Novinky

  • 05.12.2019 Neutral Konsorcium kanadského miliardáře Lawrence Strolla hodlá koupit Aston Martin.

  • 01.12.2019 Neutral Lewis Hamilton (Mercedes) vyhrál VC Abú Zabí, poslední závod F1 v roce 2019

  • 30.11.2019 Bad Daimler šetří a proto během tří let propustí nejméně 10 000 zaměstnanců.

Facebook Instagram

Hybridní klání o úsporu

Hybridní klání o úsporu

Závod Toyota Eco Race 2019

V době tlaku zákazníků na čistotu provozu se mnoho automobilek snaží ukázat, jak mohou být jejich vozy úsporné a ekologické. V září letošního roku se posádka webu Autonoviny zúčastnila závodu Economy Run, který ukazuje možnosti vozidel značky Škody. Tento závod je zaměřen na klasické spalovací jednotky.

Automobilka Toyota zamířila trochu jiným směrem a v závodě Toyota Eco Race 2019 chtěla představit své hybridní vozy a možnosti čisté jízdy.

Cíl závodu

Nejprve ve stručnosti představíme soutěž Toyota Eco Race. Cílem závodu je projet stanovenou trať dle roadbooku v předem stanoveném časovém termínu s co nejnižší spotřebou. Tomuto cíli pomáhá hybridní technologie vozů, která umožňuje jet kratší vzdálenost pouze na elektřinu. Během 24 hodin, po které soutěž trvala, se střídaly jednotlivé posádky a snažily se překonat trať s co nejmenším množstvím spotřebovaného paliva. Toyota poskytla pro závod tři ze svých hybridních modelů, konkrétně Corollu Sedan Hybrid, Camry Hybrid a Rav4 Hybrid. Poslední jmenovaný vůz nám byl zapůjčen pro závod. 

Ředitel Toyota Central Europe-Czech pan Martin Peleška k závodu uvedl: "Naším záměrem bylo uspořádání ekosoutěže v běžném provozu, při normálním stylu řízení. V rámci soutěžního klání jsme spojili zábavu s praktickým otestováním kvalit našich nejnovějších hybridních modelů. Testování vozů s hybridním pohonem v reálném městském provozu opět prokázalo úspornost, ekologičnost a zároveň řidičský komfort tohoto druhu pohonu."

Trať vedla účastníky po všech úrovních vozovek, od těch nejmenších cest až po dálnice. V druhé polovině klání byla připravena i časová zkouška. sedm kilometrů dlouhý úsek bylo třeba projet přesně za 14 minut. Tým webu Autonoviny uvedený limit bohužel překročil o 16 vteřin. Poté již stačilo dojet do cíle.

Výsledky

Posádka ve složení Jiří Hájek ml. a Petr Hájek, startující s číslem 18, celou trať, která měřila 38,4 km, překonala se spotřebou 4,6 litru na 100 ujetých kilometrů. To znamenalo celkově 12. místo s finálním hodnocením 18,02 bodu. V kategorii Rav4 obsadila naše dvojice páté místo. V rámci skupin jednotlivých modelů byla hlavním kritériem doba jízdy na elektrický pohon.

Celkově se nejlépe s tratí a s vozem vypořádal pan Míl, který také řídil model Rav4. Na vítězství bylo potřeba 10,13 bodu. Stříbro si odváží posádka Suchomel - Doležal, jedoucí s vozem Toyota Corolla, s celkovým počtem 12,88 bodu. Bronz si ze závodu odvezl pan Müller s vozem Camry a ohodnocením 13,62 bodu.

Kategorii vozů Toyota Corolla opanovala posádka Marek Tomíšek a Mirek Tomíšek, když 74% času využívala elektrickou energii pohonné jednotky. Kategorii modelu Camry zvládl nejlépe již zmíněný pan Müller, když během jízdy využíval elektrickou energii na 60% trati. A konečně ve skupině vozů Rav4 zvítězil pan Jungmann, který na elektrickou energii projel 70% trati.

Foto: Toyota, Jiří Hájek mladší

Komentáře ke článku