Novinky

  • 10.11.2019 Neutral Německá vláda zvýší dotace na koupi elektromobilů ze 4000 na 6000 eur (150 000 Kč).

  • 10.11.2019 Bad Dceřiná firma ruské společnosti Rosatom kupuje největší zdroj lithia v Chile.

  • 07.11.2019 Bad Ve věku 91 let zemřel bývalý vynikající automobilový závodník Albín Patlejch

Facebook Instagram

Nový Volkswagen Golf - důležitější než kdy jindy

Nový Volkswagen Golf - důležitější než kdy jindy

Světová premiéra 8. generace plná celebrit a očekávání

Golf je klíčovým modelem značky Volkswagen. Od uvedení první generace v roce 1974 ale žádná další nebyla pro budoucnost německého koncernu tak důležitá, jako ta současná. Dosud prodaných 35 milionů vozů dokládá význam tohoto bestselleru kompaktní třídy a dlouhodobě nejprodávanějšího automobilu v Evropě. Zatím Volkswagenu stačilo postupně rozvíjet koncept navržený Giorgettem Giugiarem a přidávat k němu nejmodernější dostupnou techniku. Od Golfu nikdo nečekal revoluci - s tou museli přicházet jeho konkurenti, aby alespoň trochu vystoupili z jeho stínu.

Volkswagen Golf VIII

Nová generace ovšem přichází do světa, v němž zákazníci utíkají od sedanů, kombi a nově i od hatchbacků, protože chtějí jen SUV, zatímco automobilky jsou pod tlakem politiků nuceny vnucovat jim elektromobily. Na obojí samozřejmě má Volkswagen odpověď. Otázkou ovšem je, zde je v tomto novém světě místo i pro tradiční hatchback, tedy pro model Golf, který v očích mnohých činí Volkswagen Volkswagenem.

Ve Wolfsburgu jsou přesvědčeni, že ano. Proto u 8. generace Golfu přicházejí se skutečně revolučními změnami. Ty nejsou moc patrné navenek - po stránce designu jde jen o další evoluční krok. Nový Golf ovšem je digitalizované, propojené a inteligentní auto v míře, jakou jsme dosud v této cenové kategorii neviděli.

Golf je prvním Volkswagenem standardně dodávaným s komunikací Car2X, což znamená, že může v předstihu varovat před riziky, a jeho displeje a ovládací prvky jsou důsledně digitalizovány, takže umožňují naprosto intuitivní ovládání. Je také prvním Volkswagenem, který přijde na trh s pěti verzemi vybavenými hybridním pohonem eTSI nebo GTE plug-in hybrid. Nový Golf přitom i nadále chce zpřístupňovat udržitelnou mobilitu pro všechny.

Volkswagen Golf VIII

Aby Volkswagen zdůraznil význam nového Golfu, pozval do Wolfsburgu k jeho představení řadu osobností, svým významem samozřejmě oslovující především německé publikum. Byli zde proto trenér německé fotbalové reprezentace Joachim Löw, zpěvák Peter Maffay, herec a bavič Max von Thun nebo herečka a spisovatelka Andrea Sawatzká s manželem, hercem Christianem Berkelem. Ale nechyběl zde ani tvůrce prvního Golfu, legendární designér Giorgio Giugiaro.

Volkswagen Golf VIII

S novým Golfem Volkswagen začíná také hybridní ofenzívu. Jako první model značky bude k dispozici v pěti verzích hybridního pohonu. Debutuje zde mildhybridní pohon eTSI s elektrickým obvodem s napětím 48 V, startér/generátorem, lithio-ionovým akumulátorem 48 V a nejnovější generací efektivních motorů TSI. Jeho spotřebu se podařilo snížit až o 10 % (podle metodiky WLTP) a přitom je vozidlo s tímto typem pohonné jednotky při rozjezdu extrémně dynamické a pohodlné. Volkswagen nabídne Golf eTSI ve třech výkonových stupních: 81 kW (110 k), 96 kW (130 k) a 110 kW (150 k).

Vůz bude k dispozici také ve dvou variantách plug-in hybridního pohonu GTE. Jeho nová verze s vysokou účinností nabídne 150 kW (204 k), zatímco sportovněji laděná poskytne 180 kW (245 k). Obě budou vybaveny novým lithio-ionovým akumulátorem s kapacitou 13 kWh, která umožní větší dojezd s čistě elektrickým pohonem - přibližně 60 kilometrů.

Volkswagen Golf VIII

Možnosti pohonných jednotek zahrnují také pohon na benzin (TSI), naftu (TDI) a zemní plyn (TGI). Nové varianty čtyřválcových zážehových motorů TSI s výkony 66 kW (90 k) nebo 81 kW (110 k) mají nízkou spotřebu a emise díky použití inovativního Millerova spalovacího procesu. Motor TGI při spalování CNG poskytne výkon 96 kW (130 k). Dva čtyřválcové turbodiesely s výkony 85 kW (115 k) nebo 110 kW (150 k) používají technologii dvojitého dávkování kapaliny AdBlue (dva katalyzátory SCR) pro významné snížení emisí oxidů dusíku (NOx) až o 80 %. Spotřeba paliva se u motorů TDI snížila až o 17 % ve srovnání s předchůdci.

Vzhledem k uvedení nové generace vozů s elektrickým pohonem, začínající kompaktním modelem ID.3, nebude mít Golf plně elektricky poháněnou verzi.

Volkswagen Golf VIII

Systémy vozu jsou nejen vzájemně propojeny, ale díky online jednotce připojení OCU (Online Connectivity Unit) jsou provázány také se světem mimo vozidlo. Standardní OCU s integrovaným připojením eSIM umožňuje využití online funkcí a služeb We Connect a We Connect Plus. Nový Golf je také prvním vozem Volkswagenu, který je standardně propojen se svým okolím prostřednictvím systému Car2X. Řidiči se na displeji zobrazují informace z dopravní infrastruktury a z jiných vozidel ze vzdálenosti do 800 metrů. Golf sdílí tato varování i s ostatními vozy, vybavenými systémem Car2X, ve svém okolí. Sdílená inteligence se zde stává skutečností a představuje začátek nové fáze zvyšování bezpečnosti provozu.

Za příplatek nabízená funkce semiautonomního řízení, kombinující několik asistenčních systémů, může aktivně řídit, zrychlovat a brzdit auto na dálnicích až do rychlosti 210 km/h. Při používání této funkce ale řidiči musejí mít neustále alespoň jednu ruku na volantu. Volkswagen už tento systém nabízí pro model Passat.

Nový Golf bude uveden na trh v prosinci nejprve v Německu, kde jeho základní cena nemá přesáhnout hranici 20 000 eur, a Rakousku a krátce poté po celé Evropě včetně České republiky.

Volkswagen Golf VIII
Volkswagen Golf VIII

Komentáře ke článku