Novinky

  • 30.07.2025 Good Roman Roubíček představí na výstavě Racing Expo svůj závodní vůz Praga R1T

  • 30.07.2025 Neutral Dvě třetiny Čechů pijí ledovou kávu nejčastěji na čerpací stanici

  • 16.04.2025 Good Automotodrom Brno zahájil kompletní rekonstrukci Masarykova okruhu

Facebook Instagram

Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser

Představení klasického off-roadu

Land Cruiser je nejstarší dosud vyráběný model Toyoty. Jeho historie sahá až do roku 1951, kdy automobilka vytvořila vůz BJ pro japonské uniformované složky. V současnosti ho Toyota vyrábí ve třech provedeních - 70 na těžkou práci, 150 jako rekreační terénní vůz prémiové třídy a luxusním 200 s motorem V8.

Land Cruiser 70

V roce 1984 byl Land Cruiser 40 po 26 letech nahrazen modelem 70. Toyota nabídla zákazníkům dvě verze – Heavy Duty a Light Duty. Heavy Duty jsou auta určená na práci, s důrazem na odolnost a co největší terénní schopnosti. S drobnými změnami se vyrábí dodnes.

V roce 2016 Toyota zlepšila jízdní vlastnosti, pohodlí a bezpečnost. Modernizace přinesla systém stabilizace jízdní dráhy, kontrolu trakce, asistenta rozjezdu do kopce, podporu při brzdění v krizových situacích a elektronický rozdělovač brzdného účinku. V přední části kabiny najdeme sportovní sedadla, rádio s CD, USB, bluetooth s funkcí rozpoznávání řeči. Do standardní výbavy patří také tempomat.

Land Cruiser 70 má čtyři různé varianty karoserie: pětimístné čtyřdveřové kombi, čtyřdveřový Double-Cab pickup pro pět osob, dvoumístný zemědělský Single-Cab pickup a dvoudveřový van s třímístným sedadlem vzadu. Všechny mají pohon všech kol.

Vůz je v nabídce pouze s jedním typem motoru, turbodieselem V8 4,5 l. Roku 2016 prodělala pohonná jednotka revizi zaměřenou na snížení emisí. Lepší ekologické parametry má také díky filtru DPF. Spolupracuje s pětistupňovou manuální převodovkou.

 

 

Land Cruiser 150

Land Cruiser 70 Light Duty, pohodlnější verze s pružinami, byl vytvořen pro Evropany. V roce 1996 byl nahrazen modelem 90. V roce 2002 se pak objevil Land Cruiser 120 a o sedm let později přišla řada na 150. Na podzim loňského roku debutovala jeho další generace.

Automobil prošel zevrubnou modernizací. Získal balíček systémů aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense, založený na radarové technologii značného dosahu. Konstrukce s posíleným rámem je odolná vůči poškození a snadno se udržuje.

Modifikovaný Land Cruiser disponuje pokročilými zařízeními pro terénní jízdu. Kromě slušného úhlu nájezdu a sjezdu a možnosti brodění do hloubky 700 mm pomáhá k úspěšnému zdolávání překážek také Crawl Control, Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS) nebo Multi-Terrain System (MTS). Novinkou je samosvorný diferenciál a možnost využívat Multi Terrain System při zapnutém režimu Crawl Control.

 

 

Land Cruiser V8

Produktovou řadu Land Cruiserů více zaměřených na bohatou výbavu a vyšší jízdní komfort po asfaltových silnicích zahájil Land Cruiser 50, který debutoval v roce 1967. Poté přišel čas na modely 60, 80 a 100. Land Cruiser 200 přišel na trh v roce 2008 jako nástupce stovky, produkované celou dekádu.

Je spřízněný s Lexusem LX 570, s nímž sdílí jednu platformu. Automobil má také silnější zavěšení i brzdy než LC 100. V Evropě se objevoval jen v krátkých sériích, protože na kontinentu platí přísné emisní normy. V roce 2015 prošlo auto faceliftem.

Land Cruiser 200 se v evropské specifikaci nabízí s 4,6litrovým benzinovým V8 agregátem o výkonu 227 kW a s 5600 ot/min. Maximálního točivého momentu, který činí 460 Nm, dosáhne motor, spřažený se šestistupňovou automatickou převodovkou, při 3400 ot/min.

Top verze výbavy skýtá dvacetipalcové hliníkové disky s pneumatikami All Terrain, zadní spoiler, panoramatickou skleněnou střechu, LED světlomety a parkovací čidla vpředu i vzadu, 360stupňovou kameru zachycující obraz kompletního okolí vozidla a systém monitorování mrtvého úhlu a příčného pohybu vzadu za vozidlem, který pomáhá vycouvat z parkovacího místa.

 

 

 

Komentáře ke článku