Novinky

  • 06.07.2020 Neutral Do konce roku má být v ČR zprovozněno 63 kilometrů nových dálnic a silnic

  • 05.07.2020 Neutral VC Rakouska, úvodní podnik nového ročníku F1, vyhrál Fin Valtteri Bottas (Mercedes)

  • 04.07.2020 Bad Prodej nových aut klesl v ČR v prvním pololetí meziročně o 26 procent

Facebook Instagram

Zadní svítilny dokážou i varovat

Zadní svítilny dokážou i varovat

Audi Q5 se dočkáme na podzim

Audi představilo novou podobu modelu Q5. I nadále se bude vyrábět v mexickém San José Chiapa a na trh přijde během podzimu tohoto roku. Známe už i českou cenu - 1 319 000 korun.

Vůz je oproti svému předchůdci o 19 milimetrů delší, šířka a výška se nezměnily. Zavazadelník disponuje podle konfigurace objemem 550 až 1550 litrů.

V zadních svítilnách jsou poprvé použity jednotky OLED. Jedná se o organické elektroluminiscenční diody, které vytvářejí povrch, z něhož vychází homogenní světlo. Navíc jsou opatřeny detekcí blízkosti. Pokud se účastník silničního provozu přiblíží zezadu ke stojícímu Q5 na méně než dva metry, všechny segmenty OLED se rozsvítí.

Řidič má před sebou konvenční přístrojovou desku s centrálně umístěným infotainmentem. Standardem je 10,1“ dotykový displej MMI. Získat však lze i Audi virtual cockpit plus, tedy 12,3“ digitální obrazovku s vysokým rozlišením a třemi různými grafickými uspořádáními. 

Audi Q5 bude uvedeno na trh během letošního podzimu

Internetové služby Audi connect připojí automobil k síti a dopravní infrastruktuře. Navigace poskytuje satelitní fotografie ve vysokém rozlišení z portálu Google Earth, informace o plynulosti provozu v jednotlivých jízdních pruzích a předpovědi vývoje situace. Už v základu je přijímač digitálního rozhlasového vysílání DAB+.

Pro Evropu je určen vznětový dvoulitrový čtyřválec 40 TDI o výkonu 150 kW (204 k) a nejvyšším točivém momentu 400 N.m. Z nuly na stovku auto rozjede za 7,6 sekundy a maximálka se vyšplhá až na 222 km/h.

Zadní svítilny jsou opatřeny novou generací technologie OLED

Úsporu přináší částečně hybridní systém (MHEV). Řemenem poháněné zařízení BSG, sloužící jako spouštěč a generátor, napájí 12V elektrickou soustavu, která zahrnuje kompaktní sadu lithium-iontových akumulátorů. BSG získává zpět kinetickou energii při zpomalování a ukládá ji do baterií. MHEV umožňuje setrvačnou jízdu s vypnutým motorem. Celkovým přínosem je snížení spotřeby paliva o cca 0,3 litru na 100 kilometrů.

Hnací sílu přenáší sedmistupňová převodovka S tronic. Za normálních podmínek směřuje veškerý výkon na přední kola. V případě potřeby pohonu všech kol, například na kluzkém povrchu, připojí dvě spojky během zlomku sekundy zadní kola k poháněcímu ústrojí.

Z rozsáhlého souboru asistentů je třeba uvést pre sense city (pro zabránění kolize s osobami před vozidlem), odbočovací, pro odvrácení kolize, pro hospodárnou jízdu, upozornění na nebezpečí při vystupování a adaptivní tempomat.

Komentáře ke článku