Novinky

  • 05.12.2019 Neutral Konsorcium kanadského miliardáře Lawrence Strolla hodlá koupit Aston Martin.

  • 01.12.2019 Neutral Lewis Hamilton (Mercedes) vyhrál VC Abú Zabí, poslední závod F1 v roce 2019

  • 30.11.2019 Bad Daimler šetří a proto během tří let propustí nejméně 10 000 zaměstnanců.

Facebook Instagram

Pohon na LPG se vrací do nabídky značky Dacia

Pohon na LPG se vrací do nabídky značky Dacia

Na propan budou jezdit modely Duster, Logan, Logan MCV a Sandero

Po ukončení výroby motorů 1,2 l LPG a 1,6 l LPG na konci roku 2018 se nyní verze s pohonem na LPG znovu vrací do nabídky značky Dacia. Dostupná bude výhradně v kombinaci s novým motorem 1,0 TCe a nabídne dojezd až 1000 kilometrů.

Pohon na LPG se dostává do nabídky modelů Duster, Sandero, Logan a Logan MCV v širokém spektru úrovní výbav. U modelu Duster jsou to verze Essential, Comfort a Prestige s pohonem 4x2. Modely Sandero a Logan MCV nabízejí pohon LPG k výbavovým stupňům Open, Arctica a Stepway. Shodnou nabídku, vyjma Stepway, najdeme i u modelu Logan, který je s pohonem na LPG dostupný s výbavami Open a Arctica.

Dacia LPG

Dacia Sandero

Ceny verzí na LPG vč. DPH

TCe 74 kW/100 k

Open

Arctica

Stepway

Logan

252 400

266 400

-

Sandero

249 400

273 400

302 400

Logan MCV

272 400

288 400

317 400


Essential

Comfort

Prestige

Duster 4x2

321 900

343 900

373 900

U nového motoru 1,0 TCe, který byl už od počátku vývoje konstruován pro pohon na LPG, zůstávají zachovány dosavadní výhody LPG. Vozy vykazují nižší provozní náklady, ekologičtější provoz a vzhledem k tomu, že disponují dvěma nádržemi, mají i vysoký dojezd. Nově má však motor s LPG vyšší točivý moment oproti konvenční verzi.

Vozidlo s pohonem LPG je dvoupalivové, takže může být provozováno buď na benzin, nebo na LPG. Pokud dojde palivo LPG v nádrži, systém přejde automaticky na benzin. Řidič může kdykoliv za jízdy přepnout z benzinu na LPG a naopak pomocí přepínače na palubní desce.

Dacia LPG

Dacia Logan

Vozy disponují dvěma specifickými systémy vstřikování paliva stejně jako dvěma nádržemi (na benzin a na LPG). Dojezd na jedno tankování je díky tomu až 1000 kilometrů. Objem zavazadlového prostoru zůstává zachován díky instalaci nádrže na LPG v místě pro rezervní kolo. Používáním LPG dochází v porovnání s benzinem k redukci emisí CO2 přibližně o 12 %.

Výhody tovární verze LPG oproti dodatečným zástavbám jsou zejména v zachování plné záruky na tři roky nebo 100 000 kilometrů. Dále je kontrola systému LPG zahrnuta do standardního programu údržby. Navíc se automobilu s továrním LPG zvyšuje zůstatková hodnota - nádrž na LPG není nutné po 10 letech měnit jako je tomu u dodatečných přestaveb.

Rozšíření vozidel s pohonem na LPG je už dnes poměrně významné. V Evropě zaujímají 2,9% podíl na trhu. Celkem se jedná o 7,8 milionu vozidel, z toho přibližně 180 000 jich je v České republice. Poměrně rozšířená je i infrastruktura spojená s provozováním vozidel na LPG. V Evropě již je skoro 35 000 plnících stanic, z toho v ČR 936.

Dacia LPG

Dacia Logan MCV

 

Komentáře ke článku