Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Lidový elektromobil se ukázal v Česku, známe rozpětí cen

Lidový elektromobil se ukázal v Česku, známe rozpětí cen

Očekávaný Volkswagen ID.3 mohli vidět návštěvníci e-Salonu

Volkswagen už dávno není tím výrobcem lidových vozů, jak říká název značky a kterým skutečně kdysi byl. S příchodem modelu ID.3 by se jím ale znovu mohl stát alespoň mezi výrobci elektromobilů. Tento dlouho očekávaný elektromobil by měl nabídnout zajímavý poměr ceny a užitné hodnoty. Už známe přibližné ceny jednotlivých verzí.

Těch odkazů k lidovým vozům můžeme najít více. Kromě již zmíněného poměru cena/užitná hodnota to bude například fakt, že se s modelem ID.3 Volkswagen vrací ke konceptu motor vzadu/pohon zadních kol, který měl naposledy legendární Brouk, tedy opravdu lidový vůz. Zajímavé je ale i to, že ID.3 se vyrábí ve Zwickau, stejně jako legendární lidový vůz východního bloku – Trabant.

Volkswagen ID.3 - Praha e-Salon

Koncepce motoru vzadu, který pohání zadní nápravu, je technicky jednodušší a to by mělo přispět k příznivé ceně. Na rozdíl od spalovacího motoru ale elektromotor nezabere mnoho místa a tak nad ním zůstane i dostatečně velký zavazadlový prostor. Synchronní elektromotor APP 310, který má výkon 150 kW (204 k) a točivý moment 310 N.m. je totiž velmi malý.

Kompletní pohonná jednotka včetně jednostupňové převodovky je tak kompaktní, že ji lze uložit do sportovní tašky. Její hmotnost je pouhých 90 kilogramů. Díky tomu může být vzadu nejen zavazadlový prostor o objemu 385 litrů, což je mezi kompaktními hatchbacky nadprůměrná hodnota, ale i pro posádku zbylo více místa navzdory vnějším rozměrům auta.

Elektromobil Volkswagen ID.3 se představil ve Frankfurtu

Volkswagen uvádí, že je prostor pro posádku srovnatelný s Passatem. To je podle nás odvážné tvrzení, nicméně díky dlouhému rozvoru a krátké kapotě je interiér opravdu prostorný. Na e-Salonu jsme si vyzkoušeli prostornost důkladněji než před dvěma měsíci ve Frankfurtu. Na délku bychom ji přirovnali k Octavii, která je v prostornosti špičkou nižší střední třídy, takže i to je pěkný výsledek. Ve srovnání s Golfem ID.3 nabídne mnohem více místa pro posádku.

Podrobnější technické informace jsme uváděli již v článku z Frankfurtu. Podařilo se nám ale zjistit více o předpokládaných cenách v České republice, kde je již možné rezervovat Volkswagen ID.3 1st. 

Volkswagen ID.3 - Praha e-Salon

Základní cena by měla být pod úrovní 800 000 Kč. Volkswagen ji udává pod 30 000 eur, což při aktuálním kurzu vychází na necelých 770 000 Kč. Pod touto hranicí by tedy měla začínat cena Volkswagenu ID.3, pokud automobilka dodrží slib. Půjde o verzi s baterií o využitelné kapacitě 45 kWh, která by měla mít dojezd 330 kilometrů dle WLTP. Ta se ale začne prodávat později.

Aktuálně jde o 1st edition, na kterou běží zmíněné rezervace. Ta bude mít prostřední verzi baterie o kapacitě 58 kWh. V základu, tedy ID.3 1st, by neměla česká cena převýšit milion korun. Vyšší výbava 1st Class by měla vyjít okolo 1 150 000 Kč a nejvyšší 1st Max by měla být o dalších asi 150 000. Kč dražší. Tyto částky sice zatím nejsou oficiální, ale ukazují, v jaké výši by se přibližně měly pohybovat ceny prvních Volkswagenů ID.3 v Česku.

Volkswagen ID.3 - Praha e-Salon

Na opravdu lidový elektromobil si tedy budeme muset počkat trochu déle. První vozy edice 1st, tedy předem rezervované, by se k zákazníkům v Česku měly dostat v červnu nebo červenci roku 2020. V tu dobu zároveň budou spuštěny objednávky i na ostatní verze. Mělo by tak být možné objednávat jak základní verzi s baterií 45 kWh, tak i nejvyšší s kapacitou 77 kWh.

To by mohl být zlom v prodeji elektromobilů v Česku. Zajímavé ale bude sledovat, jak si Volkswagen poradí s poptávkou a jak bude stíhat výrobu. Některé tradiční automobilky mají totiž s produkcí svých elektromobilů problémy.

Volkswagen ID.3 - Praha e-Salon

 

 

Komentáře ke článku