Přidáte se k nám?
Příští Audi R8 pouze jako desetiválec
Skvělé zprávy z Ingolstadtu
Supersportovní Audi R8 se vyrábí od roku 2007 a jde o první automobil se čtyřmi kruhy na kapotě s motorem uprostřed. Dnes je tu již jeho druhá generace a třetí je na dohled. Od počátku je k mání s dvojicí motorů - koncernovou jednotkou 4.2 TFSI s osmi válci a desetiválcem původem z Lamborghini.
U chystané třetí generace byl největší humbuk právě kolem motorových jednotek. Nebylo jisté, zdali desetiválec přežije, a osmiválec měl být zredukován. Zprvu to vypadalo na použití jednotky, která se vyvíjela ve spolupráci Audi a Porsche, tedy dvakrát přeplňovaného šestiválce o objemu 2.9 litru, který lze nalézt například v Porsche Panamera nebo Audi RS4.
O posledním omlazení druhé generace, před příchodem té třetí, jsme vás informovali před několika týdny. Pár slov padlo i o novém motoru, avšak zmínka o šestiválci nikde. Spekulace o něm tento týden vyvrátil projektový manažer Björn Friedrich, který potvrdil, že motor V6 rozhodně není v plánu, alespoň pro nadcházející generaci. Promluvil ale o desetiválcové jednotce: „Pro tento vůz je to ten nejlepší motor, zůstáváme pouze u V10.“
Audi R8 byla vždy výhradně čtyřkolka. Mnohé fanoušky proto u současné generace potěšilo, když v Ingolstadtu přišli s limitovanou edicí RWS, která měla pohon pouze zadních kol. Zda bude tato možnost i u generace příští, je zatím záhadou. Audi má teď navíc plné ruce práce se supersportovním elektromobilem PB18 e-tron, jenž dříve nebo později oblíbený supersport R8 nahradí. Že by tedy atmosféricky plněný desetiválec byl poslední výkřik na rozloučenou?
Komentáře ke článku