Novinky

  • 30.07.2025 Good Roman Roubíček představí na výstavě Racing Expo svůj závodní vůz Praga R1T

  • 30.07.2025 Neutral Dvě třetiny Čechů pijí ledovou kávu nejčastěji na čerpací stanici

  • 16.04.2025 Good Automotodrom Brno zahájil kompletní rekonstrukci Masarykova okruhu

Facebook Instagram

BMW Z4

BMW Z4

Sázka na roadster ze staré školy

BMW se s novinkou Z4 rozhodlo hrát na nostalgickou notu. Zastává klasickou koncepci roadsterů a dává vzpomenout na staré dobré dvoumístné vozy s otevřenou střechou, nízkou váhou, dlouhou kapotou, náhonem na zadní nápravu a silnými motory.

Při navrhování se kladl důraz na sportovní charakter. Rozložení hmotnosti je 50:50. Posádka sedí přesně uprostřed. K dispozici budou tři verze: Z4 sDrive20i, Z4 sDrive30i a Z4 M40i.

Z4 má agresivní vizáž a některé u BMW zatím neviděné prvky, jako protáhlá světla se zdroji umístěnými nad sebou a nové pro značku typické ledviny. Exteriér je navržen funkčně a elegantně. Bude si tak dobře razit cestu skrz vítr na limitu na oblíbených okreskách a zároveň udělá parádu i při projížďce riviérou. Siluetu doplňují sportovně široké blatníky, které vůz ještě více přikrčují. Jako třešnička na dortu pak působí integrovaný zadní spoiler a elegantní zadní světlomety.

Plátěná střecha se standardně dodává v černé barvě, za příplatek pak lze mít antracitovou se stříbrným efektem. Její složení je otázka deseti sekund a lze to celé provést i v rychlostech do 50 km/h. Z4 pak lze ještě přikrášlit Sport Line paketem s černými doplňky.Pro fajnšmekry je samozřejmě k mání i M sportovní paket nebo rovnou verze M40i.

Interiér je (jak jinak) také orientován na řidiče. Nic by vás nemělo rušit od kontaktu se silnicí a zároveň nebudete dlouho nic hledat. Ve verzích sDrive sedíte standardně v kožených sedadlech čalouněných kůží Vernasca, a to buď v bílé, černé, hnědé nebo červené barvě. Interiéru Z4 M40i pak dominuje alcantara.

O zábavu za volantem se bude starat trojice motorů - dva dvoulitrové čtyřválce a jeden třílitrový řadový šestiválec. Všechny jsou vybaveny novou technologií BMW TwinPower Turbo. Základní čtyřválec disponuje výkonem 145 kW/197 k a na stovku se dostane za 6,6 sekundy. Výkonnější čtyřválec má výkon 190 kW/258 k. Hranici sta kilometrů v hodině tak protne o něco dříve, za 5,4 s. Vrcholná a určitě i nejžádanější verze Z4 M40i vás tahá na stovku za 4,6 sekundy silou 250 kW/340 koní. Točivý moment? 500 Nm!

Všechny motory spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou Steptronic Sport. Samozřejmostí je možnost ručního řazení pomocí pádel pod volantem. Nižší převodové stupně mají zkrácené poměry a podporují tak sportovní projev. 

  

Pozornosti se dostalo i podvozku. Přední náprava s dvojicí spodních ramen a svislou otočnou pružicí a tlumicí vzpěrou, zadní pětiprvková - takové řešení je u BMW poprvé. Mělo by zajistit dostatečnou agilnost a ovladatelnost. Podvozek je extrémně pevný a slibuje tu správnou vyváženost mezi sportovní a pohodlnou jízdou. Verze Z4 M40i navíc nabízí sportovní brzdy, diferenciál i podvozek.To vše proto, aby sportovní divize dostála svému jménu.

Kromě jízdy ze staré školy nabízí novinka ještě plejádu asistenčních systémů, které pasažérům zajišťují větší pohodlí a komfort. Patří k nim adaptivní systém pro udržování rychlosti s funkcí Stop & Go, monitorování mrtvých úhlů zpětných zrcátek, varování před nechtěným vyjetím z jízdního pruhu nebo parkovací asistent. Z4 je také prvním roadsterem, který může být vybaven head-up displejem.

  

Pohodlné cestování lze kromě dvouzónové klimatizace nebo osvětlení interiéru pomocí LED vláken zpříjemnit i dnes již legendárním audio systémem Harman Kardon s dvanácti reproduktory s celkovým výkonem 464 wattů. Samozřejmostí je nejmodernější konektivita, zastoupená dvěma 10,25palcovými displeji. Jeden pod volantem informuje o jízdních informacích a další na středovém panelu se stará o konektivitu nebo o navigování.

Zajímavostí je odemykání pomocí aplikace v mobilním telefonu. Ten stačí přidržet u kliky u dveří a auto se odemkne. Po nasednutí a položení mobilního telefonu na stanici bezdrátového nabíjení lze i tlačítkem nastartovat. Digitální klíč lze sdílet například s rodinou.

Ceny zatím nejsou známy. Veřejnosti se nové Z4 představí na letošním pařížském autosalonu. Jeho brány se otevřou již za dva týdny. 

Místo výroby: Regensburg (Německo)

Předchůdce: Z4 (2009-2016)

Příbuzní: Toyota Supra (2019)

Hlavní konkurenti: Audi TT Roadster, Mercedes-Benz SLC

Koncepce: motor vpředu, pohon zadních kol

Karoserie: Dvoudveřový roadster

Motory: zážehové - sDrive20i/145 kW (197 k), sDrive30i/ 190 kW (258 k), M40i/ 250 kW (340 k)

Převodovky: osmistupňová automatická Steptronic Sport

Délka: 4324 mm

Rozvor náprav: 2470 mm

Průměr zatáčení: 11 m

Objem zavazadlového prostoru: 281 l

Co stojí za pozornost: rozložení hmotnosti 50:50, pohon zadních kol

Základní cena: Zatím neuvedena

Komentáře ke článku