Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Renault začal v Česku prodávat modernizovaný ZOE

Renault začal v Česku prodávat modernizovaný ZOE

Elektromobil dostal větší baterii i rychlonabíjení

Renault začal v Česku prodávat modernizovanou verzi malého elektromobilu ZOE. Po osmi letech výroby jde již o druhý facelift a stejně jako v případě toho prvního se jedná nejen o změny designu, ale i techniky. A v tomto případě jsou výraznější než minule.

Renault ZOE 2019

I když to tak z pohledu českého trhu nevypadá, protože Renaultů ZOE tu moc nepotkáváme, jde o velmi důležitý model a dokonce nejrozšířenější elektromobil v Evropě. Od uvedení na trh v roce 2012 se ho prodalo 200 000 kusů a je tak v tomto směru zatím na prvním místě. Za ním jsou alianční Nissan Leaf a Tesla Model 3.

Je ale nutné dodat, že za rok 2019 se vozů Tesla Model 3 prodalo v Evropě téměř 95 tisíc, zatímco Renault ZOE byl na druhém místě s 47 tisíci kusů. Při zachování tohoto tempa tak Tesla Model 3 velmi rychle Renault ZOE předstihne. Třetí byl Nissan Leaf s přibližně 32 tisíci prodaných kusů.

Renault ZOE 2019

Základní tvar karoserie Ranaultu ZOE zůstal stejný, ale změnily se detaily designu. Jinak jsou tvarovány přední maska se světly, které mají v základu full LED technologii, i přední nárazník. Příď je tak více v souladu se současným designovým jazykem Renaultu. Vzadu se změnila grafika světel, které jsou také full LED, a nový je i design kol.

Renault ZOE 2019

Poměrně velkou revolucí prošel interiér. Jde nejen o design přístrojové desky, která je jinak tvarovaná, ale také přibyly nové multimediální systémy. Například nový Renault EasyLink, který je speciálně upraven pro potřeby elektromobility.

Změnily se i materiály použité v interiéru, které jsou z větší části vyrobené recyklací. Například se používá tkanina z použitých bezpečnostních pásů. Kromě toho inženýři Renaultu zapracovali i na hlukové izolaci interiéru, protože v tichém elektromobilu jsou zvuky zvenku mnohem výraznější.

Renault ZOE 2019 Nový je také volič převodovky, který nyní s ní nemá mechanickou vazbu. Přibyla rovněž elektronická parkovací brzda. Zmíněný volič převodovky má k dispozici režimy D pro standardní rekuperaci a B pro její vysoký stupeň po sundání nohy z plynu, přičemž se rozsvěcí i brzdová světla. Ovládání jedním pedálem ale možné není, protože vůz není schopný úplně zastavit při sundání nohy z plynu.

Velká změna se odehrála v baterii pohonu. Ta má nyní kapacitu 52 kWh, díky které se kombinovaný dojezd dle WLTP prodloužil na 395 kilometrů. Platí to ovšem pouze na patnáctipalcových kolech. Na šestnáctkách je o asi 30 kilometrů kratší. Renault ZOE, který měl dosud k dispozici pouze nabíjení střídavým proudem (byť vysokým výkonem 22 kW), také nově dostal rychonabíjení standardem CCS Combo s maximálním výkonem 50 kW. To je ovšem za příplatek 25 000 Kč.

 

Renault ZOE 2019

Změna se odehrála i pod kapotou, kde byl v předchozí verzi k dispozici motor o výkonu 110 koní s označením R110. Ten je dostupný i nadále, ale nově je možné za příplatek objednat výkonnější R135, který vychází z verze R110.

Základní výbava Life, která je nyní k dispozici za akční cenu 695 000 Kč, je spojena pouze se slabší motorizací. Střední výbava nabízí obě motorizace, přičemž rozdíl mezi nimi je 25 000 korun. Nejvyšší výbava Zen už je k dispozici jen s výkonnějším motorem a to za akční cenu 785 000 Kč.

Renault ZOE 2019

Renault ZOE je rozhodně zajímavé auto, ale je otázkou, jak se ujme na českém trhu. Vypadá to, že se zde etablovaly spíše větší elektromobily, které lze použít jako rodinné auto, nebo naopak menší a výrazně levnější, které si lidé kupují jako druhý vůz do rodiny. Ale pokud někdo nechce opravdu malinké auto, tak by ZOE za akční cenu mohlo být zajímavou volbou.

Komentáře ke článku