Novinky

  • 10.11.2019 Neutral Německá vláda zvýší dotace na koupi elektromobilů ze 4000 na 6000 eur (150 000 Kč).

  • 10.11.2019 Bad Dceřiná firma ruské společnosti Rosatom kupuje největší zdroj lithia v Chile.

  • 07.11.2019 Bad Ve věku 91 let zemřel bývalý vynikající automobilový závodník Albín Patlejch

Facebook Instagram

The Most Buggyra Speed Festival

The Most Buggyra Speed Festival

Slavná značka slaví padesátiny

První listopadovou neděli se na mosteckém autodromu uskutečnila akce s názvem The Most Buggyra Speed Festival. Byla věnována výročí padesáti let od vzniku značky Buggyra.

Ta za tu dobu získala osm titulů individuálních mistrů Evropy v závodech tahačů, čtyři světová rychlostní maxima a stejný počet prvenství v čínském truckovém šampionátu. „Když jsme před mnoha lety jednali s Václavem Králem ohledně převzetí značky, shodli jsme se, že do toho půjdeme naplno a nikdy nebudeme hrát při zdi. Ačkoli to zní šablonovitě, jsem si jist tím, že Vašek by měl dneska velkou radost,“ uvedl majitel a mentor týmu Martin Koloc. 

Nechyběla ani lamba nové součásti Buggyry, brněnského Mičánek Motorsportu

Vůbec poprvé v historii se na jednom místě shromáždily všechny speciály, ve kterých piloti Buggyry závodili. „Nejlepší z našich aut? Těžko říct. Výsledkově určitě to z let 2007-2009. Na druhou stranu Körberův automobil z roku 2001 zaznamenal v první sezoně Buggyry největší procento nedojetí, ale vytvořil platformu, díky které se další tři roky vyhrávalo,“ konstatoval dnešní šéfkonstruktér David Vršecký.

Na The Most Buggyra Speed Festivalu nechyběl ani kamion Tatra. Na Dakar 2020 vyšle Buggyra posádku Martina Šoltyse. „Letos sice o beduínovi nehovoříme, což ale v žádném případě neznamená, že se chceme jen zúčastnit. Přípravě jsme věnovali stejnou pozornost a úsilí jako v letech minulých,“ prohlásil Koloc. 

Buggyra Racing v plné parádě

Největší pozornosti se ovšem těšila novinka v podobě Can – Am Buggyry MK50 XRS. Tedy buginy, se kterou na Dakaru nastoupí pětinásobný vítěz kategorie čtyřkolek Josef Macháček. „Věděl jsem, že stavím stroj pro excelentního jezdce, který nemá problém s jakýmkoli povrchem. Pepa bude disponovat sice neprověřenou, leč přesto špičkovou technikou. Největší problémy přinesl restriktor na turbo, který srazí původní výkon o nějakých dvacet koní dolů. Několik dnů jsme měli motor na brzdě a řešili, jak vyladit výkonovou křivku tak, aby ztráta byla co nejmenší,“ vysvětlil Vršecký.

Komentáře ke článku