Novinky

  • 22.04.2019 Neutral Lotus, patřící čínskému holdingu Geely, připravuje superauto s elektrickým pohonem.

  • 20.04.2019 Neutral Nový Ford Kuga se v USA představuje jako Ford Escape a Lincoln Corsair.

  • 20.04.2019 Bad Zahájení sériové výroby elektromobilu Audi e-tron zpožďuje nedostatek akumulátorů.

Facebook Instagram

Ford představil řadu elektrifikovaných modelů

Ford představil řadu elektrifikovaných modelů

Plug-in hybridy, klasické hybridy i mild-hybridy

Před několika dny Ford oznámil, že na akci Go Further v Amsterdamu představí vozy Fiesta a Focus s částečně hybridním pohonem (mild-hybrid) pod názvem EcoBoost Hybrid. Slíbil také, že ukáže celou elektrifikovanou řadu, ale o dalších modelech konkrétní informace nezveřejnil. Učinil tak právě v Amsterdamu na Go Further.

Hlavní novinkou je nový Ford Kuga, který je prvním modelem Ford, který bude k dispozici jako plug-in hybrid, klasický hybrid (full hybrid) i mild-hybrid. Je to tedy nejdůsledněji elektrifikovaný Ford v historii značky. Ford Kuga Plug-in Hybrid má dosáhnout čistě elektrického dojezdu přes 50 kilometrů a spotřeby pouhých 1,2 l/100 km. Spoléhá na zážehový čtyřválec o objemu 2,5 litru, který pracuje v Atkinsonově cyklu. Nový Ford Kuga a jeho další verze si ale určitě zaslouží samostatné představení. 

Dalším Fordem s plug-in hybridním pohonem je Tourneo Custom Plug-in Hybrid. Ten paradoxně, i přes větší rozměry a hmotnost, spoléhá na mnohem menší motor, a to sice známý přeplňovaný tříválec 1,0 EcoBoost. Kola ovšem roztáčí výhradně elektromotor/generátor a díky baterii o kapacitě 14 kWh dosahuje Tourneo Custom čistě elektrického dojezdu až 50 kilometrů. Zážehový motor ale dokáže dojezd prodloužit až na 500 kilometrů.

Zajímavé je, že Ford uvádí, že elektrifikovaná hnací soustava nijak neomezuje vnitřní prostor. Všestranný velkoprostorový model nabízí osm míst a ve své třídě unikátní „konferenční“ uspořádání sedadel v zadních řadách. Spotřeba paliva by měla být 3,3 l/100 km, takže na registrační značku začínající písmeny EL a výhody s ní spojené nedosáhne. Měl by se začít prodávat již koncem letošního roku.

V rámci strategie s názvem Go Electric dostalo plug-in hybridní pohon i nové SUV Ford Explorer. Jeho srdcem je motor 3,0 EcoBoost, který spolu s elektromotorem vyvine systémový výkon až 331 kW (450 k) a točivý moment 840 Nm. Díky baterii o kapacitě 13,1 kWh ujede vůz na elektřinu až 40 kilometrů, ale se spotřebou 3,4 l/100 km a emisemi 78 g/km CO2 ani on na značky EL v ČR nárok nemá. Na rozdíl od mnoha plug-in hybridů ale může táhnout přívěs a to poměrně těžký. Konkrétně 2500 kilogramů, což je mezi PHEV pravděpodobně nejvyšší hodnota. Je to díky paralelnímu uspořádání hybridní soustavy. 

Všechny tyto modely spojuje již zmíněné heslo Go Electric, pod kterým Ford představuje strategii elektrifikovaných automobilů. Kromě zmíněných, již hotových vozů také Ford oznámil, že v roce 2020 uvede plně elektrické SUV inspirované Mustangem (zvláštní představa, ale třeba budeme příjemně překvapeni), které bude mít podle cyklu WLTP dojezd 600 kilometrů a rychlé nabíjení. Maximální dobíjecí výkon ale Ford zatím neuvádí.

O rok později pak automobilka plánuje uvést na trh i dodávku Transit s čistě elektrickým pohonem. Bude k dispozici v několika variantách karoserie s konkurenceschopným užitečným zatížením. Elektrické hnací ústrojí je navrhováno v takové podobě, aby umožňovalo provoz za každého počasí, zachovalo si základní vlastnosti po celou dobu životnosti vozu a dojezd odpovídal praktickým potřebám městských rozvážkových firem.

Komentáře ke článku

reklama
reklama