Novinky

  • 22.04.2019 Neutral Lotus, patřící čínskému holdingu Geely, připravuje superauto s elektrickým pohonem.

  • 20.04.2019 Neutral Nový Ford Kuga se v USA představuje jako Ford Escape a Lincoln Corsair.

  • 20.04.2019 Bad Zahájení sériové výroby elektromobilu Audi e-tron zpožďuje nedostatek akumulátorů.

Facebook Instagram

Test Hyundai i20 1.0 T-GDI

Test Hyundai i20 1.0 T-GDI

Moderní hatchback ze staré školy

Hyundai i20 se vyrábí od roku 2008 v Turecku a Indii. První generaci čekala v roce 2012 omlazovací kůra, v loňském roce však přišla řada na celkovou modernizaci. Technologie nové generace zasáhla celé spektrum modelů, od kupé přes pětidveřový hatchback až k malému crossoveru Active. U nás je ovšem k mání pouze jako pětidveřový hatchback. Crossover se zde již nenabízí a verze kupé není určena pro náš trh.

Design nové generace opustil asijské křivky a vrhnul se na pravidelnou Evropu. Celý vůz je kompletně přepracovaný a předchozí generaci byste v něm hledali jen marně. Přední části dominuje pro Hyundai dnes již typická kaskádovitá maska. Pod ní se nachází dynamicky tvarovaný nárazník, v němž je zabudovaný nasávací otvor, jehož linka se po stranách plynule přelévá do krytů pro mlhové světlomety. Zadní část vozu pak zaujímá stejné postavení, jako ta přední. I tady se hraje na ostřejší notu a jako celek to vypadá moc dobře. Vzhled vozu mohou ještě doplnit nová patnácti- a šestnáctipalcová kola.

 

V interiéru se nová filozofie Hyundaie promítá také, ne však v takové míře jako u větších modelů. Některé její prvky tu však najdeme. Testovaný kus byl v nejdražší výbavové linii Style. To s sebou přináší také pořádnou porci doplňkové výbavy a interiér se jí příjemně naplní. Hlavní devizou interiéru je tak sedmipalcový infotainment, který je jen o jeden palec menší než u většího modelu i30.

Naprosto však stačí a nedá se říct, že by malá úhlopříčka nějak omezovala ovládání. V autě se dobře sedí, sedadla jsou trochu tvrdší, ale i na delších cestách příjemná. Prostoru mají dostatek všichni, jak ti vpředu, tak i cestující vzadu. Velkorysý je i prostor pro kolena, což je v tomto segmentu velkou výhodou. Příjemný je velký zavazadlový prostor o objemu 326 litrů. Překvapí i velikost odkládacích přihrádek, do kterých se vejde vše, co se při běžném cestování potřebuje. Co bychom ovšem interiéru vytkli, je kvalita plastového obložení. Nepůsobí kvalitně a to ani na dveřních výplních, ani na palubní desce. 

Při jízdě pomáhá řidiči řada asistenčních systémů. Některé z nich, které jsou určeny pro větší modely, jsou však i20 a menší i10 zapovězeny. I tak tu ale máme varování před kolizí, při opuštění jízdního pruhu a také hlídání slepého úhlu. Asistenty slouží dobře, jak už je u korejské automobilky zvykem.

Paleta pohonných jednotek dává na výběr ze čtyř motorizací. Základní je atmosférický čtyřválec, který je dostupný ve dvou výkonových verzích, 55 kW a 62 kW, přičemž obě jsou spárovány výhradně s pětistupňovou manuální převodovkou. Atmosféry dále doplnila dvojice turbomotorů, T-GDI 100 a T-GDI 120, u nichž čísla značí počet koní. Oba motory je na přání možné vybavit sedmistupňovou automatickou převodovkou. 

A to byl také případ testovaného vozu. Nabídl nám nejdražší konfiguraci pohonného ústrojí v podobě litrového tříválce T-GDI o výkonu 88 kW (120 koní) a automatickou převodovku. V tomto nastavení jde o celkem čiperné auto. Pospíchat se s ním celkem dá, při předjíždění to ovšem chce myslet dopředu. Viníkem je právě automatická převodovka, která si před dohodou s motorem musí trochu zapřemýšlet.

Při obyčejné jízdě je motoru s převodovkou nejlépe. Snadno se pak dá dostat i na pět litrů kombinované spotřeby na 100 km. Pokud jde o jízdní komfort, jedná se o lepší průměr. Auto nijak zbytečně neposkakuje po silnici a poslouží i na delší trase. Co nás ale překvapilo, byla celková stabilita vozu. Se silnějším motorem a manuální převodovkou by mohlo jít o velmi zábavné auto. V Hyundaii umí již obecně dobře nastavit podvozky. Jsme rádi, že ani druhý nejmenší model není výjimkou.

Hyundai i20 startuje v České republice s cenovkou pod tři sta tisíc korun, což je v tomto segmentu téměř podmínkou. Základní dvanáctistovku s manuální převodovkou lze pořídit za 289 900 Kč. Hyundai navíc vždy přijde s nějakou dobrou nabídkou. Momentálně je to limitovaná edice Best of Family Go, která zahrnuje klimatizaci, multifunkční volant nebo kožený volant a hlavici řadící páky.

Námi testovaný kousek vycházel ze základní ceny 284 990 Kč. Za stupeň výbavy Style, která přidá například šestnáctipalcová kola, LED denní světla, varování před čelním nárazem FCW nebo sedmipalcový infotainment, zaplatíte 90 000 Kč. Příplatek za motorizaci T-GDI 120 se sedmistupňovou automatickou převodovkou dělá dalších 100 000 Kč. Pokud chcete z Hyundai i20 vymáčknout úplné maximum, je možné si ještě připlatit za balíček Premium. Ten přidá navigaci, možnost USB dobíjení, vyhřívání předních sedadel, zadní LED svítilny nebo asistenta pro vedení vozu v pruzích. Zájemci si ovšem musejí připravit dalších 60 000 Kč. Včetně příplatku za stříbrnou barvu Sleek ve výši 13 900 Kč to celkem dělá 548 890 Kč. Oproti základní ceně je to tedy téměř dvakrát tolik, ale na to už jsme u dnešních automobilů zvyklí.

Nový Hyundai i20 rozhodně není špatné auto. Jde o nenáročné přibližovadlo do města, které ovšem nenabídne nic navíc. Hyundai i20 bychom doporučili spíše defenzivním a nenáročným řidičům. Není to žádná stylovka, je to spíše dobrý služebník, kterému odpustíte některé neduhy, jako kvalitu plastů v interiéru nebo vlažné reakce automatické převodovky.

 

Základní údaje - Hyundai i20 T-GDI 120 DCT

Karoserie: pětidveřový hatchback
Počet míst: 5
Předchůdce: Hyundai Getz
Příbuzné modely: Hyundai i20 Active, Coupé
Hlavní konkurenti: Mazda2, Škoda Fabia
Platforma: Hyundai-Kia GB
Pohon: předních kol
Motor: zážehový - T-GDI 120
Výkon 88 kW (120 k)
Točivý moment: 172 N.m
Umístění motoru: motor vpředu podélně
Převodovka: sedmistupňová automatická
Maximální rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0-100 km: 10,5 s
Spotřeba paliva podle VLTP: 5,6 l/100 km
Délka: 4035 mm
Výška: 1734 mm
Rozvor náprav: 2570 mm
Průměr otáčení: 10,2 m
Provozní hmotnost: 1185-1325 kg
Užitečné zatížení: 255-465 kg
Objem zavazadlového prostoru: 326 l
Místo výroby: Ízmit (Turecko)
Záruka: pět let bez omezení km
Cena testovaného modelu:

548 890 Kč vč. DPH

 

 

Komentáře ke článku

reklama
reklama