Novinky

  • 25.03.2019 Neutral Za polárním kruhem se testuje neobvyklý prototyp - Dacia Duster s elektrickým pohonem.

  • 22.03.2019 Neutral Bugatti plánuje luxusní limuzínu s legendárním jménem Royale a elektrickým pohonem.

  • 21.03.2019 Good Automobilky Toyota a Suzuki se dohodly na prohloubení spolupráce týkající se i Evropy.

Facebook Instagram

Test Hyundai i30 Fastback 1.4 TGDi

Test Hyundai i30 Fastback 1.4 TGDi

Měla by se zavedená konkurence obávat?

Hyundai i30 Fastback útočí na téměř neobsazený segment. Jako první nabízí tuto verzi karoserie v revíru malých kompaktních vozů. Podle automobilky jsou však cíle tohoto vozu položeny mnohem výše. Jeho úkol je vyšlápnout si na zavedenou Škodu Octavia. Dokáže to ale?

Již v úvodu lze říci, že ne. Přímé srovnání Octavie a tohoto vozu bohužel není na místě. Svými rozměry totiž přesně zapadá mezi Rapid a Octavii, a tak je oproti ní znevýhodněn. Pokud se na něj ale podíváme z jiného úhlu, funguje dobře. 

Karoserie vychází z modelů hatchback a kombi, ovšem konverze na čtyřdveřové kupé proběhla jinak, než je zvykem. Obyčejně zůstávají karosářské verze směrem zepředu k B sloupku beze změn a teprve až za ním se mění. Fastback má však zcela jiný tvar střechy a od ostatních dvou variant se výrazně liší. Je to sice náročnější na výrobu, ale výsledek pak vypadá velmi elegantně. Podle Thomase Bürkleho, šéfdesignéra automobilky, je tento vůz určen pro zákazníky, kteří chtějí expresivně vyjádřit svůj životní styl.

Stejně působí i v interiéru, obzvláště v testované nejvyšší výbavě. Ergonomie je velmi slušná, zpracování také. O zábavu a multimédia se stará osmipalcový dotykový displej s integrovanou navigací. Ta samozřejmě funguje dobře, ale díky konektivitě s chytrým telefonem jsme ji téměř nevyužili. S připojeným telefonem jsme si navíc mohli užívat svou oblíbenou hudbu prostřednictvím Apple Carplay.

Elektricky posuvná přední sedadla jsou pohodlná i při cestování na delší vzdálenosti. Je zde dokonce možnost vyhřívání nebo odvětrávání. Potěší také manuálně nastavitelná délka sedáku. Za celou dobu testu si řidič ani případný spolujezdec stěžovat na nedostatek místa.

Cestující vzadu však měli jiný názor. Lavice pro tři pasažéry je sice prostorná, ovšem pro hlavu zde moc místa není. Viníkem je právě sešikmená záď, i30 Fastback se tak spíše hodí pro cestování dvou lidí. Zavazadlový prostor je zase překvapivě velkorysý, s velikostí 450 litrů se mezi kompaktními vozy řadí na přední místa.

Pokud Hyundai i30 Fastback někde opravdu exceluje, pak je to volitelná výbava. Tady ovšem pozor na peněženku, velmi rychle se totiž dostanete na dvojnásobek základní ceny, ale o tom až později. Pamatujeme si vozy Hyundai před zhruba deseti lety.  Dnes jakoby šlo o zcela jinou automobilku. Adaptivní tempomat, automatická dálková světla, parkovací kamera, hlídání mrtvého úhlu a jízdního pruhu, LED přední a zadní světlomety, rozpoznávání dopravních značek, autonomní nouzové brzdění nebo LED osvětlení klik dveří a nástupního otvoru. To je jen slabý výčet toho, co Hyundai ve výbavě nabízí. Úžasné. 

Co ale samotná jízda? I zde technika pokročila, ovšem ne tak mílovými kroky jako v interiéru. V dispozici jsou tři režimy, Normal, Eco a Sport. Rozdíl mezi nimi je však většinou jen o reakcích na plynový pedál. Dynamika jako taková je ovšem velmi slušná. Stará se o ni benzínový čtyřválec o obsahu 1,4 litru z dílny Hyundaie. Disponuje výkonem 140 koňských sil, které přenáší na přední kola pomocí sedmistupňové automatické převodovky. S tou jsme už ale trochu problém měli.

Při klidné jízdě proběhne přeřazení hladce, ale místy jsme se setkali s tím, že v režimu Eco si občas bezdůvodně přeřadí i při konstantní jízdě. Stávalo se to pouze při nižších rychlostech a zřídka, ovšem při příjezdu k přechodu pro chodce to bylo nepříjemné. Převodovka má také svou hlavu a řazení rychlostí nikdy nedá plně do rukou řidiče. Mohu sice řadit manuálně nebo pomocí pádel pod volantem, ale i ve sportovním režimu převodovka ráda zasahuje.

Po chvíli jsme si ale zvykli a začali vnímat chování auta v zatáčkách a na nerovnostech. Tady klobouk dolů před prací mechaniků. Podvozek je velmi dobře nastaven a i s osmnáctipalcovými koly se podvozek chová poddajně a nedrncá. Auto si nechá docela dost líbit a v krajních situacích zasáhne protiprokluz. Ten se však dá vypnout a pak si jízdu lze i celkem užít. I tak bychom ale zvolili manuální převodovku. Aerodynamický hluk je díky uhlazené karoserii dobrý a neruší. S koly už je to horší. Hlavně při jízdě na dálnici je slyšet hluk od pneumatik, tady by mohlo odhlučnění pracovat lépe.

Základní cena Hyundaie i30 Fastback je 379 900 Kč. Již v základní výbavě je Hyundai dobře vybaven. Zahrnuje většinu asistenčních systémů, USB připojení pro telefon, kůží potažený volant a mnoho dalších prvků. Testovaná verze byla výbavou doslova nacpaná. Se všemi příplatovými funkcemi stojí s benzinovým motorem o výkonu 103 kW a sedmistupňovou DCT převodovkou 691 890 Kč.

Auto můžeme s čistým svědomím doporučit. Zvolili bychom ale manuální převodovku, díky které se navíc ušetří 50 000 Kč.

Základní údaje - Hyundai i30 Fastback

Karoserie: liftback
Počet míst: 5
Předchůdce: ---
Příbuzné modely: Hyundai i30 hatchback, kombi
Hlavní konkurenti: Mazda3, Honda Civic
Platforma: Hyundai-Kia J6
Pohon: předních kol
Motor: zážehový – 1.4 TGDi
Výkon 103 kW (140 k)
Točivý moment: 242 N.m
Umístění motoru: vpředu podélně
Převodovka: sedmistupňová automatická
Maximální rychlost: 203 km
Zrychlení 0-100 km: 9,5 s
Spotřeba paliva podle VLTP: 5,6 l/100 km
Délka: 4455 mm
Výška: 1425 mm
Rozvor náprav: 2650 mm
Průměr otáčení: ---
Provozní hmotnost: 1439 kg
Užitečné zatížení: 421 kg
Objem zavazadlového prostoru: 450 l
Místo výroby: Nošovice, Česká republika
Záruka: 5 let/bez omezení km
Cena testovaného modelu: 691 890 Kč vč. DPH
 

 

 

 

 

 

Komentáře ke článku

reklama
reklama