Novinky

  • 27.05.2019 Good Fiat Chrysler a Renault mají v pondělí dopoledne oznámit své spojení.

  • 26.05.2019 Neutral 103. ročník závodu Indianapolis 500 vyhrál Simon Pagenaud z Teamu Penske

  • 26.05.2019 Neutral Lewis Hamilton z týmu Mercedes vyhrál VC Monaka F1 a zvýšil vedení v MS

Facebook Instagram

Audi A4 omládlo a nejsportovnější verze dostala naftu

Audi A4 omládlo a nejsportovnější verze dostala naftu

Díky faceliftu teď vypadá honosněji

Málokdo by to hádal, ale aktuální generace Audi S4 už je s námi dlouhé čtyři roky. Proto přišel čas na facelift, který se nám aktuálně odhaluje. A není to jen o jiném nárazníku či světlech, je toho mnohem víc.

Po vzhledové stránce se vše trochu zjednodušilo. Třeba přední světla už nejsou tvarově vykousnutá, ale jako by se vrátila zpět k předešlým generacím. Technologie full-LED už je samozřejmostí, takže novou A4 s halogeny či xenony už nekoupíme. Vrcholem jsou úžasná Matrix LED světla.

Zadní svítilny se zase inspirovaly grafikou většího brášky A6. Změnila se i maska, jejíž mřížka chladiče je teď širší a nižší. Zvýrazněny byly blatníky, a to neobvyklým prolisem nad nimi. Malý manažerský sedan teď vypadá sportovněji a dravěji. Volit lze z 12 laků, přičemž novinkou je šedá Terra. K mání je samozřejmě sportovně střižený paket S-Line a nechybí ani ostrá verze S4.

Uvnitř se toho moc nezměnilo. A4 se zatím vyhýbá ovládání všech funkcí přes dva dotykové displeje, což je doménou modelů nad ní. Změnil se pouze displej MMI touch, jenž má úhlopříčku 10,1 palce. O bleskurychlé reakce systému se stará třetí generace jednotky MIB 3. Zajímavá je funkce, díky které lze odemknout nebo zamknout auto přes mobilní telefon. 

Kombi Avant má objem kufru 495 litrů a po sklopení sedadel až 1495 litrů. Hodnoty sedanu zatím nebyly zveřejněny, ale předpokládáme, že budou stejné jako u původní verze, tedy 481 litrů.

Motorová nabídka zahrnuje tři vznětové agregáty 2.0 TDI – 30 TDI (100 kW a 320 Nm), 35 TDI (120 kW a 380 Nm) a 40 TDI (140 kW a 400 Nm). Dobrou zprávou je, že zůstává i známý šestiválec 3.0 TDI, jenž lze nalézt pod označením 45 TDI (170 kW a 500 Nm). 

U zážehových jednotek se vybírá celkem ze tří čtyřválců 2.0 TFSI – 35 TFSI (110 kW a 270 Nm), 40 TFSI (140 kW, 320 Nm) a 45 TFSI (180 kW a 380 Nm). Slabší verze mají manuální převodovku a pohon předních kol. Ty výkonnější můžou mít pohon všech kol Quattro a automatické převodovky S Tronic (sedm stupňů) nebo Tiptronic (osm stupňů) dle zvolené motorizace. U podvozku lze volit ze čtyř druhů: klasického, komfortního adaptivního (o 10 milimetrů nižšího) a sportovního klasického či sportovního adaptivního (oba jsou nižší o 23 milimetrů). 

Ostřejší verze S4 má třílitrový motor V6 TDI, který produkuje výkon 260 kW a točivý moment 700 Nm. Převodovka Tiptronic má osm stupňů a sílu posílá na všechna kola za pomocí systému Quattro, který ji rozděluje v poměru 40:60. Výhodou při rychlé jízdě je sportovní diferenciál mezi zadními koly. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere 4,8 sekundy a maximální rychlost činí elektronicky omezených 250 km/h.

 

 

Komentáře ke článku

reklama
reklama