Novinky

  • 26.06.2019 Bad Americké koncerny likvidují normální auta - další obětí GM bude od roku 2023 Camaro.

  • 24.06.2019 Neutral V roce 2020 má mít 26 % vozů taxi v Berlíně hybridní pohon.

  • 24.06.2019 Neutral Crossover Volkswagen T-Roc se bude od roku 2020 nabízet i s karoserií kabriolet.

Facebook Instagram

Koncept Audi Q4 e-tron

Koncept Audi Q4 e-tron

Náhled budoucího kompaktního elektrického SUV s pohonem všech kol

Audi na ženevském autosalonu nabízí pohled na další automobil s elektrickým pohonem všech kol quattro. Koncept Audi Q4 e-tron je kompaktním 459 cm dlouhým (rozvor náprav 277 cm) čtyřdveřovým SUV, postaveným s využitím modulární platformy koncernu Volkswagen Group pro elektrifikované vozy MEB.

Audi Q4 e-tron

Koncept Audi Q4 e-tron poskytuje detailní pohled na automobil, který se na konci roku 2020 stane pátým sériově vyráběným elektromobilem. Prodej elektrického Audi e-tron již započal a první vozy se ke svým majitelům dostanou na konci března 2019. V průběhu letošního roku bude představeno Audi e-tron Sportback a z výrobní linky začne sjíždět speciálně po Čínu navržené Audi Q2L e-tron.

Uvedení na trh sériové verze čtyřdveřového kupé Audi e-tron GT, které vyvíjí dceřiná společnost Audi Sport GmbH, je naplánováno na druhou polovinu roku 2020, stejně jako debut Q4 e-tron. S touto nabídkou Audi pokrývá všechny důležité části trhu s elektromobily od segmentu A po třídu full-size, a to pouhé dva roky po uvedení prvního elektricky poháněného vozu.

Ovládací panely navržené v podobě dotykových ploch na ramenech volantu lze používat k volbě často využívaných funkcí. Uprostřed středové konzole je 12,3“ displej, pomocí něhož lze ovládat zobrazovaný infotainment a funkce vozu.

Audi Q4 e-tron

Koncept Audi Q4 e-tron využívá pro dosažení co nejvyšší hospodárnosti většinou zadní synchronní elektromotor. Z tohoto důvodu je také točivý moment obvykle rozdělován tak, že upřednostňuje zadní nápravu. Pokud řidič potřebuje více výkonu, elektrický pohon všech kol připojí přední asynchronní elektromotor. Mezi nápravami neexistuje mechanické spojení.

Zadní elektromotor dosahuje výkonu 150 kW a generuje točivý moment 310 N.m. Přední motor má 75 kW a 150 N.m. Celkový systémový výkon činí 225 kW. Akumulátor o hmotnoti 510 kg je v podlaze vozu a zabírá téměř celý prostor podvozku mezi nápravami. Má kapacitu 82 kWh, což umožňuje dojezd v cyklu WLTP více jak 450 km.

Q4 e-tron zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,3 s a dosahuje maximální elektricky omezené rychlosti 180 km/h.

Audi Q4 e-tron

Komentáře ke článku

reklama
reklama