Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Pět hvězdiček pro Seat Leon

Pět hvězdiček pro Seat Leon

Uspěl i v přísnějších podmínkách testů Euro NCAP

Zcela nový Seat Leon obdržel od nezávislé organizace Euro NCAP pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti. Výsledek je oceněním úspěšného vývoje modelu Leon, jehož cílem bylo vytvořit jedno z nejbezpečnějších vozidel na trhu.

Organizace Euro NCAP přitom používá od roku 2020 ještě přísnější zkušební metodiku. Klíčovou změnou v testech Euro NCAP pro rok 2020 je zavedení čelního střetu jedoucího vozu s pohybující se překážkou, který nahradil náraz do deformovatelné bariéry s mírným přesazením. Tento test pomáhá organizaci lépe hodnotit ochranu cestujících uvnitř vozu a účinnost přední deformační zóny.

Nejedná se o jedinou změnu v metodice testování. Vylepšené boční nárazy zahrnují změny rychlosti a hmotnosti při bariérovém testu, čímž se zvýšila jeho náročnost. Euro NCAP navíc poprvé zkoumá při bočním nárazu také ochranu spolujezdce vpředu, přičemž se zaměřuje na potenciální kontakt mezi ním a řidičem.

Organizace Euro NCAP klade důraz rovněž na nejnovější generaci systémů pro prevenci nehod a asistentů. Pro hodnocení technologie AEB (autonomní nouzové brzdění) se používají nové simulace dopravních situací včetně rizika kolize při couvání a otáčení se na křižovatce. Součástí hodnocení bezpečnostních asistentů je také testování systémů sledování pozornosti řidiče, které detekují jeho únavu a rozptýlení pozornosti.

Jsme extrémně hrdí, že nový Seat Leon dosáhl v různých variantách – jako pětidveřový hatchback i rodinné kombi Sportstourer se spalovacími motory i pohonem PHEV – nejvyššího hodnocení v testech Euro NCAP. A to díky vynikajícím výsledkům dokonce i v neuvěřitelně náročných bezpečnostních testech, které byly pro rok 2020 pozměněny. Je to výsledek našeho důrazu na bezpečnost a ochoty využívat nejmodernější technologie, které umožňují dosažení tohoto cíle,“ řekl Dr Werner Tietz, člen představenstva společnosti Seat, odpovědný za výzkum a vývoj.

Zcela nový Seat Leon dokáže předvídat jízdní situace dosud nevídaným způsobem, protože je vybaven řadou nejmodernějších bezpečnostních systémů s přístupem k datům z mnoha senzorů. Ale ještě důležitější je jeho schopnost přizpůsobovat se jejich změnám.

Systémy, mezi něž patří Side Assist (asistent pro změnu jízdního pruhu), Exit Assist (asistent pro couvání z parkovacího místa), rozpoznávání dopravních značek, Traffic Jam Assist (asistent pro jízdu v dopravní koloně), Light Assist (asistent dálkových světlometů) a Pre-Crash Assist (přednárazový asistent), úzce spolupracují, čímž vytvářejí kolem vozidla a cestujících ochrannou bublinu.

Systém Pre-Crash Assist například reaguje za pouhé 0,2 sekundy, pokud detekuje riziko nehody. Přitáhne bezpečnostní pásy, aktivuje výstražná světla a uzavře okna včetně střešního. Tím přispěje k ochraně cestujících uvnitř vozu.

Bezpečnostní výbava navíc zahrnuje také sedm airbagů včetně nového standardního centrálního bočního vpředu, systém Front Assist (asistent pro rozpoznávání překážek před vozem) s detekcí vozidel, chodců a cyklistů, Emergency Steering Assist (asistent pro vyhýbací manévry), Junction Assist (asistent pro průjezd křižovatkou), Lane Assist (asistent pro jízdu v jízdním pruhu) a Emergency e-Call (nouzové volání). 

Součástí bezpečnostní výbavy je rovněž sedm airbagů

Zcela nový Seat Leon je tak jedním z nejbezpečnějších vozidel na současném trhu, což potvrzují i nové zkušební metody používané organizací Euro NCAP. Nový standardní centrální boční airbag vpředu zabraňuje potenciálnímu kontaktu hlav řidiče a spolujezdce například v případě boční kolize. Front Assist zahrnuje kromě funkcí detekce vozidel, chodců a cyklistů také asistenční systémy Emergency Steering Assist a Junction Assist. Během zásahu systému Front Assist po úvodní snaze řidiče vyhnout se překážce provede Emergency Steering Assist cílené zásahy do řízení a brzdové soustavy, které zajistí optimální trajektorii vyhýbacího manévru.

Organizace Euro NCAP testovala zcela nový Seat Leon ve verzích poháněných spalovacími motory i ve variantách s externě nabíjitelným hybridním pohonem. Zcela nový Leon dosáhl vynikajících výsledků ve všech oblastech: ochrana dospělých cestujících 92 %, ochrana dětí 88 %, ochrana zranitelných účastníků silničního provozu 71 % a bezpečnostní asistenční systémy 80 %.

Euro NCAP přehodnocuje své zkušební metodiky každé dva roky. Testy Euro NCAP jsou od roku 2020 dosud nejpřísnější a nejkomplexnější. Seat bude i nadále vyvíjet vozidla, která dosahují v těchto testech vynikajících výsledků bez ohledu na přísnost hodnoticích kritérií.

Komentáře ke článku