Novinky

  • 25.03.2019 Neutral Za polárním kruhem se testuje neobvyklý prototyp - Dacia Duster s elektrickým pohonem.

  • 22.03.2019 Neutral Bugatti plánuje luxusní limuzínu s legendárním jménem Royale a elektrickým pohonem.

  • 21.03.2019 Good Automobilky Toyota a Suzuki se dohodly na prohloubení spolupráce týkající se i Evropy.

Facebook Instagram

I vozy na LPG se bez servisu neobejdou

I vozy na LPG se bez servisu neobejdou

Pozor na cesty do zahraničí

Vozů jezdících na LPG, tedy propan-butan, potkáváme na našich silnicích stále hodně. Od dob, kdy vznikaly svépomocnou přestavbou z běžných automobilů, už uplynul nějaký ten pátek. Za ten čas podstatně vzrostla jak účinnost, tak zejména spolehlivost a bezpečnost tohoto druhu pohonu.

To ovšem neznamená, že by majitelé těchto vozidel neměli při jejich provozování dbát některých základních pravidel. Tady jsou:

- je třeba absolvovat pravidelné servisní prohlídky po každých 10 000 kilometrech nebo jednou za rok. Při nich se zkontroluje regulace, vstřikovače a aktualizuje řídicí jednotka plynu.

- po ujetí 20 000 kilometrů je nutné navštívit autoservis kvůli výměně filtru plynné fáze, každých zhruba 40 000 kilometrů se pak mění filtr kapalné fáze.

- velkou pozornost zasluhují vstřikovače. Je potřeba pravidelně dotankovávat čerstvý benzin a nejlépe po každé druhé plynové nádrži na něj najet přibližně deset kilometrů.

- zapalovací systém auta musí být v co nejlepším možném stavu (zapalovací svíčky, vysokonapěťové kabely, zapalovací cívka, vůle ventilů).

- při cestě do zahraničí je třeba počítat s tím, že v Evropě existuje několik druhů plnících koncovek u čerpacích stanic. Často se dá vypůjčit redukce, ale spoléhat na to nelze. Jistější je si ji zakoupit a vzít s sebou.

Komentáře ke článku

reklama
reklama