Novinky

  • 18.10.2019 Neutral Zelení chtějí v Německu prosadit rychlostní limity 130 km/h pro německé dálnice.

  • 17.10.2019 Neutral Korea chce do roku 2030 dosáhnout podíl 33 % prodeje elektrifikovaných vozidel.

  • 16.10.2019 Bad V Německu v posledních měsících dramaticky rostou ceny ojetých aut.

Facebook Instagram

Audi e-tron GT concept z LA

Audi e-tron GT concept z LA

Studie čtyřdveřového gran turisma s elektrickým pohonem

Po nedávno uvedeném SUV e-tron a modelu e-tron Sportback, který jej bude následovat v roce 2019, Audi v Los Angeles představuje elektricky poháněné Audi e-tron GT concept jako studii čtyřdveřového kupé. Sériová verze tohoto vozu bude následovat v roce 2020. Za realizaci sériového vozu nese odpovědnost dceřiná firma pro sportovní vozy Audi Sport. Technika tohoto automobilu byla vyvinuta v úzké spolupráci se značkou Porsche.

Audi e-tron GT concept

Koncept byl vytvořen na platformě s plochou podlahou, která umožnila vytvořit automobil s nízkým těžištěm a dlouhým rozvorem náprav 290 cm při celkové délce 496 cm. Karoserie kombinuje různé materiály - střecha je vyrobena z uhlíkového kompozitu, velký počet různých komponent je z hliníku a nosné prvky jsou z vysokopevnostní oceli. Vnější design je podřízen aerodynamice, která malým odporem snižuje spotřebu elektrické energie a současně minimalizuje vztlakové síly.

Audi e-tron GT concept
Funkční centrum interiéru studie Audi e-tron GT je zaměřeno na řidiče. Středová konzole, velkoplošný dotykový displej v horní části a linie horní části výplní dveří a přístrojové desky ohraničují prostor řidič. Tzv. veganský interiér znamená, že sedadla a další plochy jsou čalouněny kvalitní syntetickou kůží, na sedacích plochách, loketních opěrkách a středové konzoli jsou použity tkaniny, vyrobené z recyklovaných vláken a podlahové koberce jsou vyrobeny z vlákna Econyl, které se vyrábí recyklací použitých rybářských sítí. Na stropě a obloženích střešních sloupků je materiál z mikrovláken.

Audi e-tron GT concept
Výhodou koncepce elektromobilu jsou dva zavazadlové prostory - v zádi o objemu 450 l a pod přední kapotou o objemu 100 l.
Na přední i zadní nápravě je uložen vždy jeden synchronní elektromotor s permanentním magnetem. Poskytují nejvyšší celkový výkon 434 kW (590 k). Točivý moment se přenáší na vozovku vždy prostřednictvím pohonu všech kol quattro, resp. e-quattro, protože mezi přední a zadní nápravou není mechanické spojení. Vůz má i řízení všech kol pro zlepšení směrové stability.
Napájení zajišťují lithio-ionové akumulátory v systému s napětím 800 V mají kapacitu více než 90 kWh.

Audi e-tron GT concept
Audi e-tron GT concept slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 s a nejvyšší rychlost v zájmu dojezdu omezenou na 240 km/h. Dojezd podle nové zkušební metodiky WLTP přesáhne hranici 400 km. Systém rekuperace prodlužuje dojezd až o 30 %. Systém 800 V umožňuje nabíjení akumulátorů stejnosměrným rychlodobíjením, které 80 % kapacity dosáhne za 20 minut a řidič získá elektrickou energii pro ujetí více než 320 km (WLTP). Elektromobil e-tron GT concept lze však nabíjet také na nabíjecích stojanech s nižším napětím, takže řidič může využívat kompletní síť nabíjecích stanic. S nabíjecím výkonem 11 kW lze vůz nabíjet přes noc z běžné sítě.

Do roku 2025 bude Audi nabízet 12 automobilů s čistě elektrickým pohonem a přibližně třetina prodaných vozidel má připadat na elektrifikované modely.

Komentáře ke článku