Novinky

  • 14.01.2019 Neutral Na autosalonu v Detroitu byla dnes představena nová Toyota GR Supra

  • 11.01.2019 Neutral V anglickém Birminghamu byla zahájena významná výstava Autosport International

  • 09.01.2019 Neutral Opel zveřejnil první snímky nového modelu Zafira Life

Facebook Instagram

Škoda Scala je připravena na úspěch

Škoda Scala je připravena na úspěch

Nový kompaktní hatchback se špičkovými parametry

Modelem Scala značka Škoda zcela mění svůj přístup k segmentu kompaktních vozů. Tento hatchback mění vše - od atraktivního designu přes špičkové asistenční systémy až po nejmodernější možnosti konektivity při zachování vysoké funkčnosti. Škoda Scala vstoupí na trh v první polovině roku 2019, přičemž ceny by měly být oznámeny už v průběhu ledna. Jisté už nyní je, že už základní verze budou mít skutečně vysokou úroveň standardní výbavy.

Škoda Scala premiere

Škoda chce modelem Scala oslovit mladší zákazníky, kteří chtějí být stále online, je pro ně důležitý design, kladou důraz na prostor a funkčnost a je pro ně významný poměr ceny a užitné hodnoty. Nový koncept pojetí interiéru kombinuje ergonomii s prostorností. Přístrojová deska s centrálním, vysoko umístěným displejem infotainmentu systémů řady MIB 3. generace o velikosti od 6,5“ do 9,2“a výplně předních dveří mají kvalitní měkčený povrch se specifickou úpravou. Na přání dodávaný Virtuální kokpit nabídne největší dotykový displej ve své třídě o velikosti 10,25“, takže zde mají řidič i spolujezdec všechny ovládací prvky neustále na dohled a na dosah. Díky zabudované kartě eSIM s připojením LTE může být Scala vždy online.

Škoda Scala premiere

Díky 2649 mm dlouhému rozvoru náprav při celkové délce 4362 mm je mimořádně velký prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech. Scala vyniká i šířkou ve výšce loktů na zadních sedadlech a prostorem pro hlavu cestujících na zadním sedadle. Základní objem zavazadlového prostoru vozu je 467 l, sklopením opěradel zadních sedadel jej lze zvětšit až na 1410 l.

Škoda Scala premiere

Díky velkému počtu vyráběných kusů různých modelů využívajících koncernovou platformu MQB-A0 je možné za přijatelnou cenu nabídnout inovativní asistenční a bezpečnost zvyšující systémy, například adaptivní tempomat (ACC), který je aktivní do rychlosti 210 km/h, nebo proaktivní ochranu cestujících Crew Protect Assist. V nabídce jsou i  asistent změny jízdního pruhu (Side Assist), který upozorňuje na zezadu se blížící vozidla až do vzdálenosti 70 m, tedy o 50 m dál než asistent hlídání mrtvého úhlu (Blind Spot Detect), nebo parkovací asistent (Park Assist). Asistent hlídání jízdního pruhu (Lane Assist) a Front Assist, včetně funkce nouzové brzdy, jsou součástí standardní výbavy. Scala má ve standardní výbavě LED světlomety a LED zadní skupinové svítilny.

Škoda Scala premiere

U modelu Scala Škoda realizovala rozsáhlou úpravu modulární platformy MQB-A0. Mimo jiné byl zvolen největší možný rozchod kol zadní nápravy a dlouhý zadní převis. Na přání bude dostupný podvozek se systémem Sport Chassis Control, který je o 15 mm nižší a nabízí kromě režimu Normal také režim Sport s tužší charakteristikou elektronicky ovládaných tlumičů. Řidič může přepínat obě nastavení v menu volby jízdního režimu Driving Mode Select, který ovlivňuje i reakci volantu, motoru a převodovky a umožňuje přepínání čtyř módů Normal, Sport, Eco a Individual.

Modulární platforma MQB pomáhá také snižovat aerodynamický odpor (součinitel odporu vzduchu cx je 0,29). Stejně jako ostatní modely značky Škoda postavené na modulární platformě MQB i Scala používá plastové kryty podvozku pro lepší proudění vzduchu. Kromě toho má plochy usměrňující proud vzduchu na nově vyvinutých aerodynamických kolech. Na karoserii jsou vzduchové clony Air Curtain, odvádějící vzduch bočním směrem přes přední nárazník. Také vodní lišty po stranách čelního skla mají aerodynamický tvar a chlazení motoru pomáhá optimalizované vedení vzduchu. Na střešním spoileru zlepšují proudění vzduchu zabudované malé finlety.

Škoda Scala premiere

Všechny motory mají přímé vstřikování a jsou vybaveny turbodmychadlem, filtrem pevných částic, rekuperací brzdné energie a Start-Stop systémem. Objem nádrže paliva je 50 l. Základní je zážehový tříválec 1,0 TSI/70 kW (95 k) s pětirychlostní přímo řazenou převodovkou. Verze 1,0 TSI/85 kW (115 k) je standardně dodávaná s šestirychlostní přímo řazenou převodovkou, na přání s automatickou sedmistupňovou DSG. Vrcholem nabídky je zážehový čtyřválec 1,5 TSI/110 kW (150 k) s maximálním točivým momentem 250 N.m.

Tento motor využívá aktivní řízení činnosti válců (ACT), které v případě malé zátěže automaticky vypíná oba prostřední a snižuje tak spotřebu. Tento čtyřválcový motor je standardně dodáván s šestirychlostní přímo řazenou převodovkou, na přání je nabízena také automatická sedmistupňová DSG. Čtyřválcový turbodiesel 1,6 TDI/85 kW (115 k) nabízí točivý moment 250 N.m. Standardně je vybaven systémem selektivní katalytické redukce SCR se vstřikováním AdBlue. Je standardně dodáván s šestirychlostní přímo řazenou převodovkou, na přání je k dispozici automatická sedmistupňová DSG.

Škoda Scala premiere

Komentáře ke článku

reklama
reklama