Novinky

  • 21.02.2019 Neutral V Ženevě se představí sportovní elektromobil Mark Zero od firmy Piëch Automotive.

  • 20.02.2019 Neutral Bugatti v Ženevě vystaví speciál Chiron Sport 110Ans s verzí pro Ferdinanda Piecha.

  • 18.02.2019 Bad Honda chce do roku 2022 zavřít svou továrnu v anglickém Swindonu.

Facebook Instagram

Co zatím víme o novém Volkswagenu Golf

Co zatím víme o novém Volkswagenu Golf

Dočkáme se už v létě

Volkswagen Golf platí v Evropě za nejprodávanější model automobilky. V letošním roce se dočkáme již osmé generace a koncern se s některými detaily moc netají. Ví se toho docela dost. Opět nepůjde o revoluci, ale spíše o evoluci současné sedmé generace, která se vyrábí od roku 2012.

Nejdůležitější model automobilky z Wolfsburgu a ikona všech hatchbacků je i přes razantní nástup crossoverů a SUV stále v kurzu. O jeho nové generaci se začalo více mluvit v prosinci minulého roku. Pokud jde o design, tak půjde jen o lehké doladění kontur předchozí generace. Žádné drastické změny rozhodně nečekejme. To samé by mělo být i uvnitř. Největší novinkou by zde mohla být nejnovější verze digitálního přístrojového štítu, který se objevil již například ve faceliftu současného modelu Passat. Stejně tak můžeme zřejmě čekat i LED Matrix světla v příplatkové výbavě. Interiér celkově by mohl být laděný tak, jako u současného modelu Touareg. 

Základem motorové nabídky se zřejmě stane tříválcová jednotka 1.0 TSI v silnější verzi (85 kW), kterou najdeme například v Polu. Zcela určitě zde bude i poměrně nová 1.5 TSI s funkcí vypínání dvou válců. Samozřejmostí pak budou i vznětové agregáty, u kterých to vypadá na osvědčenou dvojici 1.6 TDI a 2.0 TDI. Všechny motory by měly mít možnost sedmistupňové automatické převodovky DSG.

Skvělou zprávou je, že se dočkáme i dvou ostrých verzí GTI a R. Původně to vypadalo, že nové GTI bude mít výkon současného R, ale nakonec půjde jen o lehké úpravy aktuálních pohonných jednotek, kdy by ve výsledku každá měla mít o pár koní víc. Základní GTI bude mít výkon zhruba 250 koní a verze TCR pak okolo 280 koní. Technici také pracují na řízení, přičemž auto by mělo řidiči při ostré jízdě dávat mnohem lepší zpětnou vazbu.

O podvozku a asistenčních systémech se zatím mlčí. U ostrých verzí ale můžeme počítat s nastavitelnými adaptivními tlumiči. Zdali se rozšíří současná nabídka asistenčních systémů, nemůžeme potvrdit. Žádná převratná novinka v tomto odvětví se u automobilky ovšem neobjevila.

Volkswagen mezitím potvrdil, že výroba nové generace začne již v červnu letošního roku. Jako nejpravděpodobnější místo oficiálního představení se jeví autosalon ve Frankfurtu, který začíná 12. září.

Komentáře ke článku

reklama
reklama