Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Segment miniaut má na kahánku

Segment miniaut má na kahánku

Modelové řady budou zřejmě řídnout

MIniautomobily, jež se v minulých dobách těšily velké oblibě, nyní čelí zásadnímu problému. Zisky z jejich prodejů stále klesají. Koho přesně se to týká? Z koncernů Volkswagen a PSA jde například o Volkswagen up! a sesterské vozy Škoda Citigo a Seat Mii. Z jiných značek se to pak týká například Peugeotu 107, nebo, byť z trochu jiného soudku, velmi oblíbeného Fiatu 500.

Tento segment byl zejména v Evropě kolikrát základním stavebním kamenem automobilek. Jen v roce 2017 měly tyto vozy 8% podíl na trhu, což je nezanedbatelné číslo. Automobilky však v poslední době hlásí, že profitovat na těchto automobilech je stále těžší. Na vině jsou čím dál přísnější emisní normy a hlavně všeobecný požadavek na pokročilé technologie, které se do malých aut jen těžko dostávají a hlavně zvyšují náklady.

 

 

Řešením by tak samozřejmě bylo trochu podražit, ale to by se zase zákazníkům nevyplatilo. Ve zprávě pro server Automotive News Europe se k tomuto tématu vyjádřila vedení koncernů Volkswagen i PSA. Herbert Diess z Volkswagenu se prý obává emisních limitů, které vejdou v platnost v příštím roce. Aby byl například model up! na toto všechno připraven, musel by se zdražit přibližně o 3500 eur, tedy zhruba o 90 000 Kč. Vzhledem k tomu, že u nás začíná tento model na cenovce 232 900 Kč, je to razantní zvýšení. Diess se proto obává, kolik lidí by si tyto základní modely mohlo dovolit.

Tento problém by zasáhl Českou republiku nejenom úbytkem modelů, ale také ohrožením továrny v Kolíně, v níž vyrábí koncern PSA společně s Toyotou. "producenti těchto vozů budou nyní pod tlakem, protože požadavky na jejich výrobu budou čím dál náročnější kvůli veškeré technologii, kterou musíme dodat," sdělil v lednu novinářům Maxime Picat, provozní ředitel PSA pro Evropu.

Komentáře ke článku