Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Budoucnost rallyekrosu je v elektrickém pohonu

Budoucnost rallyekrosu je v elektrickém pohonu

V Rize byl představen Project E předznamenávající novou éru

Promotér mistrovství světa FIA v rallyekrosu World RX, společnost IMG Motorsports, před závodem v Rize oficiálně představil odvážnou novou éru motoristického sportu s inovativními závodními automobily. Ty budou v roce 2020 soupeřit v sérii Projekt E určené pro vývoj elektrického pohonu. V současné době už je hodně závodních aktivit s hybridními a elektrickými vozy, ale to, co Projekt E od všech ostatních odlišuje, je skutečnost, že může využívat elektromotory ze sériových vozidel.

World RX Projekt E

Závodní vůz Projekt E vzešel ze spolupráce mezi IMG Motorsports a rakouskou společností STARD (Stohl Advanced Research and Development). Tato spolupráce se zaměřila na vývoj elektrických technologií, nabíjení a bezpečnostních systémů.

Projekt E se v roce 2020 představí při vybraných evropských podnicích mistrovství světa ve stejném formátu závodů jako tradiční vrcholná kategorie World RX Supercars.

Rallyekros charakterizují časté starty, vysoké tempo a souboje kolo na kole. Vyspělá technologie pohonu poskytne vozu Projekt E tak velký točivý moment, jaký dosud v rallyekrosu nebyl k vidění. Bude používat elektrickou pohonnou jednotku STARD REVelution EV, produkující kombinovaný výkon až 450 kW (613 k) a okamžitý točivý moment 1100 N.m. Výkon závodního vozu bude působivý, protože z hlediska točivého momentu je pohonná jednotka schopna jej zvýšit z 0 na 90 % za 32 milisekund. Trakční elektromotory dosahující až 14 000 otáček za minutu vozům umožní jet maximální rychlostí 240 km/h.

World RX Projekt E

Plánuje se použití technologie podvozku, jakým je současný STARD World RX Ford Fiesta. Tento koncept umožní stávajícím nebo novým automobilům, postaveným podle současných předpisů týkajících se podvozku, přeměnu pomocí elektrické pohonné jednotky REVelution.

Paul Bellamy, senior viceprezident IMG Motorsports, k tomu uvedl: „Elektrifikace se v automobilovém průmyslu rozvíjí rychlým tempem. Dnes jsme dosáhli bodu zvratu v budoucnosti motoristického sportu. Jsme nesmírně hrdí na to, že jsme průkopníky motoristického sportu založeného na sériové produkci. Je to vzrušující čas pro rallyekros. Naším cílem je s novým formátem závodních víkendů se začleněním Projektu E umožnit fanouškům v roce 2020 užít si tradiční spalovací motory a zároveň jim dát příležitost ochutnat budoucnost.“

Cílem Projektu E je uvést elektricky poháněné závodní automobily do závodů World RX v souladu s plánem elektrifikace mistrovství světa FIA v rallyekrosu, který schválila Světová rada motoristického sportu FIA.

World RX Projekt E

Komentáře ke článku