Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Příští Audi R8 pouze jako desetiválec

Příští Audi R8 pouze jako desetiválec

Skvělé zprávy z Ingolstadtu

Supersportovní Audi R8 se vyrábí od roku 2007 a jde o první automobil se čtyřmi kruhy na kapotě s motorem uprostřed. Dnes je tu již jeho druhá generace a třetí je na dohled. Od počátku je k mání s dvojicí motorů - koncernovou jednotkou 4.2 TFSI s osmi válci a desetiválcem původem z Lamborghini.

U chystané třetí generace byl největší humbuk právě kolem motorových jednotek. Nebylo jisté, zdali desetiválec přežije, a osmiválec měl být zredukován. Zprvu to vypadalo na použití jednotky, která se vyvíjela ve spolupráci Audi a Porsche, tedy dvakrát přeplňovaného šestiválce o objemu 2.9 litru, který lze nalézt například v Porsche Panamera nebo Audi RS4.

O posledním omlazení druhé generace, před příchodem té třetí, jsme vás informovali před několika týdny. Pár slov padlo i o novém motoru, avšak zmínka o šestiválci nikde. Spekulace o něm tento týden vyvrátil projektový manažer Björn Friedrich, který potvrdil, že motor V6 rozhodně není v plánu, alespoň pro nadcházející generaci. Promluvil ale o desetiválcové jednotce: „Pro tento vůz je to ten nejlepší motor, zůstáváme pouze u V10.

Audi R8 byla vždy výhradně čtyřkolka. Mnohé fanoušky proto u současné generace potěšilo, když v Ingolstadtu přišli s limitovanou edicí RWS, která měla pohon pouze zadních kol. Zda bude tato možnost i u generace příští, je zatím záhadou. Audi má teď navíc plné ruce práce se supersportovním elektromobilem PB18 e-tron, jenž dříve nebo později oblíbený supersport R8 nahradí. Že by tedy atmosféricky plněný desetiválec byl poslední výkřik na rozloučenou?

Komentáře ke článku