Novinky

  • 25.01.2021 Bad Volkswagenu hrozí pokuta za neplnění emisních cílů Evropské unie

  • 25.01.2021 Neutral Průměrná cena ojetin v ČR stoupla loni o 2,5 % na 229 400 korun

  • 19.01.2021 Neutral Průměrná cena povinného ručení v ČR klesla v prosinci meziročně o 953 Kč na 6702 Kč

Facebook Instagram

Hyundai Tucson s vyšším výkonem

Hyundai Tucson s vyšším výkonem

Kompaktní SUV s částečně hybridním pohonem se vznětovým motorem 1,6 CRDi

Hyundai pro nový Tucson kromě vznětového motoru 2,0 CRDi 48 V zkombinoval částečně hybridní pohon (Mild-hybrid) s napětím 48 V také se vznětovým motorem 1,6 CRDi o výkonu 100 kW (136 k).

Hyundai Tucson mHEV

Částečně hybridní systém sestává z akumulátoru s napětím 48 V, motor/generátoru MHSG (Mild Hybrid Starter Generator) s funkcemi generátoru a spouštěče a nízkonapěťovým měničem LDC (Low Voltage DC/DC).

Vozidlo je kromě elektrické soustavy 48 V vybaveno také konvenční sítí s napětím 12 V, která je propojena s 48 V systémem prostřednictvím měniče DC/DC. Část elektrické energie, uložené v akumulátorech 48 V, lze použít i ke stabilizaci 12 V soustavy.

Pod podlahou zavazadlového prostoru umístěný lithio-ionový akumulátor 48 V má kapacitu 0,44 kWh. Řemen spojuje MHSG s klikovým hřídelem spalovacího motoru. MHSG dosahuje při rekuperaci kinetické energie nejvyššího výkonu 12 kW a točivého momentu 55 N.m na hřídeli MHSG. Systém poskytuje podporu spalovacímu motoru dodatečným výkonem v různých fázích jízdy a pomáhá jeho rychlejšímu spuštění. Konvenční 12V spouštěč se používá pouze při prvním spuštění motoru se studeným olejem, které vyžaduje vyšší točivý moment.

Hyundai Tucson mHEV

Komentáře ke článku