Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Audi SQ8 je naftovou raketou na kolech

Audi SQ8 je naftovou raketou na kolech

Devět válců, čtyři litry, dvě turba a jeden kompresor

Značka Audi je u nás stále populárnější, přičemž nejlépe si vedou vozy SUV. Vlajkovou lodí tak doposud byla naftová střela SQ7, ta však předává žezlo nově představenému modelu SQ8.

Designové změny oproti standardnímu Q8 jsou jen minimální. Všimnout si lze nápisů SQ8, čtveřice koncovek výfuku, masky chladiče Singleframe, chromovaných zrcátek a matně černého difuzoru. Je krásně vidět, jak už základní provedení vypadá agresivně, změny prostě nejsou třeba.

Největší novinka se skrývá pod kapotou. Tam se nastěhovalo čtyřlitrové srdce V8, které je doplněné o dvě turbodmychadla a elektrický kompresor. Mnoho lidí se bude divit, že motor není zážehový, nýbrž vznětový. Výkon 435 koní je dostupný v rozmezí 3750-5000 otáček a točivý moment činí 900 Nm při 1000-3250 otáčkách. Tento kolos s hmotností přes 2300 kilogramů tak zvládá zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezená na 250 km/h.

Svou roli v tak úchvatné dynamice hrají i osmistupňová automatická převodovka Tiptronic a pohon všech kol Quattro, který rozděluje výkon v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Ta je za příplatek obdařená sportovním diferenciálem.

Zajímavá je 48 V síť, kterou využívá i hybridní pohon MHEV. Ten umí v rychlostech 55-160 km/h přejít do režimu rekuperace nebo jet setrvačností, přičemž za ideálních podmínek vypne motor až na 40 sekund. Díky tomu dokáže srazit průměrnou spotřebu o 0,5 litru na 100 ujetých kilometrů.

Nechybí systém řízení všech kol a samozřejmostí je adaptivní podvozek, jenž zvládá měnit svou světlou výšku až o 90 milimetrů. Základní ráfky mají průměr 21 palců a obouvají pneumatiky o rozměru 285/45. Za příplatek je možné mít o palec větší kola s pneumatikami 285/40.

Uvnitř se toho moc nezměnilo. Za povšimnutí stojí sportovní sedadla, tříramenný volant a kombinace kůže Valcona s alcantarou. Ve standardu jsou dodávané hliníkové dekory, ovšem za příplatek se dají vyměnit za karbonové či dřevěné.

První vozy dorazí k zákazníkům na konci léta tohoto roku.

Komentáře ke článku