Novinky

  • 13.09.2019 Bad Fiasko autosalonu IAA ve Frankfurtu vedlo k rezignaci prezidenta VDA Bernharda Mattese.

  • 13.09.2019 Good Nadační fond Škoda Auto předal Klaudiánově nemocnici v Mladé Boleslavi 4 miliony korun.

  • 13.09.2019 Good Angela Merkelová slíbila německým automobilkám pomoc při zavádění elektromobility.

Facebook Instagram

Blíží se konec Maserati?

Blíží se konec Maserati?

Italskou automobilku trápí nízké prodeje

Italský výrobce sportovních vozů má doby své největší slávy za sebou. Zaprvé, již dlouho se neúčastní prestižních automobilových závodů. Zadruhé, už to v podstatě výrobce sportovních vozů není.

Modelovou paletu Maserati totiž tvoří konvenční automobily, jakými jsou sedan Ghibli, SUV Levante, dosluhující dvojice sportovních vozů GranTurismo a GranCabrio a asi v současné době nejvíce vzrušující Maserati, sedan Quattroporte.

Zatímco ale Maserati zkouší přenést ducha svých dávných časů na závodních tratích do „obyčejných“ aut, utíkají mu prodeje. A to katastrofálně. Jen pro příklad. V Americe se letos prodalo pouze 9363 vozů s trojzubcem ve znaku, což je o 16 % méně, než v roce 2017 (v období leden-říjen). 

Jedním z důvodů je nedostatek nových modelů. Vždy, když automobilka s něčím přijde, je to spíš jen další nový motor. Podle Mike Manleyho, nového šéfa koncernu FCA, byl ale největší problém v tom, že se automobilka prezentovala téměř jako masový výrobce automobilů. Problém byl prý i se sdružením pod jednu střechu s Alfou Romeo.

„Když jsme spojili Maserati a Alfu Romeo, staly se dvě věci.“ řekl pro portál Automotive News. „Zaprvé jsme tak zredukovali vnímání Maserati jako značky. Zadruhé se s ním chvíli zacházelo jako s velkoprodukční značkou, čímž Maserati není.“

Dalším hřebíčkem do rakve byla samozřejmě nová norma WLTP, která donutila spoustu výrobců stopnout produkci některých vozidel, než jí vyhoví. Maserati samozřejmě nebylo výjimkou.

Sergio Marchionne přišel na začátku roku s plánem prodejů Maserati. Ambiciózní plán odhadoval celosvětové prodeje na 85 000 kusů. Již v červnu se však snížil na 50 000, a vzhledem k tomu, že se od ledna do září prodalo pouze 26 400 vozů, je i tato cifra nereálná.

Nad automobilkou Maserati se nyní stahují mračna. Se stoprocentní jistotou nesplní svůj roční plán a má zoufalý nedostatek nových modelů. Samozřejmě ještě přichází v úvahu finanční injekce od koncernu, ale pokud se nic zásadního nestane, bude kdysi velmi slavná automobilka i nadále skomírat. A asi nikdo nechce, aby ji potkal stejný osud jako Lanciu.

Komentáře ke článku