Novinky

  • 15.10.2020 Good V Číně už šestý měsíc za sebou stoupl počet prodaných nových osobních automobilů

  • 11.10.2020 Good Triumfem Lewise Hamiltona (Mercedes) skončila VC Eifelu F1 na Nürburgringu

  • 11.10.2020 Good Český stát vybral na silničním mýtu v září rekordní částku 1,04 miliardy korun

Facebook Instagram

Laciné auto se nám pěkně prodraží

Laciné auto se nám pěkně prodraží

Jak pečovat o ojetiny

Podle průzkumu společnosti AAA Auto zhruba polovina čerstvých majitelů ojetého vozidla neví, jak o něj mají pečovat.

U automobilů od jednoho do čtyř let stáří s předpokládaným nájezdem 20 až 50 000 kilometrů je především vhodné kontaktovat značkový servis a informovat se, jestli na tento model náhodou neběží svolávací akce. Pokud ano, ujistíme se, zda to počká do běžné prohlídky. Když ne, přistavíme auto co nejdříve.

Měli bychom také znát záruční lhůtu. V řadě případů bývá totiž prodloužena nad zákonem stanovenou hranici dvou let, a to i dost výrazně.

U vozů v rozmezí od pěti do deseti let od data výroby (100 – 150 000 kilometrů) se bezprostředně po koupi vyplatí zkontrolovat stav motorového leje a filtrů, případně dalších provozních kapalin. Podle servisního plánu zjistíme, které úkony jsou právě na řadě. Nejlepším řešením je konzultovat věc s odborníky.

Jestliže máme hluboko do kapsy, často sáhneme po vysloužilci za méně než 100 000 korun. Obecně lze konstatovat, že nejde o šťastnou volbu, zvláště pokud s ním chceme zdolávat delší trasy.

Počítejme s tím, že v prvních měsících vyplavou na povrch rozličné neduhy, kterými stařeček trpí. Preventivně je nutné vyměnit veškeré náplně (chladicí, brzdová a servo kapalina, do převodovky a rozvodovky), zjistíme také stav vodní pumpy a rozvodů. V autodílně se nám podívají na stav plechů a tlumičů. Péči vyžaduje rovněž klimatizace. Výhodný „kauf“ se nám tak může pěkně prodražit.

Komentáře ke článku