Novinky

  • 21.11.2018 Good Podle Zprávy MŽP emise NOx a částic z dopravy v období 2000 - 2017 poklesly.

  • 19.11.2018 Bad V Tokiu byl zatčen předseda Nissan Motor Carlos Ghosn za falšování údajů o příjmech.

  • 18.11.2018 Neutral Závod WEC na 6 h v Šanghaji vyhrála posádka Conway, López, Kobajaši v Toyotě

Facebook Instagram

Oliver Stefani

Oliver Stefani

Šéfdesignér Škoda Auto o studii Škoda Vision RS

Koncept Škoda Vision RS se představí na letošní Paris Motor Show. Je předobrazem budoucího kompaktního vozu české značky. Studie Škoda Vision RS vznikala v oddělení Škoda Design, vedeném šéfdesignerem Oliverem Stefanim. To sídlí ve vile postavené v roce 1890 na břehu řeky Jizery v areálu tzv. Česany.

Oliver Stefani

Škoda Design sídlí v Mladé Boleslavi v malebném prostředí, vedle řeky Jizery. Je toto místo pro designéra inspirující?
„Ovšem. Lokalita, kde pracujeme, se mi velmi líbí a oslovuje mě i můj tým designérů. Inspiraci každý z nás hledá jinak, přírodní krásy a přirozené tvary jsou samozřejmě také jejím zdrojem. Inspirují nás ale i lidé. Skutečně můžete cítit tu energii, která přivádí myšlenky k životu.“

Zároveň tu také na člověka dýchá historie.
„Ano, všichni vnímáme tradici a historii, která se ke značce Škoda váže, i ta je inspirující. Třeba moje kancelář je ve vile, která tu stála už v roce 1888. Spojení tradice, moderních technologií a unikátních lidských osobností vytváří naprosto jedinečné kreativní prostředí. Promítnout to do naší práce, do budoucnosti, kterou vytváříme, je pro všechny členy mého týmu velká výzva.“

Daří se to?
„Řekl bych, že ano. Snažíme se na tradici navazovat a dávat jí nové tvary. Přicházejí sem kvůli tomu pracovat lidé z celého světa. Láká je i blízkost Prahy a jejích krás.“

Design je vlastně umělecká disciplína, je i atmosféra v oddělení bohémská?
„Není to kancelářská rutina, ale na druhou stranu ani žádná anarchie. Tvůrčí proces vyžaduje inspiraci, trochu klidu a pak spoustu diskusí, například při dolaďování detailů. To vše k naší práci patří. Za důležité ale považuji, že se vše nese v přátelském duchu a na konci je skvělý výsledek týmové práce.“

Jak složité je z lidí různých kultur poskládat tým jdoucí za jedním cílem?
„Náš tým designérů je skutečně velmi mezinárodní, tvoří ho asi 26 národností. Je to obohacující a potřebné. Škoda je atraktivní značka a vyrábí auta pro celý svět, potřebuje mít lidi s různým zázemím. Jejich úkolem je snít. Společně pak snům a myšlenkám dáváme tvar.“

Škoda Vision RS

Text podle Škoda Storyboard

 

Komentáře ke článku

reklama
reklama