Novinky

  • 05.12.2019 Neutral Konsorcium kanadského miliardáře Lawrence Strolla hodlá koupit Aston Martin.

  • 01.12.2019 Neutral Lewis Hamilton (Mercedes) vyhrál VC Abú Zabí, poslední závod F1 v roce 2019

  • 30.11.2019 Bad Daimler šetří a proto během tří let propustí nejméně 10 000 zaměstnanců.

Facebook Instagram

Na vrcholu - Audi RS Q8

Na vrcholu - Audi RS Q8

Nejvýkonnější SUV-kupé pro každodenní provoz

Nové Audi RS Q8, pocházející od společnosti Audi Sport, je v produktové řadě Q vrcholným modelem s parametry supersportovního automobilu. U autorizovaných prodejců v České republice bude k dispozici v průběhu prvního čtvrtletí 2020. Cena v Německu začíná na 127 000 eur (3,24 milionu Kč), pro český trh ještě nebyla stanovena.

Audi RS Q8

Zážehový motor s přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním dvěma turbodmychadly TFSI V8 4,0 Biturbo má nejvyšší výkon 441 kW (600 k) a maximální točivý moment 800 N.m v rozsahu otáček od 2200 do 4500/min. Pracuje s mild-hybridním systémem MHEV, který je součástí hlavní elektrické sítě s napětím 48 V. Dalším technickým modulem pro hospodárný provoz je systém přechodné deaktivace válců COD (cylinder on demand). Převodovka je osmistupňová tiptronic. Stálý pohon všech kol quattro využívá mechanický mezinápravový diferenciál s planetovým soukolím.

Velké SUV zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,8 s. Největší rychlost je omezena na 250 km/h, ale vozy s příplatkovým dynamickým paketem plus dosahují až 305 km/h.

Sériově dodávané sportovní adaptivní vzduchové pérování s elektronicky řízenými tlumiči si poradí s jízdou na závodním okruhu i v terénu. V závislosti na jízdní situaci a přání řidiče se může světlá výška měnit až o 90 mm. Sériově se dodává řízení všech kol.

Na přání dodávaný elektromechanický systém EAWS pro stabilizaci náklonu minimalizuje při rychlém průjezdu zatáčkou nežádoucí pohyby karoserie. Obě nápravy jsou vybaveny elektromotorem, uloženým mezi oběma polovinami příčného zkrutného stabilizátoru. Při jízdě přímým směrem se obě poloviny stabilizátoru vzájemně rozpojí, což tlumí pohyby karoserie při jna nerovném povrchu a zvyšuje jízdní komfort. Naproti tomu při průjezdu zatáčkou se systém zaměřuje na optimální kompenzaci bočního náklonu karoserie. Systém EAWS je integrován do hlavní elektrické sítě s napětím 48 V a dokonce plní i funkci rekuperace.

Audi RS Q8

Řidič může cíleně měnit charakter vozu prostřednictvím systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select. Na výběr má osm jízdních režimů: comfort, auto, dynamic, efficiency, allroad, offroad a individuálně konfigurovatelné specifické módy RS1 a RS2. Audi drive select ovlivňuje mimo jiné elektronické řízení motoru a převodovky, posilovače řízení a vzduchového odpružení, ovládání všech kol, zvuk pohonné jednotky a charakteristiku automatické klimatizace.

Vůz je sériově vybaven dvaadvacetipalcovými koly z lehké slitiny, exkluzivně pro RS Q8 lze objednat i třiadvacetipalcová. Za velkými koly jsou kotouče brzd s vnitřním chlazením (průměr 420 mm vpředu a 370 mm vzadu) s desetipístkovými třmeny. Za příplatek se dodávají keramické brzdy RS s kotouči o průměru 440 mm vpředu, respektive 370 mm vzadu.

Součástí rozsáhlé nabídky je více než 30 asistenčních systémů, mimo jiné adaptivní asistent řízení, asistent pro hospodárnou jízdu, pro průjezd křižovatkou, pro změnu jízdního pruhu a prostorový kamerový okruh.

Speciální ukazatele RS na digitálním panelu přístrojů Audi virtual cockpit a displeji MMI informují mimo jiné o tlaku v pneumatikách, točivém momentu, výkonu, teplotě, časech na kolo a hodnotách zrychlení. Model RS Q8 je sériově vybaven vrcholným informačním a zábavním systémem MMI Navigation plus, do něhož jsou integrovány modul Audi connect pro přenos dat standardem LTE Advanced s vloženou vlastní SIM kartou a hotspot WLAN.

Na přání se dodává dynamický paket plus s deaktivovaným omezovačem pro dosažení nejvyšší rychlosti 305 km/h, který obsahuje mj. aktivní elektromechanický systém EAWS pro stabilizaci náklonu karoserie a sportovní diferenciál quattro. Je spojen s objednáním brzdové soustavy RS s keramickými brzdovými kotouči.

Audi RS Q8

Komentáře ke článku