Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Santa Fe slaví dvacáté narozeniny

Santa Fe slaví dvacáté narozeniny

Nejdéle v Evropě prodávaný model Hyundaie

Hyundai představil v roce 2000 první generaci SUV Santa Fe. Model tak slaví letos dvacet let na trhu. Dosud se ho prodalo v globálním měřítku více než 5 260 000 kusů.

Vstupní pokolení se na veřejnosti ukázalo na jaře 2000 v Ženevě. Na svou dobu disponovalo komfortní výbavou, zahrnující klimatizaci, přehrávač CD a elektrické ovládání oken, zpětných zrcátek a střešního okna. Facelift v roce 2003 přinesl výkonnější motor a elektronicky řízený pohon všech kol.

V lednu 2006 přišla druhá generace. Škálu motorizací rozšířil vznětový agregát 2,2 litru, doplněný modernizovaným zážehovým vidlicovým šestiválcem 2,7 litru.

V interiéru dominovaly měkké materiály a povrchové úpravy s decentním leskem. Na přání bylo možné získat třetí řadu sedadel. Bezpečnost zvyšovaly elektronicky řízená stabilizace ESC (Electronic Stability Control), protiblokovací systém (ABS), okenní airbagy pro všechny řady sedadel, sledování tlaku v pneumatikách a aktivní opěrky hlavy na sedačkách vpředu.

Po šesti letech se objevilo Santa Fe s přepracovanou platformou pro crossovery se samonosnou karoserií. Vybírat se dalo mezi pětimístnou variantou a verzí s prodlouženým rozvorem pro šest až sedm pasažérů. Ta se odlišovala pozměněným designem, příplatkovými devatenáctipalcovými koly z lehké slitiny a zapuštěnými dvojitými koncovkami výfuku.

Příchod nových časů signalizoval na přístrojové desce multifunkční osmipalcový dotykový displej s navigací a možností hlasového ovládání. Brzdová soustava zahrnovala čtyři kotoučové brzdy a ABS včetně brzdového asistenta, který zajišťoval maximální účinnost v nouzové situaci, a elektronicky řízeného rozdělování brzdné síly EBD (Electronic Brake-force Distribution).

Aktuální čtvrtá generace si premiéru odbyla v roce 2018 a v nejbližší době ji čeká inovace.

Komentáře ke článku