Octavia. Nelákal by vás tedy například i návrat do některého z vozů této české značky?


S Fabií i Octavií to bylo pěkné svezení. Hlavně Octavia se velmi dobře řídila. Svezení v nich už mě ale neláká. S Ivanem (spolujezdec Ivan Fryč – pozn. red.) se poslední dobou svezeme jen párkrát za rok a chceme si to co nejvíce užít. Koukáme se proto spíše po autech s pohonem všech kol. Svezení s moderní, pěknou předokolkou bychom si ale dokázali užít také.

Loni si na rallyeových tratích odbyla premiéru nová Škoda Fabia RS Rally2. Těch letos můžeme hodně vídat i v kategorii WRC 2. K dispozici ji má například i Jan Kopecký v mistrovství republiky. Jak cenově dostupné je ale takové auto pro soukromníka, jako jste například vy?

Nová Škodovka se v Boleslavi opět povedla a bylo by moc pěkné se s ní svézt. Pro nás to ale nedává moc smysl. Kdybychom si půjčili auto kategorie Rally2 například na domácí Bohemku, tak nás jeho pronájem včetně havarijního pojištění bude stát balík. Za ty peníze raději pojedeme celou sezonu sprintů s Lancerem.

První dvě soutěže sezony sice vyhrál Václav Pech, jelikož ale startuje s vozem WRC, tak do mistrovství republiky neboduje. Šampionát proto vede Jan Kopecký před Filipem Marešem. Je pro vás Kopecký i letos favoritem na titul?


Honza samozřejmě favoritem je. Uvidíme, jak to dopadne na konci roku. Každopádně musím říct, že titul mě moc nezajímá. Lepší jsou jednotlivé souboje v každé soutěži. Nejlepší je, když je vidíte naživo na trati. Tím pádem doporučuji všem čtenářům, aby vyrazili na nějakou soutěž a viděli to na vlastní oči.

Zmínili jsme, že Václav Pech nemůže bodovat do absolutní klasifikace, jelikož jezdí s vozem WRC. Co si o tomto pravidlu myslíte? Souhlasíte s ním, nebo by podle vás mělo být vozům WRC umožněno bojovat i o absolutní titul?


Určitě jsem pro, aby se jelo všechno dohromady. WRC má sice o trochu větší výkon, ale oproti Fabii je to stará bába a ty si prostě občas postaví hlavu (směje se – pozn. red.). Bylo by to i zajímavější a napínavější. Asi ale existují i nějaké argumenty, které hovoří proti tomu…

Řada českých závodníků už projevila zájem startovat na Středoevropské rallye. Ta bude patřit do kalendáře mistrovství světa a o její pořádání se bude dělit právě i Česko. Existuje možnost, že byste se tohoto podniku zúčastnil i vy?


Přemýšlel jsem nad tím celkem vážně. Pak jsem si ale na chvilku sednul, zapnul kalkulačku a zase mě to přešlo. Teď tam bude chtít jet každý. Bude těžké sehnat kvalitní auto a sponzora. Já si počkám, až se všichni vyřádí a svezeme se tam třeba za rok nebo dva. Nebo vymyslíme s Ivanem nějakou jinou lumpárnu.
Spojení Libor Horák a Mitsubishi Lancer by se letos mohlo obnovit. Foto: Tomáš Káňa


Vaše závodnická kariéra už ale není jenom o rallye. Loni jste si totiž odbyl i svou premiéru na okruzích. S vozem Renault Clio stáje Carpek Service jste odjel dva podniky ESET Cupu. Myslíte, že vám tato zkušenost dala něco, díky čemu teď budete v rallye lepší?

Možná mi to malinko pomohlo s brzděním. Je to ale těžké posoudit. Při rallye se koukám na to, kolik je kde nečistot, jak je rozbitý povrch a podle toho odhaduji brzdný bod. Na okruhu je to padesátkrát pořád stejně (směje se – pozn. red.).

Je možné, že se letos ukážete na okruzích s týmem Carpek Service znovu?


Možné to je. Právě pracuji na zajištění startu s Cliem při srpnovém podniku ESET Cupu v Mostě. Pojede se v rámci víkendu Boss GP, kde jsou k vidění i vozy F1. Snad mě dorazí podpořit hodně kamarádů. Most je jediný okruh v seriálu, kde jsem s Cliem už testoval, takže bych rád zabojoval mezi vozy čtvrté generace o pódium.

Zdroj: exkluzivní rozhovor redakce, úvodní foto: Rallye Bohemia

Komentáře ke článku