Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Nový Land Rover Defender se konečně představil

Nový Land Rover Defender se konečně představil

Jedna z nejočekávanějších novinek roku měla premiéru ve Frankfurtu

Po velkém množství fotografií zakamuflovaných prototypů byl nový Land Rover Defender oficiálně představen. Stalo se tak současně na autosalonu ve Frankfurtu a v Nitře, kde se bude vyrábět. První kusy dorazí k zákazníkům začátkem roku 2020.

Land Rover Defender 19

Nový Land Rover Defender patří mezi nejočekávanější novinky roku 2019. Robustní offroad musí v nové generaci navázat na legendární Defender, který ukončil svou pouť v roce 2016, nicméně po celém světě jich stále jezdí desetitisíce v nejrůznějším věku. Novinka si musí uchovat bezkonkurenční průchodnost terénem i odolnost a k tomu přidává moderní prvky, podvozek a motory plnící přísné emisní standardy. Nový Defender bude k dispozici v několika verzích a délkách.

Hlavní designér Land Rover Gerry McGovern k novince uvedl: „Nový Defender respektuje svou minulost, ale není jí svázaný. Toto je nový Defender pro novou dobu. Jeho jedinečná osobnost je zvýrazněna výraznou siluetou a optimálními proporcemi, které z něj dělají objekt touhy i nositele skutečných schopností - vizuálně přesvědčivý model s pohonem 4x4.“

Land Rover Defender 19

Základem nového Defenderu je platforma D7x založená na hliníkové skořepině. Konstruktéři ji navrhli pro dosažení co největší tuhosti. Podle Land Roveru jde o vůbec o nejtužší konstrukci v jeho historii, dokonce třikrát tužší než tradiční rámové podvozky.

Pro Defender nové generace bude připraveno šest motorů - dva zážehové, tři vznětové a plug-in-hybridní soustava P400 s dvoulitrovým zážehovým turbomotorem a celkovým výkonem 293 kW (398 k) a točivým momentem 400 - 645 N.m.

Základní varianta bude mít zážehový čtyřválec P300 2,0 l/218 kW (296 k) a 400 N.m. Druhý v pořadí bude šestiválec P400 3,0 l/290 kW (395 k) a 550 N.m. Největší zájem v Evropě výrobce očekává o čtyřválcový turbodiesel D200 2,0 l/145 kW (197 k), 430 N.m, respektive o jeho výkonnější verzi D240/174 kW (237 k) a 430 N.m. Nejvýkonnějším turbodieselem bude řadový šestiválec 3,0 l/218 kW (296 k) a 700 N.m, který ovšem přijde do prodeje až v roce 2021.

Land Rover Defender 19

Vysoce praktický a odolný interiér si uchoval minimalistický styl. K předchůdci se hlásí mnoha konstrukčními prvky a úchyty, které bývají v moderních autech skryté. Řadicí páka je integrována do palubní desky. Pod ní je mohutný středový tunel. Vpředu mohou být až tři sedadla, z nichž to střední bude sklopné jako u prvních vozů značky Land Rover.

Navzdory zdánlivé jednoduchosti nový Defender jako první model značky používá infotainment systém PIVI Pro. Ovládání prostřednictvím dotykového displeje má být intuitivnější, uživatelsky přátelštější a vyžaduje méně pozornosti řidiče při volbě základních a často používaných funkcí.

Land Rover Defender 19

Střední Defender 110 přichází jako první a nabízí tři konfigurace sezení: pětimístnou, šestimístnou nebo 5 + 2. Objem úložného prostoru za druhou řadou sedadel dosahuje 1075 litrů, po jejich sklopení až 3380 litrů. Defender 90, který přijde za rok, poskytne místo šesti cestujícím. V roce 2022 se přidá nejdelší Defender 130 s místem až pro osm cestujících.

Základní Defender 110 je dlouhý 4758 mm (5018 mm s rezervním kolem na pátých dveřích) a má rozvor náprav 3022 mm. Defender 90 je dlouhý 4323 mm (4583 mm s rezervním kolem na pátých dveřích) a má rozvor náprav 2587 mm.

Land Rover bude také nabízet speciální pakety Explorer, Adventure, Country a Urban, díky nimž si zákazníci svůj Defender vytvoří podle svých potřeb. Postupně se přidají také různé užitkové verze, např. pick-up.

Land Rover Defender 19

Komentáře ke článku