Přidáte se k nám?
BMW Z4
Sázka na roadster ze staré školy
BMW se s novinkou Z4 rozhodlo hrát na nostalgickou notu. Zastává klasickou koncepci roadsterů a dává vzpomenout na staré dobré dvoumístné vozy s otevřenou střechou, nízkou váhou, dlouhou kapotou, náhonem na zadní nápravu a silnými motory.
Při navrhování se kladl důraz na sportovní charakter. Rozložení hmotnosti je 50:50. Posádka sedí přesně uprostřed. K dispozici budou tři verze: Z4 sDrive20i, Z4 sDrive30i a Z4 M40i.
Z4 má agresivní vizáž a některé u BMW zatím neviděné prvky, jako protáhlá světla se zdroji umístěnými nad sebou a nové pro značku typické ledviny. Exteriér je navržen funkčně a elegantně. Bude si tak dobře razit cestu skrz vítr na limitu na oblíbených okreskách a zároveň udělá parádu i při projížďce riviérou. Siluetu doplňují sportovně široké blatníky, které vůz ještě více přikrčují. Jako třešnička na dortu pak působí integrovaný zadní spoiler a elegantní zadní světlomety.
Plátěná střecha se standardně dodává v černé barvě, za příplatek pak lze mít antracitovou se stříbrným efektem. Její složení je otázka deseti sekund a lze to celé provést i v rychlostech do 50 km/h. Z4 pak lze ještě přikrášlit Sport Line paketem s černými doplňky.Pro fajnšmekry je samozřejmě k mání i M sportovní paket nebo rovnou verze M40i.
Interiér je (jak jinak) také orientován na řidiče. Nic by vás nemělo rušit od kontaktu se silnicí a zároveň nebudete dlouho nic hledat. Ve verzích sDrive sedíte standardně v kožených sedadlech čalouněných kůží Vernasca, a to buď v bílé, černé, hnědé nebo červené barvě. Interiéru Z4 M40i pak dominuje alcantara.
O zábavu za volantem se bude starat trojice motorů - dva dvoulitrové čtyřválce a jeden třílitrový řadový šestiválec. Všechny jsou vybaveny novou technologií BMW TwinPower Turbo. Základní čtyřválec disponuje výkonem 145 kW/197 k a na stovku se dostane za 6,6 sekundy. Výkonnější čtyřválec má výkon 190 kW/258 k. Hranici sta kilometrů v hodině tak protne o něco dříve, za 5,4 s. Vrcholná a určitě i nejžádanější verze Z4 M40i vás tahá na stovku za 4,6 sekundy silou 250 kW/340 koní. Točivý moment? 500 Nm!
Všechny motory spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou Steptronic Sport. Samozřejmostí je možnost ručního řazení pomocí pádel pod volantem. Nižší převodové stupně mají zkrácené poměry a podporují tak sportovní projev.
Pozornosti se dostalo i podvozku. Přední náprava s dvojicí spodních ramen a svislou otočnou pružicí a tlumicí vzpěrou, zadní pětiprvková - takové řešení je u BMW poprvé. Mělo by zajistit dostatečnou agilnost a ovladatelnost. Podvozek je extrémně pevný a slibuje tu správnou vyváženost mezi sportovní a pohodlnou jízdou. Verze Z4 M40i navíc nabízí sportovní brzdy, diferenciál i podvozek.To vše proto, aby sportovní divize dostála svému jménu.
Kromě jízdy ze staré školy nabízí novinka ještě plejádu asistenčních systémů, které pasažérům zajišťují větší pohodlí a komfort. Patří k nim adaptivní systém pro udržování rychlosti s funkcí Stop & Go, monitorování mrtvých úhlů zpětných zrcátek, varování před nechtěným vyjetím z jízdního pruhu nebo parkovací asistent. Z4 je také prvním roadsterem, který může být vybaven head-up displejem.
Pohodlné cestování lze kromě dvouzónové klimatizace nebo osvětlení interiéru pomocí LED vláken zpříjemnit i dnes již legendárním audio systémem Harman Kardon s dvanácti reproduktory s celkovým výkonem 464 wattů. Samozřejmostí je nejmodernější konektivita, zastoupená dvěma 10,25palcovými displeji. Jeden pod volantem informuje o jízdních informacích a další na středovém panelu se stará o konektivitu nebo o navigování.
Zajímavostí je odemykání pomocí aplikace v mobilním telefonu. Ten stačí přidržet u kliky u dveří a auto se odemkne. Po nasednutí a položení mobilního telefonu na stanici bezdrátového nabíjení lze i tlačítkem nastartovat. Digitální klíč lze sdílet například s rodinou.
Ceny zatím nejsou známy. Veřejnosti se nové Z4 představí na letošním pařížském autosalonu. Jeho brány se otevřou již za dva týdny.
Místo výroby: Regensburg (Německo)
Předchůdce: Z4 (2009-2016)
Příbuzní: Toyota Supra (2019)
Hlavní konkurenti: Audi TT Roadster, Mercedes-Benz SLC
Koncepce: motor vpředu, pohon zadních kol
Karoserie: Dvoudveřový roadster
Motory: zážehové - sDrive20i/145 kW (197 k), sDrive30i/ 190 kW (258 k), M40i/ 250 kW (340 k)
Převodovky: osmistupňová automatická Steptronic Sport
Délka: 4324 mm
Rozvor náprav: 2470 mm
Průměr zatáčení: 11 m
Objem zavazadlového prostoru: 281 l
Co stojí za pozornost: rozložení hmotnosti 50:50, pohon zadních kol
Základní cena: Zatím neuvedena
Komentáře ke článku