Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Seat Leon se stal milionářem

Seat Leon se stal milionářem

Magickou hranici překonal po sedmi letech výroby

Třetí generace modelové řady Seat Leon překonala tento týden hranici jednoho milionu prodaných vozů od jejího debutu v roce 2012.

Nejprodávanější model značky byl tehdy představen se zcela novým designem na pařížském autosalonu a krátce poté byl uveden na trh. Díky svému výjimečnému designu a funkčnosti se Leon stal nejprodávanějším modelem v produktové řadě značky Seat a ukončil tak dominanci modelu Ibiza, která trvala po předchozích 30 let. Seat Leon se těší velké oblibě motoristů také na českém trhu.

Aktuální generace modelu Leon, navržená, vyvinutá a vyráběná v Martorellu, používá od začátku modulární platformu MQB koncernu Volkswagen. Do ní bylo tehdy investováno 800 milionů eur. Tento krok znamenal nevídaný posun z hlediska technické vyspělosti.

S modelem Leon vzrostla také kvalita výroby v souladu s koncernovými standardy. Leon navíc zajistil práci 1600 zaměstnancům přímo v montážním závodě a více než 6000 lidem u dodavatelů.

Předseda představenstva společnosti SEAT Luca de Meo vysvětlil, že „Seat Leon, a zejména jeho třetí generace, je opravdovým pilířem značky. Je automobilem, který je zákazníky značky Seat na pěti kontinentech nejvíce uznávaný a oceňovaný. Leon je jednou z hlavních hybných sil transformace naší společnosti a přispěl k rekordnímu počtu 517 600 dodaných vozidel, jehož Seat dosáhl v roce 2018.

Úspěch modelu Leon utvářel nedávnou historii společnosti Seat z obchodního i finančního hlediska a způsobil kvalitativní skok ve vnímání image značky. Leon také umožnil zvýšení ziskové marže, což přispělo k úspěšnému přechodu od záporného finančního výsledku v roce 2012 (-149 milionů eur) k historicky nejvyššímu zisku (294 milionů eur po zdanění v roce 2018).

Seat uzavřel rok 2012 s celkem 321 000 prodanými vozy. V roce 2019 stačilo společnosti k dodání téměř shodného počtu vozidel zákazníkům prvních šest měsíců (314 300 vozů). Leon hraje rozhodující roli ve zvyšování prodeje v zemích, jakými jsou Německo nebo Velká Británie, v nichž počty dodaných vozidel Seat vzrostly od roku 2012 o téměř 70 %, respektive 60 %.

Leon je i nadále nejprodávanějším modelem značky. Každý čtvrtý prodaný seat během prvních šesti měsíců roku 2019 byl Leon.

Leon byl prvním automobilem ve svém segmentu, vybaveným inovativními světlomety s technologií LED. Světlomety mu společně s charakteristickými prolisy na dynamicky tvarované karoserii dodávají nezaměnitelný charakter a sportovní styl. 

Třetí generace modelu Seat Leon překročila hranici milionu vyrobených kusů

Postupné zavádění nejmodernější techniky do sériové výroby, například systému Seat Full Link nebo digitálního panelu přístrojů či bezkabelové nabíječky, poskytuje zákazníkům nejvyšší úroveň konektivity, komfortu a bezpečnosti. Třetí generace modelové řady Seat Leon si díky tomu získala vynikající pověst.

Seat představil svůj kompaktní model se třemi druhy karoserie: jako třídveřový Leon SC, pětidveřový Leon a rodinné kombi Leon ST, které bylo později doplněno verzí X-perience. V současnosti se Seat Leon prodává s pětidveřovou karoserií a jako kombi ST (Sport Tourer).

Zákazníci mají na výběr motory na benzin, naftu nebo trvale udržitelný stlačený zemní plyn. Pro fanoušky sportovní jízdy je určena verze Cupra.

Člen představenstva společnosti Seat, odpovědný za prodeje a marketing, a předseda představenstva značky Cupra Wayne Griffiths zdůraznil, že „nejvýznamnějším aspektem třetí generace modelové řady Seat Leon je její přijetí širokými vrstvami zákazníků, jejichž přízeň si udržuje i po sedmi letech na trhu. V roce 2017 dosáhla aktuální generace Leonu rekordního počtu 170 000 prodaných vozů a jsme přesvědčeni o tom, že i v roce 2019 zůstanou prodeje na této vysoké úrovni. Leon byl, je a bude jedním z nejdůležitějších modelů značek Seat a Cupra. Díky různým karosářským verzím a rozmanitým variantám je nejvšestrannějším modelem značky.

Komentáře ke článku