Novinky

  • 24.01.2020 Good Škoda na ženevském autosalonu představí Octavii iV RS s plug in hybridním pohonem.

  • 24.01.2020 Bad Šéf odborů VW Osterloh požaduje kvóty EU pro nabíjecí stanice elektromobilů.

  • 24.01.2020 Good Alfa Romeo ke 110. výročí plánuje lehkou verzi Giulia GTA Special s 456 kW (620 k).

Facebook Instagram

Tomeček se znovu vrací do Afriky

Tomeček se znovu vrací do Afriky

Tým posílá na Eco Race o tatru navíc

Tomáš Tomeček se připravuje na čtyřiadvacátý dakarský start, z toho desátý v řadě na Africa Eco Race. Svůj Promet/Czechoslovak Group Team dokonce rozšířil ze čtyř tater na pět. Ambice na špičkový výsledek ale jen trojnásobný vítěz závodu.

Už potřetí bude Tomeček sedět v kabině svého závodního kamionu sám bez navigátora, což je světový unikát. Pořadatelé prozradili, že zaznamenali velký nárůst v počtu závodníků v kategorii moto (o 81 % více) a zhruba o čtvrtinu více automobilů, SXS a kamionů. Očekávat lze okolo 150 účastníků z 34 zemí. Tým pořadatelů zůstává stejný - v jeho čele stojí Jean-Louis Schlesser a René Metge.
„Těším se na další ročník. Bude to zase radost z jízdy, radost ze závodění!“ říká příborský pilot.

Tomáš Tomeček do soutěže připravil vedle závodní tatry ještě další kamiony. Asistenční vůz dosud doplňovaly dvě tatry v úpravě balai, tedy jakési pouštní odtahovky, které pomáhají organizátorům při zachraňování soutěžících v nesnázích. Tentokrát se do Afriky vypraví dokonce tři tatry balai a kopřivnická flotila bude čítat celkem pět vozů:
závodní Tatra 815: Tomáš Tomeček
asistence: Pavel Kletenský, Mojmír Kuděla
balai1: Petr Foltýn, Dominique Fauré (F)
balai2: Leopold Paďour, Ladislav Lála, Nicole Lahore (F)
balai3: Milan Křístek, Niels Hatzmann (NL)

Africa Eco Race 0

Nejzajímavější je samozřejmě závodní vůz - původní Tatra 815, kterou si Tomeček hýčká již od roku 2005. Jedná se o plně mechanický soutěžní vůz bez elektroniky, který pohání vzduchem chlazený motor Tatra V12 T3C-930. Má objem 19 l a výkon 515 kW (700 k). Základem podvozku je páteřový rám s centrální nosnou rourou a výkyvnými polonápravami, které jsou odpruženy vzduchovými vaky. Vůz je vybaven centrálním dohušťováním pneumatik s ovládáním z kabiny. Na každém kole je dvojice tlumičů Reiger. Ty jediné neodpovídají původní koncepci vozu - Tomeček jimi nahradil originální tlumiče až před čtyřmi lety.

Ing. Tomáš Tomeček má za sebou 14 účastí v Rallye Dakar a devět v Africa Eco Race. V roce 2018 jako první v historii dokázal dokončit dálkovou soutěž coby jednočlenná posádka závodního kamionu a při Africa Eco Race 2019 totéž úspěšně zopakoval. Rally Dakar vyhrál v roce 1995 jako navigátor, dvakrát byl druhý a jednou třetí. Africa Eco Race vyhrál třikrát (2011, 2012 a 2014), třikrát dojel druhý a dvakrát třetí. Dvakrát vyhrál Rallye Orpi Maroc (2005 a 2006) a Rallye Tunis (2008 a 2012), jednou Baja Deutschland (2004) a Rallye Maroko Shamrock (2009).

Dálková rallye Africa Eco Race se zrodila v roce 2008 a následujícího roku nahradila Rallye Dakar v původním prostředí, tedy v Maroku, na území Západní Sahary, Mauritánie a Senegalu. Na začátku ledna 2020 se do Dakaru pod novou značkou pojede už po dvanácté. Tratě by tentokrát měly doznat velkých změn. Pořadatelé ohlásili, že oproti předchozím letům se změní 70 % trasy.

Slavnostní start se uskuteční večer v sobotu 4. ledna 2020 v Monaku. Druhý den ráno se bude odplouvat do Maroka - premiérově z italské Savony do Tangeru. Trasa od první etapy 7. ledna povede částmi Maroka a následně mauritánské Sahary, kde se poprvé dostane také do dříve Dakarem proslavené oblasti Tidjikja. Ti úspěšní spatří cíl u Růžového jezera poblíž Dakaru v neděli 19. ledna. Africa Eco Race 2020 bude měřit 6000 kilometrů, z čehož přibližně dvě třetiny budou tvořit měřené úseky.

 

Kalendář Africa Eco Race 2020
3.-4. ledna přejímky (Menton)
4. ledna 19:00 slavnostní start (Monako)
5. ledna 9:00 trajekt (Savona)
6. ledna 9:00 roadbook 1. etapa, 10:00 brífink
7. ledna 6:00 vylodění, 1. etapa (Tanger)
19. ledna 12. etapa, cíl (Dakar)
20. ledna trajekt (Dakar)

Trasa Africa Eco Race 2020
1. etapa: 7.1. Tanger - Tarda 24 km měřených (celkem 754 km)
2. etapa: 8.1. Tanger - Mahmid 330 km (333 km)
3. etapa 9.1. Mahmid - Oued Draa 498 km (516 km)
4. etapa: 10.1. Oued Draa - Smara 385 km (404 km)
5. etapa: 11.1. Smara - Dakhla 473 km (686 km)
Volný den: 12.1. Dakhla
6. etapa: 13.1. Dakhla – Chami 177 km (559 km)
7. etapa: 14.1. Chami – Adzidîne 478 km (478 km)
8. etapa: 15.1. Adzidîne – Tidjikja 429 km (450 km)
9. etapa: 16.1. Tidjikja – Tidjikja 415 km (469 km)
10. etapa: 17.1. Tidjikja – Idini 500 km (600 km)
11. etapa: 18.1. Idini - St. Louis 187 km (473 km)
12. etapa: 19.1. St. Louis – Dakar 22 km (291 km)

Komentáře ke článku