Novinky

  • 21.11.2018 Good Podle Zprávy MŽP emise NOx a částic z dopravy v období 2000 - 2017 poklesly.

  • 19.11.2018 Bad V Tokiu byl zatčen předseda Nissan Motor Carlos Ghosn za falšování údajů o příjmech.

  • 18.11.2018 Neutral Závod WEC na 6 h v Šanghaji vyhrála posádka Conway, López, Kobajaši v Toyotě

Facebook Instagram

eCOPO Camaro Concept

eCOPO Camaro Concept

Dragster bez emisí a bez řevu motoru

Jednou z největších hvězd právě zahájené největší výstavy tuningu, doplňků a hot rodů na světě SEMA v Las Vegas je speciální Camaro, připomínající 50. výročí od představení legendárního vozu COPO Camaro. Současně jde o automobil, který by mohl způsobit revoluci v závodech dragsterů.

COPO Camaro

2019 COPO Camaro, 1969 COPO Camaro a eCOPO Camaro

Příznivci závodů ve zrychlení sice nepřijdou o vůni spálené gumy z protáčejících se pneumatik, ale mohli by být ochuzeni o neodmyslitelný řev motorů. Zadní kola eCOPO Camara totiž nepohání sedmilitrový V8, ale dvojice elektromotorů Borg Warner přes automatickou převodovku s měničem momentu. Vůz pracuje s vysokonapěťovým elektrickým okruhem 800 V. Zajímavostí je, že elektromotory jsou pod přední kapotou a pohánějí zadní kola, která zatěžují akumulátory v zavazadlovém prostoru.

S celkovým výkonem 520 kW (710 k) a točivým momentem 815 N.m má auto všechny předpoklady dosahovat na čtvrt míle časy kolem devíti sekund. Pořádající organizace amerických závodů ve zrychlení NHRA už naznačila ochotu tento vůz (a tedy i jeho pravděpodobné následovníky) přijmout.

COPO Camaro

eCOPO Camaro na výstavě SEMA 2018 - ve voze generální ředitelka GM Mary Barraová a viceprezident Chevroletu Jim Campbell

Chevrolet připravil i 69 vozů COPO Camaro se závodním motorem V8 7,0 l LSX, tedy stejný počet, jako bylo originálních automobilů COPO Camaro v roce 1969. Jeden z nových vozů dostal i motor LSX 5,0 l, přeplňovaný mechanicky poháněným dmychadlem Magnuson.

COPO Camaro

2019 COPO Camaro na výstavě SEMA 2018

Vznik vozů COPO Camaro inicioval prodejce chevroletů z Illinois Fred Gibb, který si v roce 1969 objednal speciální verzi pro závody dragsterů. Tak se zrodilo oddělení Central Office Production Order, umožňující objednávky speciálních variant. Gibb tehdy zvolil celohliníkový sedmilitrový motor ZL 1. V této podobě bylo vyrobeno celkem 69 vozů, ovšem některé byly poháněny mnohem těžším motorem s litinovým blokem.

COPO Camaro

1969 COPO Camaro na výstavě SEMA 2018

COPO Camaro

eCOPO Camaro

COPO Camaro

2019 COPO Camaro

COPO Camaro

1969 COPO Camaro

 

Komentáře ke článku

reklama
reklama