Novinky

  • 18.09.2020 Bad Prodej aut v EU klesl za prvních osm měsíců 2020 meziročně o 32 procent

  • 15.09.2020 Neutral Škoda Octavia s plug-in hybridním pohonem se začne vyrábět v říjnu

  • 13.09.2020 Neutral První VC Toskánska F1 v Mugellu vyhrál Lewis Hamilton v Mercedesu

Facebook Instagram

Forester dostal od Subaru e-Boxer

Forester dostal od Subaru e-Boxer

Nová generace crossoveru má hybridní pohon

Od své premiéry v roce 1997 se Forester postupně propracoval na pozici celosvětově nejprodávanějšího modelu značky Subaru. Celkem se od té doby prodalo 3,76 milionu kusů. Pátá generace si uchovává osvědčený koncept a všechny charakteristické vlastnosti vozů Subaru. Jde ovšem o nově navržený vůz a třetí model postavený na globální platformě Subaru Global Platform (SGP).

Subaru Forester e-Boxer

Globální platforma Subaru zajišťuje jednu z nejlepších úrovní ochrany posádky v daném segmentu. Zvětšení podílu vysokopevnostních ocelí zvýšilo odolnost karoserie při nárazech a současně snížilo hmotnost nosné struktury. Ta absorbuje o 40 % více nárazové energie.

Zatím nejprostornější Forester má kvalitně zpracovaný prostorný interiér a všestranný prostor pro zavazadla. Rozvor se prodloužil o 30 mm na 2670 mm. Zůstal zachován průměr otáčení jen 10,8 m.

Subaru Forester e-Boxer

Forester do Evropy přichází s novým poháněcím ústrojím 2,0 MHEV, kombinujícím elektromotor s pro Subaru typickými technologiemi motoru Boxer a symetrického pohonu všech kol Symmetrical AWD. Pohonnou jednotku Subaru e-Boxer tvoří dvoulitrový plochý čtyřválec s protiběžnými písty a přímým vstřikováním paliva, který je z 80 % postaven z nových komponentů, a elektromotor umístěný v přepracované převodovce Lineartronic s plynulou změnou převodového poměru (CVT). Vyznačuje se hladším, o 30 % lineárnějším projevem, citlivější akcelerací a lepším dávkováním točivého momentu.

Na rozdíl od běžných mildhybridních systémů Subaru e-Boxer kombinuje oba motory tak, aby se přizpůsobil jízdním podmínkám. Je schopen i jízdy na čistě elektrický pohon. Pracuje ve třech jízdních režimech s jízdou na benzin, elektřinu (EV) a využívající oba zdroje současně. Systém e-Boxer nabízí nižší spotřebu paliva při jízdě v městském provozu či v kolonách, kde lze oproti odcházejícímu zážehovému motoru 2,0 L dosáhnout snížení až o 11 %.

Při rozjezdu nebo v nízké rychlosti vůz pohání pouze elektromotor. Podle stavu nabití akumulátoru dokáže auto ujet čistě na elektrický pohon až 1,6 kilometru rychlostí do 40 km/h. Při běžné rychlosti se kombinuje zážehový i elektrický motor pro citlivou a hospodárnou akceleraci. Ve vysoké rychlosti vůz pohání jen motor 2,0 L DI Boxer, který zároveň dobíjí akumulátor.

Subaru Forester e-Boxer

Rozměry

 

délka x šířka x výška

4625 x 1815 x 1730 mm

rozvor náprav

2670 mm

objem zavazadlového  prostoru

520 l

Pohonná jednotka

 

motor

čtyřválcový boxer

zdvihový objem

1995 cm3

výkon

110 kW (150 k) při 5600/min

max. točivý moment

194 N.m při 4000/min

výkon elektromotoru

12,3 kW (16,7 k)

převodovka

automatická CVT

pohon

všech kol Symmetrical AWD

Výkony

 

zrychlení 0 až 100 km/h

10,7 s

největší rychlost

193 km/h

standardní spotřeba

7,2  l/100 km

emisní standard

Euro 6d temp

Subaru Forester e-Boxer

Forester se vyznačuje mimořádnými dovednostmi, mezi něž patří vynikající jízdní vlastnosti a stabilita, schopnost předcházet nebezpečným situacím, citlivější řízení, výjimečně nízké vibrace a vysoký jízdní komfort. Se světlou výškou 220 milimetrů a vynikajícími nájezdovými i přechodovými úhly se Forester může vydat i do terénu. Zdokonalený režim X-Mode nově disponuje dvěma vylepšenými režimy posilujícími terénní schopnosti. Díky nim se dokáže přizpůsobit vlivům nepříznivého počasí a podmínkám na silnici.

Nejnovější generace Foresteru je ještě bezpečnější. Disponuje novými bezpečnostními systémy. Součástí standardní výbavy je asistenční systém EyeSight, jehož hlavním prvkem je dvojice kamer monitorující prostor před vozem. Při rozpoznání potenciálního rizika kolize systém řidiče varuje a v krizových situacích je připraven také aktivním zásahem brzd zabránit střetu, případně zmenšit jeho následky. Systém EyeSight je připraven rovněž upozornit řidiče na nechtěné vyjetí z jízdního pruhu a v této situaci mu pomoci aktivním zásahem do řízení se v něm udržet.

Subaru Forester e-Boxer

Mezi další bezpečnostní systémy patří funkce udržení v jízdním pruhu Lane Keep Asisst (LKA), detekce vozidel vzadu Subaru Rear Vehicle Detection (SRVD), brzdění před překážkou při couvání, boční kamera Side View Monitor a sledování chování řidiče Driver Monitoring System, které ho dokáže upozornit v případě spánku nebo nesoustředění se. Specialita Subaru rozpoznávání obličeje současně umožní nastavit pozici sedadla, vnějších zpětných zrcátek nebo klimatizace podle preferencí konkrétního řidiče.

K dispozici je i osmipalcový displej s navigací a nejnovější infotainment. Vylepšená konektivita je kompatibilní s Apple CarPlay a Android Auto.

Doporučené ceny začínají na 900 000 Kč včetně DPH za verzi 2,0i-L ES Active MHEV Lineartronic.

Subaru Forester e-Boxer
Subaru Forester e-Boxer

Komentáře ke článku