Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Elektrický Volkswagen ID. 3 jde do předprodeje

Elektrický Volkswagen ID. 3 jde do předprodeje

První zákazníci se mohou zaregistrovat do pořadníku

Ve středu 8. května se začínají přijímat objednávky na první elektromobil značky Volkswagen, postavený na podvozkové platformě MEB, vyvinuté speciálně pro auta s čistě elektrickým pohonem. Kompaktní hatchback s elektrickým pohonem se ale veřejnosti představí až v září na autosalonu ve Frankfurtu.

Bude mít trakční elektromotor s výkonem 120 kW (163 k), umístěný vzadu pod podlahou zavazadlového prostoru a pohánějící zadní kola. Akumulátory jsou v platformě MEB uloženy pod podlahou kabiny, takže snižují těžiště vozu. Volkswagen uvádí, že jejich nominální kapacita by po dobu osmi let nebo 160 000 najetých kilometrů neměla klesnout pod hranici 70 %. Podmínkou je, aby majitel vozidla v maximální možné míře využíval pomalé domácí nabíjení. Rychlonabíjení a následné dobíjení až na 100 % má na životnost akumulátorů negativní vliv.

Na výběr bude ze tří verzí lišících se kapacitou lithio-ionových akumulátorů. Základní verze se 48 kWh ujede na jedno nabití podle metodiky WLTP 330 kilometrů, střední s 55 kWh zvládne 450 kilometrů a na vrcholu nabídky je 62 kWh s dojezdem až 550 kilometrů. Volkswagen ID.3 dokáže využít rychlonabíjecí stanice se stejnosměrným proudem a výkonem až 125 kW, díky němuž se akumulátor nabije z 0 na 80 % za 30 až 45 minut. Nabíjecí výkon je při využití střídavého proudu od 7,2 do 11 kW.

Lákadlem pro zákazníky by měla být atraktivní cena. Volkswagen před časem sliboval, že bude začínat na částce 30 000 eur za základní verzi. Hatchback o velikosti Golfu by tedy měl být levnější i než mnohem menší vozy s elektrickým pohonem. Nebude tudíž produkovat zisk, pravděpodobněji bude jeho prodej ztrátový. Jeho účelem ovšem bude především prolomit nedůvěru zákazníků a zároveň snížit flotilové emise značky.

 

Komentáře ke článku