Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Audi začíná prodávat napůl elektrický sedan

Audi začíná prodávat napůl elektrický sedan

Plug-in hybridní A6 55 TFSIe Quattro

Automobilka Audi vyrábí plug-in hybridy již několik let a původně nesly označení e-tron. Nyní ale přichází další stupeň elektrifikace, která začala tím, že e-tron už patří jen elektromobilům. Plug-in hybridy, které jsou jen napůl elektromobily, dostaly jednoduché označení.

Jelikož jejich základem jsou motory TFSI, nesou i plug-in hybridy toto jméno. Pouze za tuto zkratku přibylo písmeno e, které ukazuje na elektromotor. Číslo před zkratkou TFSIe pak značí výkonovou variantu, stejně jako u ostatních motorizací značky Audi.

V dohledné době bude Audi prodávat pět modelů s motorizací TFSIe. Půjde o řady A6, A7, A8, Q5 a Q7. Zatímco Audi Q5 55 TFSIe Quattro se již prodává, teď automobilka začala v Německu nabízet i sedan A6 55 TFSIe Quattro.

Audi A6 55 TFSIe Quattro - plug-in hybrid

Jak je běžné u plug-in hybridů, spojuje hospodárnost a sportovní svezení. Při cestách s lehkou nohou například do práce a zpět se dá jezdit jen na elektřinu, na kterou tento sedan ujede až 53 kilometrů podle metodiky WLTP. Kapacita akumulátorů je 14,1 kWh a podle automobilky i tak zůstává dobře využitelný zavazadlový prostor.

Normovaná spotřeba paliva pak je 1,9-2,1 l/100 km. Převedeno na emise CO2 to vychází na 43-47 g/km, takže s jakoukoliv výbavou existuje nárok na značku EL.

Pod kapotou se ale celkem skrývá 367 koní, což je vysoko nad průměrem plug-in hybridů. Ty se výkonově nejčastěji pohybují mezi 200-250 koňmi. Zážehový čtyřválec 2,0 TFSI totiž má výkon 185 kW a elektromotor, uložený ve skříni sedmistupňové převodovky S-tronic, 105 kW. Nejvyšší výkon hybridního systému tak je 270 kW.

Audi A6 55 TFSIe Quattro - plug-in hybrid

Díky těmto parametrům zrychlí vůz z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy a rozjede se až na 250 km/h. Je ale jasné, že při plném využití dynamiky se nedosáhne udávaných hodnot spotřeby. Těchto parametrů vůz dosáhne pouze v hybridním režimu, kdy je samozřejmě spotřeba vyšší.

Je možné volit mezi dvěma hybridními módy, přičemž jeden má za cíl využít energii v akumulátoru a druhý ji udržet pro pozdější použití v režimu EV, kdy auto jede čistě na elektřinu. V tomto nejúspornějším režimu je maximální rychlost omezena na 135 km/h, takže vyžaduje jízdu s lehčí nohou.

Audi A6 55 TFSIe Quattro má, jak už název napovídá, standardně pohon všech kol. Sportovní charakter dotváří také paket S-line. Ve výbavě pak jsou například sportovní sedačky, devatenáctipalcová kola, červené brzdové třmeny, full LED světlomety Matrix, čtyřzónová klimatizace a mnoho dalších prvků.

V Česku bude možné tento sedan vyšší střední třídy objednávat v průběhu posledního čtvrtletí roku 2019. Oficiální cenu zatím neznáme. V Německu stojí necelých 70 000 eur, což odpovídá přiblžně 1,8 milionu korun. Lze tedy předpokládat, že i u nás bude cena začínat okolo této hodnoty.

Komentáře ke článku