Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Nové BMW 330e Sedan

Nové BMW 330e Sedan

Hybridní sedan se zvýšenou dynamikou

Nedávno představená nová generace řady 3 od BMW se dočká posily v modelové paletě pohonných jednotek. Stane se jím elektřina. Nemusíme se však obávat. Je to hybrid.

Konkrétně plug-in-hybrid. Řada 3 si tak stále zachová status sportovního sedanu se spalovacím motorem, elektromotor zde bude jen pomáhat. Základem 330e bude zážehový čtyřválec o výkonu 185 kW (252 k). Vůbec poprvé je u BMW možnost funkce XtraBoost, která krátkodobě zvyšuje výkon plug-in hybridního systému o 30 kW (41 k). V případě potřeby je tak k dispozici téměř tři sta koňských sil. A stále se jedná o auto, které dokáže ujet vzdálenost 60 km na samotný elektromotor. Oproti předchozí generaci jde o 50% zlepšení.

Zážehový motor, v podobě dvoulitrového čtyřválce TwinPower o výkonu 135 kW (184 k), bude spolupracovat s elektromotorem o výkonu 50 kW (86 k). Společně tak disponují výkonem 185 kW (252 k). Funkce XtraBoost navýší výkon elektromotoru krátkodobě až na 83 kW/113 k. Točivý moment celé soustavy dosahuje hranice 420 Nm. O rychlou jízdu nebude samozřejmě nouze. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou šesti sekund a pokračuje až do 230 km/h. 

V režimu hybrid je maximální rychlost 110 km/h. Na čistou elektřinu lze jezdit až 130 km/h. Funkce XtraBoost nebude mít žádné speciální tlačítko, aktivuje se automaticky při přepnutí do režimu Sport. BMW slibuje citlivější spojení s plynovým pedálem oproti předchozí generaci a specifický program řazení osmistupňové převodovky Steptronic. Řízení hybridního modelu by se tak mělo vyrovnat tomu s čistě spalovacím motorem. XtraBoost lze navíc používat až do minimální úrovně nabití akumulátoru a je také k dispozici při plném sešlápnutí plynového pedálu (kickdown), případně v poloze S/M voliče převodovky.

Jakožto člen hybridní společnosti musí nové BMW oplývat inteligentními systémy. Elektromotor například funguje nejen pro pohon vozu, ale v režimu generátoru je připraven také účinně rekuperovat kinetickou energii při zpomalování a brzdění, a tím nabíjet akumulátor. Toto řešení nabíjí i elektrickou síť celého vozu. Dále je při jízdě na hybridní režim nebo na čistou elektřinu možné si v rámci volitelné výbavy připlatit i akustické varování chodců. Na první pohled se tak BMW 330e jeví jako chytrý, rychlý cestovatel s průměrnou spotřebou 1,7 litru na 100 km.

Ale může to být ještě lepší. K dispozici je kompletní příplatková výbava, stejně jako u „obyčejných“ BMW. To samozřejmě zahrnuje i prvky M výbavy, jako adaptivní M podvozek, variabilní sportovní řízení a M sportovní brzdový systém. BMW 330e bude na trh uvedeno v létě příštího roku.

Komentáře ke článku