Novinky

  • 13.09.2019 Bad Fiasko autosalonu IAA ve Frankfurtu vedlo k rezignaci prezidenta VDA Bernharda Mattese.

  • 13.09.2019 Good Nadační fond Škoda Auto předal Klaudiánově nemocnici v Mladé Boleslavi 4 miliony korun.

  • 13.09.2019 Good Angela Merkelová slíbila německým automobilkám pomoc při zavádění elektromobility.

Facebook Instagram

Svezení s autem napříč časem

Svezení s autem napříč časem

Test vozu Volkswagen Golf R-Line

Vůz, který byl redakci zapůjčen na test, má za sebou již dlouhou historii. První automobil, nesoucí tento název, spatřil světlo světa v roce 1974 a letos tak může slavit 45. výročí od vzniku. Další indicií je končící sedmá generace daného modelu.

Už víte? Ano, jedná se Volkswagen Golf. V našem případě šlo o verzi R-Line s benzinovou jednotkou pod kapotou. Vůz jsme měli krátce, nicméně i tak s námi Golf překonal 660 kilometrů. Jako vždy probíhal test na dálnici (350 km), po komunikacích mimo obec (200 km) a v obci (přibližně 100 km). Vůz disponoval výbavou označenou R-line HL, která obsahovala prakticky vše, co můžeme ve voze běžně najít. .

Interiér

Interiér je směřovaný do sportovního provedení, čímž odkazuje na edici R-line. Přední sedadla disponují výrazným bočním vedením, které pasažera nepustí ani v rychleji projetých zatáčkách. Ani pro osoby s vyšší váhou nebo s širšími rameny není problém se pohodlně usadit, sedačky nejsou nijak úzké.

Na zadních sedadlech mají cestující také přiměřené pohodlí. Místa na nohy a nad hlavou je dostatek i pro osoby s výškou 190 centimetrů. Na zadních sedadlech mají cestující k dispozici středovou opěrku na ruce, která zároveň kryje průzor do zavazadlového prostoru pro přepravu dlouhých zavazadel.

Líbil se nám na spodní straně zploštělý volant s označením R-line. Dobře se držel, byl příjemný na omak a při zatáčení neklouzal. Dvouzónová klimatizace ve velkém vedru dokázala vůz pořádně vychladit a to nejen vpředu, ale i vzadu díky výdechům mezi předními sedadly.

Chvíli jsme hledali USB konektor na přehrávání hudby. Ten jsme nakonec nalezli skrytý v přihrádce za řadicí pákou. Velkou výhodou je trvalé skrytí flash disku. I když jsme ho nechali ve vozidle, stačilo přiklopit kryt schránky. Zásuvku 12 V nalezneme pod opěrkou mezi předními sedadly, další pak v zavazadlovém prostoru.

Stejně jako ve většině vozů s dotykovou obrazovkou multimediálního systému vznikl problém s dotěrnými otisky na displeji, které po nějaké době snižují i čitelnost, zvlášť za slunečného počasí.

Volkswagen Golf R-Line Interiér

Praktičnost

Při pohledu do katalogu zjistíme, že Golf sedmé generace se může pochlubit objemem zavazadelníku až 380 litrů. Po sklopení zadních sedadel lze umístit do vozu až 1270 litrů nákladu.

Drobnosti můžeme uložit mimo jiné i do schránky před spolujezdcem, do uzavíratelného prostoru pod palubní deskou na začátku středového tunelu nebo pod loketní opěrku mezi předními sedadly. Do schránky u stropu lze uschovat brýle. Před opěrkou si mohou cestující odložit dvě lahve nebo plechovky na nápoje. Do zadní loketní opěrky lze taktéž umístit dva nápoje.

Volkswagen Golf byl vybaven automatickým spínáním hlavních i dálkových světlometů. Oba systémy fungovaly spolehlivě, občas však senzor dálkových světel nezaregistroval vzdálené vozidlo jedoucí stejným směrem a stejně je aktivoval. LED světlomety jsme velmi ocenili, svítivost byla výborná i na dálnici.

Zajímavě řešené je otevírání víka zavazadlového prostoru. Pro otevření je třeba promáčknout logo automobilky a následně za něj vzít. Je samozřejmě otázkou, jak dlouho tento systém vydrží. Chválíme systém hlídání přijíždějících vozidel při vyparkování z řady. Vždy nás upozornil na blížící se auto.

Konektivita

Přes osmipalcovou dotykovou obrazovku lze ovládat celý infotainment. Hudba se dá přehrávat z USB konektorů, SD karty nebo z bluetooth. Ihned po usednutí jsme se pokusili připojit mobilní telefon k vozu přes bluetooth. Spárování proběhlo bez problémů, příchozí i odchozí hovory, stejně tak poslech hudby fungovaly bezvadně.

Velmi se nám líbily sportovní ukazatele v rámci infotainmentu. Řidič má možnost zobrazit si různé hodnoty, které jsou typické hlavně pro sportovní vozy. Mezi ně patřily například výkon motoru, tlak turba nebo přetížení během jízdy. Druhá obrazovka pak umožňovala spouštění stopek. Při aktivaci se stopky rozběhly ve chvíli, kdy se vůz dal do pohybu.

Ještě musíme zmínit aparaturu. Vůz byl vybaven reprosoustavou značky Dynaudio včetně subwooferu o celkovém výkonu 400 W. Zvukový projev byl kvalitní, basy hluboké. Za zmínku jistě stojí i virtuální kokpit, kde je ale možné nastavit pouze malé ukazatele v rychloměru a v otáčkách. Ostatní zůstává beze změny.

Pohonná jednotka

Volkswagen Golf R-Line pohání turbodmychadlem přeplňovaný motor 1,5 TSI EVO BMT s maximálním výkonem 110 kW (150 koní) a točivým momentem 250 Nm. Agregát přenášel sílu přes sedmistupňový automat DSG na přední kola.

Pohonná jednotka je zajímavá možností automatického vypínání dvou prostředních válců při nízkém zatížení, čímž lze ušetřit palivo. V reálu došlo k vypínání převážně mimo dálnici. Vypínání a zapínání válců není prakticky poznat. Občas jsme ale pocítili mírné cuknutí, hlavně při zapínání.

Sílu akcelerace a způsob řazení ovlivňuje nastavení jízdního režimu, který lze měnit na obrazovce infotainmentu po stisknutí tlačítka vedle řadicí páky. K dispozici jsou režimy Eco, Sport, Comfort, Normal a Individual. V rámci individuálního nastavení lze měnit odpružení podvozku, sílu řízení, pohon, akceleraci, adaptivní světlomety a výkon klimatizace.

Výrobce uvádí průměrnou spotřebu paliva u modelu Golf R-Line ve výši 5,2 litru na 100 kilometrů. My jsme rozhodně vůz nešetřili. Jezdili jsme na hranici povolené rychlosti, většinou na dálnici a v režimu Eco. Výsledná spotřeba nás velmi mile překvapila, neboť Volkswagen Golf R-line si řekl v průměru o 5,6 litru Naturalu 95. Jak je vidět, i s většími agregáty lze dosáhnout nízké spotřeby paliva. 

Volkswagen Golf R-Line Motor

Jízda

Jednapětka je svižná a dokáže se poměrně ostře rozjíždět. Velkou nevýhodu ale vidíme v dlouho trvající reakci na plynový pedál. Při rozjezdu se po jeho sešlápnutí chvíli nic neděje a až pak agregát s vozem cukne a rozjede se. Na křižovatkách to rozhodně moc příjemné nebylo. Pak už převodovka řadila pohodově dle námi zvoleného režimu.

V rámci Eco jízdy držela řídící jednotka otáčky velmi nízko, okolo 1200. Naopak v režimu Sport jsou otáčky motoru udržovány nad metou pro záběr turbodmychadla. Pokud si někdo chce ulehčit řízení, může aktivovat adaptabilní tempomat, který pak udržuje vzdálenost od před vámi jedoucích vozidel.

Síla rázů od vozovky závisela opět na jízdním režimu. Comfort nabízel pohodovou jízdu, kde většinu nerovností pohltily tlumiče. Naopak nastavení Sport zvýší tuhost, kvůli níž je pak cítit mnohý výmol. V zatáčkách se vůz prakticky nenahýbá a dopřává větší jistotu při rychlejším projetí zatáčky.

Volkswagen Golf R-line Jízda
Volkswagen Golf R-line Jízda
Volkswagen Golf R-line Jízda

Shrnutí

Během testovacích kilometrů jsme velmi ocenili pohodlné sedačky s výrazným bočním vedením na předních sedadlech a zároveň úspornost pohonné jednotky při plynulé jízdě. Vypínání dvou prostředních válců jsme prakticky nezaznamenali a při absenci potřeby výkonu je zbytečné využívat kompletní motor.

Naopak velkou nevýhodou je pozdější reakce plynového pedálu. Zvlášť na křižovatkách to nebylo úplně příjemné, když bylo potřeba se rychleji rozjet.

Při pohledu do ceníku zjistíme, že Volkswagen Golf ve výbavě Trendline lze zatím ještě pořídit v cenové hladině do 450 000 Kč. Náš testovací model se sportovní výbavou R-line překročil hranici 800 000 Kč.

Volkswagen Golf R-Line Back

  

Základní údaje - Volkswagen Golf R-line 7. generace 1.5 TSI

Karoserie: hatchback
Počet míst: 5
Předchůdce: Volkswagen Golf 6. generace
Hlavní konkurenti: Hyundai i30, Toyota Auris, Opel Astra
Platforma: MQB
Pohon: 4x2
Motor: zážehový 1.5 TSI
Výkon: 110 kW
Točivý moment: 250 Nm
Umístění motoru: vpředu
Převodovka: automatická sedmistupňová DSG
Maximální rychlost: 216 km/h
Zrychlení 0-100 km: 8,7 s
Spotřeba paliva podle WLTP: 5,2 l/100 km
Délka: 4258 mm
Výška: 1437 mm
Rozvor náprav: 2620 mm
Průměr otáčení: 10,9 m
Provozní hmotnost: 1340 kg
Užitečné zatížení: 490 kg
Zavazadlový prostor: 380 l
Místa výroby: Německo, Mexiko, Čína
Záruka Prodloužená na čtyři roky nebo do ujetí 80 000 km
Cena testovaného modelu: 800 000 Kč

 

Foto: Jiří Hájek mladší a Petr Hájek

 

Komentáře ke článku