Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Vyrábí Tesla pouze letní auta?

Vyrábí Tesla pouze letní auta?

Na modelu Y se testuje chladné počasí

Tesla byla často obviňována z toho, že je kalifornskou společností, která navrhuje automobily pro teplé počasí, které v její domovině panuje téměř po celý rok. Chladné podnebí a tím spíš silné mrazy jsou pro vývojáře a inženýry Tesly naprosto vzdálenými životními podmínkami.

Tesla Cannonball

 

Pravdou ovšem je, že automobily Tesla fungují velmi dobře za chladu, pokud jde o jízdní výkon. Elektrické pohonné jednotky poskytují vysoký točivý moment a umožňují silný pohon všech kol prostřednictvím dvoumotorových hnacích ústrojí, což může být v zimních podmínkách velmi užitečné.

Tesla však narazila na některé problémy, pokud jde o každodenní používání vozů v extrémních mrazech. Během první zimy modelu 3 vyšlo najevo, že vůz vykazuje některé významné nedostatky, jako jsou zamrzající okna, kliky nebo nabíjecí porty .

Z pohledu klasických automobilek to může vypadat jako velmi špatné načasování vývoje vozu a testování za chodu, ovšem z pohledu Tesly jde o každoroční sbírání zkušeností a vylepšování vlastností vozů  v regionech s drsnějším podnebím.

To samé se letos dělo i u modelu Y. Tesla se poučila z první zimy tohoto auta a začala rozesílat novou aktualizaci softwaru s vylepšením pro chladném počasí.

Několik majitelů Tesly Y hlásí přijetí nové aktualizace softwaru „2021.4.12“, která obsahuje velmi strohé poznámky k vydání: Drobná vylepšení chladného počasí a opravy chyb.

Nicméně několik majitelů vozů Tesla Y hlásí znatelně silnější regenerativní brzdění. Což by dávalo smysl, protože regenerační brzdění není při nízkých teplotách tak silné a hnací ústrojí se musí nejdříve zahřát. To znamená, že během prvních několik minut jízdy v mrazivém počasí často nemáte žádnou regenerační sílu. Tento rozdíl bude patrně výraznější při nižších teplotách a bude také úměrný stavu nabití baterie.

Komentáře ke článku