Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Audi SQ5 quattro 3,0 TFSI

Audi SQ5 quattro 3,0 TFSI

Test prémiového středního SUV

Vrcholnou verzí druhé generace modelu Audi Q5 je unikátní sportovní SUV SQ5 se zážehovým motorem V6 3,0 TFSI využívajícím Audi B-Cyklus. Ten poskytuje tomuto vozu jedinečné dynamické vlastnosti i hospodárnost.

Sportovní verze SUV Audi Q5 je velmi úspěšná. V první generaci se od roku 2012 prodalo 62 000 kusů modelu SQ5, což představovalo asi 10 % celkového odbytu modelové řady. Nová generace SQ5 se vyrábí v Mexiku. První vozy dorazí během třetího čtvrtletí.

Při jízdě

Nové Audi SQ5 má délku 4671 mm a rozvor náprav 2824 mm. Pohotovostní hmotnost je 1995 kg, což je o 35 kg méně než u první generace, mj. díky použití hliníku a vysokopevnostní oceli v nosné struktuře karoserie. V závislosti na poloze zadních sedadel má zavazadlový prostor objem 500 až 610 l, sklopením jejich opěradel vzroste na 1550 l.

Základem pro sportovní vlastnosti SQ5 je podvozek s pětiprvkovou nápravou vpředu i vzadu. Sériově dodávaný systém adaptivních tlumičů CDC (Continuous Damping Control) je integrován do řízení jízdní dynamiky Audi drive select společně s motorem, řízením, převodovkou tiptronic a na přání dodávaným sportovním diferenciálem. Nabízí široký rozsah mezi komfortním a dynamickým nastavením, přičemž řidič může měnit charakteristiku pohonné jednotky a podvozku. Na přání je k dispozici adaptivní vzduchové odpružení s možností přizpůsobovat světlou výšku.

Nové řízení je s elektromechanickým posilovačem a specifickou charakteristikou S. Na přání se dodává dynamické provedení s proměnlivým převodem v závislosti na rychlosti jízdy a natočení volantu.

 

 

 

Pohonná jednotka

Zážehový motor V6 3,0 TFSI je zajímavý použitím pracovního cyklu označovaného jako Audi B-Cyklus. Díky němu se chová při malém zatížení jako malý motor s malou spotřebou, ale současně je schopen nabídnout velký točivý moment a výkon. Kombinace Audi B-Cyklu a turbodmychadla typu Twin-scroll mu poskytuje unikátně plochou momentovou a výkonovou charakteristiku.

Motor V6 3,0 TFSI s vysokotlakými vstřikovači umístěnými ve středu spalovacích prostorů je hospodárný díky novému procesu spalování vyvinutému u Audi. Vychází ze způsobu spalování s interním označením B-Cyklus. Ten zkrácenou fází komprese umožňuje výrazné zvýšení základního kompresního poměru. V kombinaci s normální, v poměru k fázi komprese delší, fází expanze tak lze dosáhnout vyšší účinnosti.

Motor V6 3,0 l má výkon 260 kW (354 k) při 5400-6400/min a točivý moment 500 N.m už od 1370/min až do 4500/min. Díky tomu SQ5 na dvacetipalcových kolech dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,4 s. Největší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 8,3 l/100 km (tj. emise CO2 189 g/km).

Osmistupňová převodovka tiptronic má nižší převodové stupně s kratšími převody umožňujícími sportovnější jízdu. Dlouhé převody vyšších převodových stupňů zase snižují otáčky a tím i spotřebu. Pro hospodárnější jízdu řadí převodovka při aktivované funkci v systému Audi drive select automaticky volnoběh, pokud řidič při rychlosti mezi 55 a 160 km/h uvolní pedál plynu.

Stálý pohon všech kol quattro přenáší většinu točivého momentu na zadní kola. V případě potřeby se přesouvá na kola s lepší trakcí. Funkce selektivního rozdělování točivého momentu na jednotlivá kola je aktivní na všech druzích povrchu. Při dynamickém průjezdu zatáčkou softwarová funkce přibrzďuje vnitřní kola, takže se vozidlo chová po delší dobu neutrálně.

 

 

 

Audi SQ5 quattro 3,0 TFSI

Místo výroby: San José, Mexiko

Karoserie: pětimístné pětidveřové SUV se samonosnou karoserií

Koncepce: motor vpředu podélně, pohon všech kol

Motor: zážehový V6 3,0 l s přeplňováním, 260 kW (354 k) při 5400-6400/min, 500 N.m při 1370-4500/min

Převodovka: osmirychlostní samočinná tiptronic

Délka: 46637 mm

Rozvor náprav: 2819 mm

Objem zavazadlového prostoru: 550 l/1550 l

Pohotovostní/celková hmotnost: 1945 kg/2500 kg

Jízdní výkony: nejvyšší rychlost 250 km/h, zrychlení 0-100 km/h za 5,4 s

Základní cena: 1 791 900 Kč

Komentáře ke článku