Novinky

  • 16.04.2025 Good Automotodrom Brno zahájil kompletní rekonstrukci Masarykova okruhu

  • 16.04.2025 Good Titul Světové auto roku 2025 získala Kia EV3

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

Facebook Instagram

Auta nejsou tak barevná jako Velikonoce

Auta nejsou tak barevná jako Velikonoce

nejrychleji se přitom prodávají netradiční odstíny

Červená, žlutá, zelená, modrá nebo oranžová jsou typickými barvami velikonoční výzdoby. Silnice ale tak pestré zdaleka nejsou – většina aut zůstává u odstínů šedé, bílé a černé. Přestože výrobci nabízejí širokou škálu barev, kupující se barevných modelů často obávají kvůli jejich budoucímu prodeji. Statistiky však ukazují, že právě netradičně barevná auta se na sekundárním trhu prodávají rychleji.  

Letos se v Česku prodalo již přes 260 tisíc ojetých aut, z toho 68 % v černobílých odstínech. Pouze 32 % vozidel mělo jinou než neutrální barvu. Před dvaceti lety to přitom bylo téměř dvojnásobek. Klesající trend barevných vozů je patrný i v dlouhodobých statistikách – ještě v roce 2004 tvořily nešedé odstíny přes 40 % trhu, dnes je to méně než polovina. 

Zájem o netradiční barvy se přesto drží. Hnědé vozy se prodávají průměrně za 57 dní, oranžové za 64 a červené za 65. Naproti tomu u šedých a bílých odstínů se průměrná doba inzerce pohybuje kolem 69 dní a černá auta čekají na kupce přes 71 dní. Z dat tak vyplývá, že vozy v méně běžných barvách zůstávají v nabídce kratší dobu než ty nejčastější.

Pořadí barev podle podílu na prodejích a průměrné doby:

Pořadí Barva Podíl na prodeji Průměrná doba prodeje
1. Bílá 0,228 69,1 dní
2. Šedá 0,215 69,0 dní
3. Černá 0,169 71,4 dní
4. Modrá 0,129 67,0 dní
5. Červená 0,086 64,7 dní
6. Stříbrná 0,067 67,9 dní
7. Hnědá 0,039 57,1 dní
8. Zelená 0,023 67,2 dní
9. Oranžová 0,017 63,7 dní
10. Béžová 0,011 60,9 dní

 

Nejčastěji šedou barvu mají mimo jiné i oblíbené modely tuzemských značek – šedá dominuje u modelů Octavia, Superb nebo Kodiaq. Výjimkou je Fabia, která se nejčastěji prodává v modré.  

Zatímco konzervativní barvy přinášejí klid při nákupu nového vozu, barevnější volby mohou při následném prodeji znamenat nejen rychlejší odbyt, ale i výraznější vzhled v šedi provozu.

 

 

Komentáře ke článku