Novinky

  • 18.10.2019 Neutral Zelení chtějí v Německu prosadit rychlostní limity 130 km/h pro německé dálnice.

  • 17.10.2019 Neutral Korea chce do roku 2030 dosáhnout podíl 33 % prodeje elektrifikovaných vozidel.

  • 16.10.2019 Bad V Německu v posledních měsících dramaticky rostou ceny ojetých aut.

Facebook Instagram

Řada dlouhá jako Transsibiřská magistrála

Řada dlouhá jako Transsibiřská magistrála

Seatů Leon se prodalo již přes dva miliony kusů

Z Moskvy až do Vladivostoku. Vzdálenost více než 9000 kilometrů překonávají vlaky na legendární Transsibiřské magistrále. Stejně dlouhá by byla nepřetržitá řada více než dvou milionů dosud prodaných vozů Seat Leon. Krátce před uvedením čtvrté generace se ohlížíme na evoluci jednoho z hlavních pilířů společnosti Seat.

Leon nejenže překonal hranici dvou milionů prodaných vozů, ale také dosáhl konstantního růstu v průběhu tří generací. Aktuálně prodávaná generace, představená v roce 2012, má na svém kontě více než jeden milion prodaných vozů. To je dvojnásobek odbytu, jehož dosáhla první generace (uvedená na trh v roce 1999, s celkem 534 797 prodanými vozy), a o třetinu více než u druhé (prodej od roku 2005 a 675 915 kusů).

K rychlému růstu španělského kompaktního vozu přispěly mimo jiné nové trhy a rozšíření produktové řady, zahrnující také kombi a jeho variace, jako je Leon X-Perience. Podobný vzestup prožívá i značka Seat, jejíž prodeje od roku 2010 vzrostly o 60 %.

První generace modelu Leon se nabízela ve 43 zemích, současná na 48. Mezi nové státy patří například Alžírsko, Ukrajina a Ázerbájdžán. Nejvzdálenější destinací pro model Leon je Nový Zéland, na němž byl prodej kompaktního bestselleru zahájen v roce 2017.

Vývoz značky Seat intenzivně roste v důsledku mezinárodní diverzifikace a nyní směřuje na exportní trhy více než 80 % výroby. Podobný podíl platí také pro Leon. Tuto globalizaci ilustrují prodejní výsledky na hlavních trzích společnosti. V případě první generace tvořilo Španělsko 38 %. V současnosti se tento ukazatel snížil na 20 %.

Opačný vývoj se odehrál v Německu. Jeho podíl vzrostl z 13 % u první generace na 24 % u současné. Velká Británie je dalším příkladem mezinárodní expanze, jež se týká také značky Seat. Zde byl prodán více než dvojnásobný počet vozů současné generace v porovnání s první (132 684 automobilů do srpna 2019 oproti 50 740). 

První tři generace kompaktního modelu byly navrženy, vyvinuty a vyráběny v Martorellu (Barcelona). Design první generace navrhl italský designér Giorgetto Giugiaro, druhá je z pera Waltera da Silvy a Alejandro Mesonero-Romanos měl na starosti třetí. Španělský designér nese odpovědnost také za vdechnutí života čtvrté generaci tohoto modelu.

Dynamika byla vždy charakteristickým znakem vozů Seat, a v ještě větší míře to platí pro Leon. Seat Leon Cupra R je aktuálně nejvýkonnějším sériově vyráběným vozem značky. Jeho motor poskytuje nejvyšší výkon 310 koní. Dokonce již při své premiéře v roce 1999 se Seat Leon stal do té doby nejvýkonnějším modelem v historii společnosti. Stalo se tak zásluhou motoru o výkonu 180 koní, šestistupňové převodovky a pohonu všech kol.

Seat Leon se stal mistrem světa v závodech cestovních vozů WTCC (World Touring Car Championship) v letech 2008 a 2009 a také prvním výrobcem automobilů, který tento titul získal se vznětovými motory.

Seat Leon Cupra, za jehož volantem seděl Jordi Gené, překonal v roce 2014 rekord v kategorii automobilů s pohonem předních kol na Severní smyčce Nürburgringu v Německu, a to časem 7:58. O rok později se stal Leon ST Cupra nejrychlejším rodinným kombi na tomto legendárním závodním okruhu (7:58,12).

Komentáře ke článku