Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Volvo S60

Volvo S60

Nový sedan střední třídy jako důkaz globalizace

Pokud celní válka mezi USA a Čínou a případně i EU hrozí někomu hodně ublížit, pak je to Volvo S60. Automobil, který vznikl jako vzor globalizace automobilového průmyslu, může doplatit na snahu Donalda Trumpa pomoci americkým automobilkám. Byl by to neuvěřitelný paradox. 

Švédská automobilka Volvo patří do čínského holdingu Geely. Svá auta vyváží do světa nejen z Göteborgu, ale už i z Číny. V nedávných dnech byl slavnostně otevřen nejnovější výrobní závod Volva v Charlestonu v Jižní Karolíně. Volvo zde přímo zaměstnává 2000 Američanů a práci nepřímo dává dalším 8000. Současně s továrnou byl světu představen i nový sedan střední třídy Volvo S60, který by se odtud měl vyvážet do celého světa, tedy i do Evropy a Číny. 

Volvo už dříve představilo crossover XC60 i kombi V60. Jako třetí v této modelové řadě přichází tříprostorový sedan. Přestože Evropané sedany houfně opouštějí, v USA a Číně stále vyznávají jejich konzervativní profil. Proto při hledání prvního modelu, který bude Volvo vyrábět ve Spojených státech, padla volba právě na S60. 

Design sice nepřináší nic převratného, nicméně i při konzervativním přístupu tento sedan působí dokonale vyváženě a elegantně. Zdařilá je maska chladiče se svislými lamelami a diodami vytvářejícími v hlavních světlometech téma Thorova kladiva. 

Interiér sází na jednoduchost s dominantním vertikálně orientovaným 9“ dotykovým displejem, jehož prostřednictvím se ovládá většina funkcí. Uživatelské rozhraní Sensus je plně kompatibilní se systémy Apple CarPlay, Android Auto a sítí 4G, díky čemuž umožňuje řidiči stálé připojení k internetu.

Sedan vychází ze stejné platformy SPA s motorem vpředu napříč a pohonem předních nebo všech kol. Díky tomu nabídne bezpečnostní technologie a systém infotainmentu shodné s novým kombi V60, crossoverem XC60, ale i s nejvyšší modelovou řadou 90.

Systém City Safety s technologií automatického brzdění pomáhá řidiči předcházet kolizím. Jde o jediný systém na trhu, který dokáže rozpoznat chodce, cyklisty a velká zvířata. Nové Volvo S60 je i první sedan střední třídy, který dokáže automaticky brzdit, aby zmírnil dopad případné čelní srážky s protijedoucím vozidlem.

Na přání jsou dostupné asistent pro jízdu v kolonách a semiautonomní řízení Pilot Assist, které při jízdě rychlostí do 130 km/h na silnicích s jasným vodorovným značením podporuje řidiče zásahy do řízení, akcelerací a brzděním. Navíc je tu vylepšení v podobě funkce upravující výkon při průjezdu zatáčkou.

Volvo S60 je rovněž vybaveno systémem ochrany proti neúmyslnému sjetí z vozovky, ochranou před srážkou s protijedoucím vozidlem ve vedlejším pruhu a dalšími asistenty s podporou řízení. Ke zvýšení bezpečnosti posádky i lidí pohybujících se kolem vozu přispívá systém varování před křížením cesty jiným vozidlem s funkcí automatického brzdění. 

V Evropě sice v tomto segmentu turbodiesely dominují, ale jinde ve světě o ně nemají zájem. Proto jde o první model značky bez vznětového motoru. Přeplňovaný zážehový dvoulitr ve verzi T5 dosahuje výkon 184 kW (250 k) a ve verzi T6 232 kW (316 k).
Plug-in hybridní verze mají pohon všech kol bez mechanického propojení, protože zadní kola roztáčí elektromotor. Motor s kombinovaným přeplňováním turbodmychadlem a mechanicky poháněným dmychadlem ve verzi T6 Twin Engine AWD poskytne největší kombinovaný výkon 250 kW (340 k), ve výkonnější variantě T8 Twin Engine AWD až 294 kW (400 k). 

Sportovní varianta T8 Polestar Engineered má speciální kola, upravenou charakteristiku pérování, posílenou brzdovou soustavu a s přeladěnou řídicí jednotkou celkový výkon až 305 kW (415 k).

Prodej začne během příštího roku. Vedení Volva a Geely nyní může jen doufat, že do podzimního spuštění sériové produkce se najde řešení a výroba v USA nezatíží tento krásný sedan hendikepem vysokého cla. Proto zatím nemá smysl mluvit o ceně.

 

 

Komentáře ke článku