Novinky

  • 23.05.2019 Bad Průměrná cena nových aut v Německu za 8 let vzrostla o 10 000 eur na 33 000 eur.

  • 21.05.2019 Bad Ve věku 70 let zemřel trojnásobný mistr světa F1 Niki Lauda

  • 19.05.2019 Bad Vůz nizozemské policie předjel vůz Tesla řízený funkcí Autopilot se spícím řidičem.

Facebook Instagram

BMW M4 DTM s novým motorem

BMW M4 DTM s novým motorem

Co na přeplňované jednotky říkají samotní jezdci?

Nová turbo éra ve světě DTM právě začíná. Její součástí bude i BMW, které si nyní, s modelem M4 DTM pro rok 2019, odbylo premiéru na závodní dráze. Divize BMW M Motorsport vůz upravila, aby se mohla poprat s novými testovacími regulemi pro třídu Class 1. Největší změnou jsou motory. Z hřmotných osmiválců se přechází na přeplňované čtyřválce. Za volantem seděli Kanaďan Bruno Spengler a Němec Marco Wittmann, kteří vůz podrobili prvnímu třídennímu testování. 

Pro utkání se s pravidly této třídy se musel vůz patřičně upravit. Jádrem úprav se stal nově vyvinutý dvoulitrový motor s turbodmychadlem. Upravit se musel také chladící systém. Class 1 navíc uvolňuje i některé aerodynamické změny karoserie. Portugalská dráha v Estorilu se stala prvním místem, kde se tento monopost objevil. Nyní je tu prostor pro ladění drobných chyb a další testování.

„První zkušební dny s novým BMW M DTM byly opravdu zábavné,“ říká testovací jezdec Bruno Spengler. „Pro nás jezdce je možnost podílet se na vývoji závodního vozu obrovskou zkušeností. Strávil jsem řízením osmiválcových vozů DTM čtrnáct let a toto bylo poprvé, co jsem měl tu čest s čtyřválcovým turbem. Je to pro mě něco nového a baví mě to. Z auta mám skvělý pocit a těším se na další testy.“

Druhý jezdec Marco Wittmann pokračoval: „Auto je vážně skvělé a je zábavné s ním jezdit. Z toho nového motoru opravdu cítíte všechnu tu sílu a točivý moment. Dokonce je cítit ta upravená aerodynamika, auto se chová jinak. Po prvních testech jsem pozitivně naladěn a myslím si, že se fanoušci mají na co těšit, protože i zvenku vypadají auta mnohem rychleji než v loňském roce. Fanoušky mohu navíc ujistit, že zvuk zůstává pořád skvělý. Zní to sice trochu jinak, ale není to nijak tiché. Mně se to líbí a doufám, že fanouškům se to bude líbit také.“

Další testy nového BMW Z4 DTM proběhnou 11. a 12. prosince na španělském okruhu Circuito Permanente de Jerez.

Komentáře ke článku

reklama
reklama