Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Audi e-tron

Audi e-tron

Prémiové SUV s elektrickým pohonem

Audi e-tron je prvním sériově vyráběným modelem značky s čistě elektrickým pohonem.

Audi e-tron

Audi e-tron je dlouhý 4901 mm a díky rozvoru náprav 2928 m nabízí velký prostor pěti osobám včetně jejich zavazadel - objem zavazadlového prostoru je 660 l. Významným prvkem aerodynamického konceptu jsou virtuální vnější zpětná zrcátka nahrazená malými kamerami, jejichž záběry zobrazují OLED displeje.

Dva trakční elektromotory pracují s celkovým výkonem 300 kW a točivým momentem 664 N.m. Pro hospodárný provoz se používá zadní. Vyžaduje-li řidič vyšší výkon, připojí se i přední. Audi e-tron zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,7 s a dosahuje elektronicky omezené nejvyšší rychlost 200 km/h.

Akumulátory jsou v podobě nízkých, širokých modulů umístěny mezi nápravami pod podlahou prostoru pro cestující. Na jedno nabití akumulátorů ujede Audi e-tron ve zkušebním cyklu WLTP více než 400 km. Systém rekuperace prodlužuje dojezd až o 30 %.

Audi e-tron

Jako první sériově vyráběný automobil může být Audi e-tron nabíjen výkonem až 150 kW na rychlonabíjecích stanicích se stejnosměrným proudem (DC). Za půl hodiny tak může být vůz připraven na další jízdu. Alternativně jej lze nabíjet střídavým proudem (AC) s výkonem až 11 kW, resp. na přání až 22 kW. Audi nabízí také různá řešení pro domácí nabíjení v elektrické síti s napětím 230 V i třífázové a napětím 400 V. Na přání dodávaný systém connect zdvojnásobí nabíjecí výkon až na 22 kW.

Asistenční systémy využívají centrální řídicí jednotku, která nepřetržitě vypočítává přesný obraz okolí na základě dat z až pěti radarových senzorů, šesti kamer, 12 ultrazvukových senzorů a laserového skeneru.

Na českém trhu bude e-tron sériově vybaven multimediální centrálou MMI Navigation plus včetně rychlého připojení k internetu LTE Advanced a hotspotu WLAN. Navigační systém zohledňuje kromě stavu nabití akumulátorů také dopravní situaci. Jako první model značky umožní od druhé poloviny roku 2019 zákazníkům objednávat po internetu další nové funkce. Například světlomety LED bude možné aktualizovat na verzi Matrix LED s inteligentně řízenou funkcí dálkových světel.

Audi e-tron sjíždí z montážní linky bruselského závodu. První vozy dorazí do České republiky na přelomu let 2018 a 2019. Přesná cena ještě nebyla stanovena, ale očekává se kolem 2 000 000 Kč.

Audi e-tron
Audi e-tron

Komentáře ke článku