Novinky

  • 16.07.2019 Neutral V prvním pololetí Německo předstihlo v prodeji elektromobilů a plug-in hybridů Norsko.

  • 14.07.2019 Neutral Brit Lewis Hamilton z Mercedesu vyhrál VC Velké Británie F1 v Silverstone

  • 13.07.2019 Bad Členka německé SPD Ingrid Remmersová chce zákazat „přemotorované tanky“ SUV.

Facebook Instagram

Audi S6 a S7 kráčejí dvěma cestami

Audi S6 a S7 kráčejí dvěma cestami

Nafta pro Evropu, benzin pro USA

Audi oficiálně představilo sportovní provedení nových modelů A6/A7 - S6 Sedan, S6 Avant a S7 Sportback. Jejich příběh je velice zajímavý a v následujících dnech způsobí ještě hodně rozruchu.

Proč? Inu, Evropa dostane jiné motory než ostatní světadíly. Zatímco v Americe, Asii, ale i Africe se mohou těšit na 450koňový V6 TwinTurbo o objemu 2,9 litru, který produkuje až 600 Nm točivého momentu, tak my, Evropané, si musíme vystačit se vznětovým V6 3.0 TDI. Ten dostal klasicky turbodmychadlo a po vzoru SQ7 i elektrický kompresor. Výsledkem je výkon 349 koní a točivý moment 700 Nm.

To sice nejsou špatné hodnoty, ale pořád se jedná o sportovní sedan/kombi, kam podle většiny motoristických fanoušků nafta nepatří. Dynamika je však slušná, stovkou auto letí za rovných pět sekund a maximální rychlost dosahuje 250 km/h. Poháněna jsou samozřejmě všechna čtyři kola za pomocí systému Quattro a automatická převodovka Tiptronic má osm stupňů. 

Změny proběhly i v interiéru, kde si lze na první pohled všimnout hlavně sportovně tvarovaných sedadel, která mají zajišťovat komfort na dlouhých cestách a oporu v rychle projížděných zatáčkách. Odlišné jsou i dekory a čalounění. 

Milovníky moderních technologií zaujme trojice displejů. Jeden slouží k ovládání klimatizace, sedadel a podobně. Druhý zahrnuje prakticky vše, na co jsme u prémiových vozů zvyklí (rádio, navigace, informace o vozidle…). Třetí pak nahrazuje klasické budíky a lze si na něm zobrazit prakticky cokoliv dle libosti.

Škoda jen, že v naší nabídce se po boku naftových 3.0 TDI neobjeví i benzinové verze 2.9 TFSI, které známe z modelů S4 a S5.

 

 

Komentáře ke článku