Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

BMW Z4

BMW Z4

Sázka na roadster ze staré školy

BMW se s novinkou Z4 rozhodlo hrát na nostalgickou notu. Zastává klasickou koncepci roadsterů a dává vzpomenout na staré dobré dvoumístné vozy s otevřenou střechou, nízkou váhou, dlouhou kapotou, náhonem na zadní nápravu a silnými motory.

Při navrhování se kladl důraz na sportovní charakter. Rozložení hmotnosti je 50:50. Posádka sedí přesně uprostřed. K dispozici budou tři verze: Z4 sDrive20i, Z4 sDrive30i a Z4 M40i.

Z4 má agresivní vizáž a některé u BMW zatím neviděné prvky, jako protáhlá světla se zdroji umístěnými nad sebou a nové pro značku typické ledviny. Exteriér je navržen funkčně a elegantně. Bude si tak dobře razit cestu skrz vítr na limitu na oblíbených okreskách a zároveň udělá parádu i při projížďce riviérou. Siluetu doplňují sportovně široké blatníky, které vůz ještě více přikrčují. Jako třešnička na dortu pak působí integrovaný zadní spoiler a elegantní zadní světlomety.

Plátěná střecha se standardně dodává v černé barvě, za příplatek pak lze mít antracitovou se stříbrným efektem. Její složení je otázka deseti sekund a lze to celé provést i v rychlostech do 50 km/h. Z4 pak lze ještě přikrášlit Sport Line paketem s černými doplňky.Pro fajnšmekry je samozřejmě k mání i M sportovní paket nebo rovnou verze M40i.

Interiér je (jak jinak) také orientován na řidiče. Nic by vás nemělo rušit od kontaktu se silnicí a zároveň nebudete dlouho nic hledat. Ve verzích sDrive sedíte standardně v kožených sedadlech čalouněných kůží Vernasca, a to buď v bílé, černé, hnědé nebo červené barvě. Interiéru Z4 M40i pak dominuje alcantara.

O zábavu za volantem se bude starat trojice motorů - dva dvoulitrové čtyřválce a jeden třílitrový řadový šestiválec. Všechny jsou vybaveny novou technologií BMW TwinPower Turbo. Základní čtyřválec disponuje výkonem 145 kW/197 k a na stovku se dostane za 6,6 sekundy. Výkonnější čtyřválec má výkon 190 kW/258 k. Hranici sta kilometrů v hodině tak protne o něco dříve, za 5,4 s. Vrcholná a určitě i nejžádanější verze Z4 M40i vás tahá na stovku za 4,6 sekundy silou 250 kW/340 koní. Točivý moment? 500 Nm!

Všechny motory spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou Steptronic Sport. Samozřejmostí je možnost ručního řazení pomocí pádel pod volantem. Nižší převodové stupně mají zkrácené poměry a podporují tak sportovní projev. 

  

Pozornosti se dostalo i podvozku. Přední náprava s dvojicí spodních ramen a svislou otočnou pružicí a tlumicí vzpěrou, zadní pětiprvková - takové řešení je u BMW poprvé. Mělo by zajistit dostatečnou agilnost a ovladatelnost. Podvozek je extrémně pevný a slibuje tu správnou vyváženost mezi sportovní a pohodlnou jízdou. Verze Z4 M40i navíc nabízí sportovní brzdy, diferenciál i podvozek.To vše proto, aby sportovní divize dostála svému jménu.

Kromě jízdy ze staré školy nabízí novinka ještě plejádu asistenčních systémů, které pasažérům zajišťují větší pohodlí a komfort. Patří k nim adaptivní systém pro udržování rychlosti s funkcí Stop & Go, monitorování mrtvých úhlů zpětných zrcátek, varování před nechtěným vyjetím z jízdního pruhu nebo parkovací asistent. Z4 je také prvním roadsterem, který může být vybaven head-up displejem.

  

Pohodlné cestování lze kromě dvouzónové klimatizace nebo osvětlení interiéru pomocí LED vláken zpříjemnit i dnes již legendárním audio systémem Harman Kardon s dvanácti reproduktory s celkovým výkonem 464 wattů. Samozřejmostí je nejmodernější konektivita, zastoupená dvěma 10,25palcovými displeji. Jeden pod volantem informuje o jízdních informacích a další na středovém panelu se stará o konektivitu nebo o navigování.

Zajímavostí je odemykání pomocí aplikace v mobilním telefonu. Ten stačí přidržet u kliky u dveří a auto se odemkne. Po nasednutí a položení mobilního telefonu na stanici bezdrátového nabíjení lze i tlačítkem nastartovat. Digitální klíč lze sdílet například s rodinou.

Ceny zatím nejsou známy. Veřejnosti se nové Z4 představí na letošním pařížském autosalonu. Jeho brány se otevřou již za dva týdny. 

Místo výroby: Regensburg (Německo)

Předchůdce: Z4 (2009-2016)

Příbuzní: Toyota Supra (2019)

Hlavní konkurenti: Audi TT Roadster, Mercedes-Benz SLC

Koncepce: motor vpředu, pohon zadních kol

Karoserie: Dvoudveřový roadster

Motory: zážehové - sDrive20i/145 kW (197 k), sDrive30i/ 190 kW (258 k), M40i/ 250 kW (340 k)

Převodovky: osmistupňová automatická Steptronic Sport

Délka: 4324 mm

Rozvor náprav: 2470 mm

Průměr zatáčení: 11 m

Objem zavazadlového prostoru: 281 l

Co stojí za pozornost: rozložení hmotnosti 50:50, pohon zadních kol

Základní cena: Zatím neuvedena

Komentáře ke článku