Novinky

  • 30.07.2025 Good Roman Roubíček představí na výstavě Racing Expo svůj závodní vůz Praga R1T

  • 30.07.2025 Neutral Dvě třetiny Čechů pijí ledovou kávu nejčastěji na čerpací stanici

  • 16.04.2025 Good Automotodrom Brno zahájil kompletní rekonstrukci Masarykova okruhu

Facebook Instagram

Rozdělovací modul místo diferenciálu

Rozdělovací modul místo diferenciálu

Opel Insignia GSi přijde do ČR v dubnu

Opel oznámil, že nová Insignia GSi se po své lednové bruselské premiéře objeví v dubnu rovněž na českém trhu.

Bude dodávána s přeplňovaným zážehovým dvoulitrem o výkonu 169 kW/230 koní, přenášeným přes devítistupňovou automatickou převodovku na všechna kola prostřednictvím systému Twinster. Podle metodiky NEDC činí spotřeba ve městě 8,9 l/100 km, mimo obec 5,8-5,9 l/100 km a kombinovaná 6,9-7,0 l/100 km. Emise CO2 nemají překročit úroveň 161-163 g/km. V případě normy WLTP dosahuje kombinovaná spotřeba 8,3-8,8 l/100 km, emise CO2 pak 193-205 g/km. 

Opel Insignia GSi se v České republice začne prodávat v dubnu

U zmíněné technologie Twinster zcela odpadá mechanické propojení zadních kol. Namísto konvenčního diferenciálu je vzadu rozdělovací modul s dvojicí elektronicky ovládaných spojek. Ve zlomcích sekundy se spíná pravá či levá a točivý moment tak míří – vektoruje - ke kolu s lepší trakcí či tam, kde je to žádoucí v zájmu maximální jízdní dynamiky a stability.

Standardně je použit mechatronický podvozek FlexRide, který dokáže měnit charakteristiku tlumičů pérování i řízení podle vnějších podmínek. Řidič může navolit režimy podvozku a řízení Standard, Tour, Sport a Competition. Dvojitým zmáčknutím tlačítka ESP off se stabilizace zcela deaktivuje.

Insignia GSi je jako vůbec první Opel vybavena elektrohydraulickým posilovačem brzd eBoost. Garantuje rychlejší náběh brzdného tlaku a šofér má za všech okolností konzistentní pocit z odezvy pedálu brzdy.

Komentáře ke článku