Novinky

  • 24.01.2020 Good Škoda na ženevském autosalonu představí Octavii iV RS s plug in hybridním pohonem.

  • 24.01.2020 Bad Šéf odborů VW Osterloh požaduje kvóty EU pro nabíjecí stanice elektromobilů.

  • 24.01.2020 Good Alfa Romeo ke 110. výročí plánuje lehkou verzi Giulia GTA Special s 456 kW (620 k).

Facebook Instagram

Lotus Evija má 1,5 MW

Lotus Evija má 1,5 MW

Značka představila sportovní auto s elektrickým pohonem

Britský výrobce sportovních automobilů Lotus odhalil svůj první čistě elektricky poháněný hyperautomobil. Jde o první vozidlo, které bylo vyvinuto už pod vedením čínské společnosti Geely, která v roce 2017 získala kontrolu nad Lotusem.

Lotus Evija

Lotus Evija se má vyrábět v továrně firmy v Hethelu ve východní Anglii. Jeho produkce bude omezena na pouhých 130 vozů, které budou vyráběny od roku 2020. Vůz bude stát od 1,7 milionu liber (48,15 milionu korun). Zájemci budou zařazeni do pořadníku po složení zálohy ve výši 250 000 liber (7 milionů korun).

Evija bude nejvýkonnějším sériově vyráběným vozem na světě, protože jí pohánějí čtyři elektromotory poskytující kombinovaný výkon 1471 kW (2000 k) a točivý moment 1700 N.m. To by mělo tomuto hyperautu umožnit zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než tři sekundy a dosažení maximální rychlosti přesahující 320 km/h.

Lotus Evija

Elektromotory jsou napájeny lithio-ionovým akumulátorem od firmy Williams Advanced Engineering. S kapacitou 70 kWh umožní dojezd 400 kilometrů podle WLTP. Lotus tvrdí, že má „nejrychleji se nabíjející akumulátor na světě“, protože může přijímat nabíjecí výkon až 800 kW. Díky tomu se nabije za devět minut. Jenže nabíjecí jednotky s takovým výkonem nejsou dostupné. Nejrychlejší dostupná nabíječka má výkon 350 kW. Na té se Evija nabije na 80 % kapacity za 12 minut.

Impozantní výkony vozu jsou dány i ultralehkou uhlíkovou nosnou skořepinou o hmotnosti 129 kilogramů. To pomohlo snížit hmotnost tohoto hypercaru na 1680 kilogramů.

Lotus Evija

Lotus Evija bude na trhu soutěžit s hyperauty zatím méně známých výrobců, jakými jsou chorvatský projekt Rimac C Two, čínský Nio EP9 nebo Pininfarina Battista, který využívá technologii Rimac.

Lotus Evija
Lotus Evija
Lotus Evija

Komentáře ke článku